IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ikat Tangan Demontrans BERSIH.

>> Tuesday, July 05, 2011

Ini tali rafia namanya... hahaha...

Setelah pelbagai tuduhan dan tohmahan baik dari akhbar pencacai dan media elektronik keraaaajaan beEND/umPORno, tiba2 beb... mentol atas kepala gua menyala beb... hahaha... gua dapat idea beb.. tak tau lah boleh pakai atau tidak... lu orang buatlah tafsiran mengikut persepsi sendiri.

Secara ringkasnya macam nih...; 

Gua mencadangkan supaya setiap penyokong/peserta/pendemo perhimpunan BERSIH pada 9 Julai nanti supaya membawa tali sepanjang 4 meter setiap seorang. Atau pengelola perhimpunan ini menyediakan tali untuk kumpulan masing2, bawaklah sebanyak mungkin...

Apabila sudah berkumpul dalam setiap kumpulan, buatlah satu barisan ikut suka hati Ketua Kumpulan bagi setiap kumpulan dan ikat tangan masing2 iaitu sesama demontrans dari barisan hadapan hingga ke barisan belakang. Jangan jerut ikatan sampai darah member sebelah tak boleh mengalir sudah laaaa... nanti ada pulak yang terbongkang mampus tak cukup oksigen... hahahaha...

Ini tali gantung... jangan cari pasal beb...!!!! Bukan tali ini... hahaha...

Ini bagi membuktikan kepada Pihak Polis dan Rakyat 1Malaysia... khususnya kepada para wartawan/rakyat seluruh dunia bahawa perhimpunan ini adalah perhimpunan aman damai seperti yang dijanjikan, bukannya seperti dakwaan keraaaajaan beEND yang haprak tuuuu...

Ini juga bagi mengelak serta menyangkal segala tohmahan dan dakwaan bahawa penyokong/perserta/pendemo BERSIH akan menimbulkan huru hara. Kamera setiap wartawan dari dalam dan luar negara akan tertumpu pada perarakan ini.

Jika ada sebarang provokasi, ini bermakna ianya bukannya dicetuskan oleh penyokong/perserta/pendemo dari kumpulan BERSIH kerana tangan mereka semua telah terikat sesama mereka, bagaimana mungkin hendak bertindak liar dan menimbulkan huru hara. Terpulang kepada Pihak Polis untuk membuat tangkapan terhadap mana2 penyokong/peserta/pendemo yang berbaju kuning yang bebas bergerak tanpa ikatan di tangan.

Dan langkah ini juga akan membuatkan Pihak Polis bakal terkedu dan berasa serba salah untuk mengambil tindakan menangkap ratusan ribu pendemonstrasi BERSIH dari setiap kumpulan. Jika perkara tangkapan itu berlaku juga, ianya menunjukkan bahawa Pihak Polis telah bertindak kejam terhadap rakyat yang tidak berupaya. Biar seluruh dunia menyaksikan kekejaman tersebut dan Malaysia bakal terkenal seluruh dunia... hahahaha... dan Keraaaajaan Malaysia akan mendapat MALU BESARRRRRR... wa cakap luuuu... hahaha..

Selain daripada itu juga, puak2 seperti Perkosa/Gerak Aman, Pemuda umPORno, Pukida, Mahaguru Silat dan anak2 buahnya yang menggong terlampau, Mamat yang mengugut bunuh Pimpinan BERSIH, NGO2 Pencacai Tegar serta SB (Special Branch) pasti cuak untuk menyelinap masuk dalam kumpulan BERSIH untuk menimbulkan huru-hara dari dalam bagi menuduh peserta Perhimpunan ini.

Jika ada yang berjaya menyelinap dan menyamar sebagai peserta BERSIH, individu tersebut pasti mati kutu untuk membuat onar kerana tangannya sendiri terikat... hahahaha... secara tak langsung mamat itupun berarak demi menyatakan tuntutannya terhadap pemBERSIHan menuntut Pilihanraya yang BERSIH daripada Suruhanjaya Penipu Rakyat (SPR)  hahaha... padan muka diorang...!!!!

Ok... lah... kepala hotak gua dah tepu nih... jikalau lu orang ada apa2 lagi idea/cadangan samada kebaikkan atau keburukkan untuk mengikat tangan sesama pendemostrasi nih... lu orang maklumkan dalam ruang komen, boleh kita forwardkan cadangan ini kepada pimpinan BERSIH untuk dipertimbangkan ikut kepala otak diorang pulak...



Nota: Setelah hajat menyerahkan memorandum tercapai, masing2 boleh leraikan ikatan tali di tangan, masukkan dalam plastik sampah dan buangkan ke dalam tong sampah... tunjukkan keBERSIHan yang di tuntut... hahaha... secara tak langsung tidak menyusahkan pihak DBKL untuk bayar gaji overtime pada pekerjanya untuk kerja2 pemBERSIHan... dan ianya juga membuktikan BERSIH adalah benar2 BERSIH.... pada petang Sabtu 9 Julai 2011 nanti... insyallah..

p/s: Gua yakin Najib, Rosmah, Sepupu and the gang.... akan gigit kuku jari kaki diorang beb.... hahaha...

Nak arahkan Polis belasah tak boleh beb..., takan Polis nak belasah orang kurang upaya, tangan masing2 dah terikat... lagi mau belasah ke... itu dah kategori kejam terlampau tuuuu..???? Tak arahkan pun salah jugak... mana pulak nak sorok muka setebal 14 inci dengan kulit babi tu... setelah pelbagai tuduhan dilemparkan... perghhh.... checkmate punya lah.... hahaha...

13 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Monday, July 04, 2011 12:59:00 PM  

Agak menarik... tapi kena maklumkan pada pihak penaja.

Anonymous,  Monday, July 04, 2011 1:13:00 PM  

gua sokong cadangan lu ni bro...kalau polis belasah gak para pendemo yang mengikat tanang dorang, memang kejam la..kita nak buat perarakan aman..mesti ada hantu2 yang akan menyelit diantara peserta bersih nanti..tu sebab dorang rampas setiap tshirt bersih, dorang nak pakai time tu kot..nak beli duit xada...hahaha

farti Monday, July 04, 2011 2:51:00 PM  

kalau media bukan pro BN,mesti dah ada iklan nie kat TV..hahaha..biasalah tue..1st time kot..

ULASAN MALAYSIA VS TAIWAN 3 JULAI!!
RAHSIATOMOK DISEBALIK WANG HANTARANNYA!!

leekonu Monday, July 04, 2011 9:11:00 PM  

Monday, July 4, 2011
Pas gali kubor sendiri
Oleh kerana Pasrael sedar mereka telah menjadi mangsa keterlanjuran ambigau, anuwar berahi, dan komunis maka pasrael terpaksa menempuh bara yang di reka khas oleh deeayypig dan peegayrar.

Di tambah pula apabila pihak polis menutup terus pintu rundingan atau sebarang tolak ansur kerana mereka masih berdegil memilih untuk meneruskan perhimpunan haram. Kini Pasrael mula merasa gundah bila melihat ramai pemimpin2 fuckatan di cekup, bantahan demi bantahan oleh rakyat dan golongan peniaga serta NGO2 yang bakal menjadi mangsa kerakusan peserta demo bershit nanti

Mereka terpaksa menutup kebimbangan demi memastikan penyokong2 mereka tetap bersemangat menyertai demo bershit. Mereka juga sebenarnya lebih risau kerana mereka telah melakukan satu kesalahan serius iaitu cubaan memerangi yang di pertuan agung


Posted by Kenn at 8:30 PM

buntat,  Monday, July 04, 2011 9:53:00 PM  

leekonu nape agakny bapok ni bila beri komen je habis semua ketiak kita org geli, nak ketawakn kesian nnti nmpak bangang sgt nyah ni,nyah ni ikut ketua nyah bibi merah, n joker mulut lebar, tiba2 meroyan pas nak perang agong lak, da terng puak dia org yg derhaka besar pada raja2 melyu, lpas tu cuba spin lak org lain buat, ckp mcm gelek pongong dia je, k nyah nyanyi lagu ni belenggang patah2, meroyan pica2......sambil joget poco2 ye nyah...

Na'im Nikmat Monday, July 04, 2011 10:14:00 PM  

Memang terbaeklah cadangan tu bro Isa, memang mati kutulah FRU mcm tu. Bro bwklah ketengah idea ni, serius genius...Tapi umngok dah guna talian hayat terakhir yakni "Agong".......Macam mananyer kalau Sultan Kelantan jadi Agong(Sekadar berfikir, dan tak menghina mana2 pihak ok)........

Anonymous,  Monday, July 04, 2011 10:31:00 PM  

briliant otak lu brader. wa sokong sgt²

-fread-

Anonymous,  Tuesday, July 05, 2011 12:19:00 AM  

Ini apa yang aku faham dari Titah Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong.

Jika dilihat kepada situasi terkini, dengan hadirnya titah Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, matlamat Himpunan BERSIH 2.0 dapat dikatakan telah mencapai matlamatnya. Cuma memorandum rasmi sahaja tidak di tangan Seri Paduka namun sememangnya di dalam pengetahuan Baginda. Matlamat kita untuk berhimpun pada 9 Julai 2011 adalah untuk mendapatkan perhatian Seri Paduka bagi menzahirkan hasrat rakyat di Malaysia yang ingin agar SPR dapat mewujudkan pilihanraya yang adil dan telus di dalam hakikat yang sebenar. Dengan titah dari Seri Paduka secara tidak langsung Baginda sememangnya telah sedia maklum akan kegusaran kita tentang ketidaktelusan dan ketidakadilan SPR.

Titah Seri Paduka juga secara tidak langsung telah menempelak tindakan zalim dari kerajaan Barisan Nasional yang cuba menghalang hasrat rakyat untuk mendapat perhatian Baginda. Titah Seri Paduka juga turut menghendik salah laku kerajaan Barisan Nasional yang menyalahguna kuasa dan pentafsiran undang-undang secara salah oleh pelbagai pihak dan agensi kerajaan. Lebih memalukan, Baginda turut menasihatkan kerajaan di bawah Perdana Menteri agar lebih bijaksana dan adil dalam setiap tindakan yang dilakukan. Ini bermakna, Seri Paduka tidak menggemari tindakan kekerasan dan penipuan kerajaan Berisan Nasional yang dilihat kurang bijaksana dan adil dalam urusan pentadbiran kerajaan.

Titah Seri Paduka dilihat tidak menyalahkan Himpunan BERSIH yang ingin diadakan memandang himpunan ini adalah sebahagian intipati yang dibolehkan bagi sebuah negara demokrasi berparlimen, di dalam hak untuk bersuara, berkumpul dan bergerak di serata pelusuk negara. Walau bagaimanapun tidak dinafikan Seri Paduka dilihat gusar terhadap kebarangkalian buruk yang berlaku jika Himpunan BERSIH 2.0 terus diadakan. Ini memandangkan terdapat dua kumpulan pelampau yang sebelum ini dengan sengaja cuba mencetus provokasi dalam dalam menggugat Himpunan Aman yang ingin dilakukan oleh rakyat, selain oleh pihak agensi kerajaan sendiri angkuh menutup pintu rundingan selain melakukan kekerasan dan tangkapan atas alasan pencegahan walaupun secara nyata melanggar undang-undang. Ini menyebabkan titah Baginda terungkap, 'Hakikatnya demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.' yang bermakna Seri Paduka memahami niat baik Himpunan BERSIH 2.0 diadakan.

Secara nyata, titah Seri Paduka berkehendakkan kedua-dua pihak melakukan runding atas perkara yang berbangkit. Ketidakupayaan kedua-dua pihak untuk mengada rundingan mampu dilihat sebagai cuba mencemar saranan Seri Paduka.

Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku.

Allahhu Akhbar, Allahhu Akhbar, Allahhu Akhbar.

Waris,  Tuesday, July 05, 2011 12:23:00 AM  

Bro... bila lu sebut PUKIDA gua jadi geli geleman. Kerja dia orang asyik berbai'ah dan junjung al-Quran je. Padahal al-Quran untuk dibaca dan dipraktikkan, bukan untuk dijunjung... BANGANG punya MELAYU.

udin Tuesday, July 05, 2011 12:50:00 AM  

leekonu time kasih la sebab letak nama baru pada PAS... cantik nama yang ko bagi pada PAS... nama ISRAEL merujuk kepada Nabi YAAKUB AS... maksud ISRAEL adalah si pengembara malam gelaran yang Allah Taala berikan kepada baginda Nabi Yaakub kerana baginda melakukan setiap perjalanan di malam hari...bani ISRAEL bermaksud anak2 atau keturunan Nabi Yaakub AS... nampaknya umporno semakin mengakui PAS mengikut jalan perjuangan yang dimulakan oleh Para Nabi dan Rasul terdahulu... manakala umno semakin terbukti mengikut perjuangan kafir yahudi dan nasrani dengan semangat nasionalisme... brader ISA boleh tak lu bagi keyword blog lu... susah betul nak carik blog lu sekarang maklumla yahudi2 melayu ramai kat malaysia ni... pantang tengok kebenaran ditegakkan mesti dorang nak hancurkan, memang sebijik sifat yahudi... media ngan blog diorang tak laku seibuk pulak nak jatuhkan orang lain...

antahberantah,  Tuesday, July 05, 2011 12:41:00 PM  

Kesimpulan setelah membaca komen leekonu; Makhluk ni teramat JAHIL MURAQAB.Ikut nafsu syaiton. Tidak mensyukuri nikmat yg ALLAH berikan - 'akal'. Allah beri akal untuk memahami ilmu dan wahyu yg diturukn kpd nabi2/perutusan2nya. Sebagai umat kpd nabi akhir zaman wajib menerimanya dgn penuh yakin. malangnya. Tetapi malangnya makhluk leekonu ni gagal meletak akal ditempatnya. Dia menzalimi dirinya. Dia letak akal dia tu di kepala lutut.Kalau kuat sangat kesyaitonannya dia letak kat bontotnya.Nauzubillah....Inilah hasil didikan umporno selama 53 tahun. Ramai nanti yang derhaka kpd Allah. Tambah lagi ulamak2nya semakin jahat.Kalau umpornobeeeen terus memerintah ruyublah seluruh Malaysia.Sudah sampai masanya kita tukar KERAjaan kera yang ada dan ganti dengan kerajaan yang takut kpd ALLAH.

Dondon,  Tuesday, July 05, 2011 9:46:00 PM  

Korang pergi bersih jalan kat KL tu lagi bagus lah... kerja amal tu... dapat gak pahala!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP