IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Tips Nak Cilok Petrol Dari Petrol Pam.

>> Friday, June 03, 2011

Ni.... tips yang gua baru dapat dari member gua siang tadi, supervisor stesen minyak petronas Jalan Duta...

Lu orang pun tau kan masa2 tengah gawat dengan harga minyak naik melambung ni tentu lu orang nak isi minyak dengan harga yang dulu atau lagi murah dari dulu, gua dengan member supervisor minyak ni agak rapat la jugak... kiranya kamceng gilerrrr.... laaa...

Dan atas dasar kamceng nih... mungkin dia rasa gua lah makhluk yang sesuai agaknya untuk dia berikan tips macamana nak turunkan harga RM1.80 sen kat pam minyak supaya jadi RM1.00 atau RM0.50 atau ikut sukahati lu oranglah nak letak berapa sen...

Pada mulanya gua pun agak cuak jugak beb... memang gua tak percaya... tapi.... hahaha..., dosa lu orang tanggung sendiri ekkkk... tolong bagitau kat malaikat raqib dan atid gua tak bersubahat dengan kerja jahat lu orang ok... hahaha..., caranya...


1. Lu orang kena gi kaunter pam tu cakap nak isi penuh bagi le berapa pun... dengan mengatakan isi penuh jer lu orang boleh setting balik harga kat pam yang lu orang pilih tu... tak kira la pam 1 ke, pam 2 ke... asalkan jangan pam angin atau NGV sudah la... sendiri mau ingat laaaa...

2. lepas tu... lu orang pergi balik kat pam tadi, dan jangan angkat nozel lagi.

3. kat pam tu kan ada dua punat2 untuk nombor (bukan untuk credit card tau) yang bawah pada screen liter tu... (kira macam operasi nak isi secara manual punyer harga la.... yang selalunya pam atendan yang akan buat kerja tu...)

4. Lu orang tekan 'clear' - untuk resetkan harga yang kaunter minyak tu set tadi

5. lepas tu... lu orang tekan enter - 3x (pastikan 3 kali saja)

6. Kemudian lu orang tekan '0' , '0', '1', '0', '0' = (1.00 sen seliter) atau lu orang tekan laaaa... berapa pun yang lu orang suka, asalkan jangan takda harga langsung sudah laaaa... kantoi pulak kang...

7. Pastu lu orang tekan enter - 3x sekali lagi (pastikan 3 kali sahaja)

8. Tekan butang clear - 2x (pastikan 2 kali sahaja)

9. Lepas tu lu orang tekan berapa puluh korang nak isi

10. Masa lu orang tengah tekan2 punat2 tu... mesti supervisor petrol pam akan datang jumpa dengan lu orang...



"woi apa ko buat ni... main tekan-tekan ni... takda keje lain ker...!!!!"

so korang dengan muka selamba isi jer minyak dengan harga baru kerajaan RM1.90 seliter...

HEHEHEHE.... gua pun terkena jugak nih... pasal tu gua lepaskan dendam kesumat gua kat lu orang pulak.... hahahaha.... !!!

12 IkutSukaLu...::

buntat,  Friday, June 03, 2011 9:28:00 PM  

gua td dgr ucpan yg dipertuan agong, baginda bertitah baginda bersukur minyak x dinaikkn bg kesejahteraan rakyat n baginda berharap pemerintah akan sentiasa menjaga kesejahteraan rakyat jd sebagai pemerintah yg taat pd perintah yg dipertuan agong jgn cuba2 naikkn harga minyak, kita hendaklah jangan menderhaka kepada YDPA.

Anonymous,  Friday, June 03, 2011 10:26:00 PM  

pundek la lu brader. kui kui kui

-fread-

ada otak,  Friday, June 03, 2011 10:28:00 PM  

haa3 bro..
gua baru nak syok hafal itu panduan manual..potong gas betul la supervisor tu..
petua gua pulak,klau nak isi free senang je..suruh la bapak lu orang buka 1stesen minyak,lepas tu lu isi la berapa banyak lu mau..siap dapat rebet cash lagi kat kaunter(xpayah pegi pos office cam yg kj dulu),mesti supervisor tu bagi punya kat anak tokey..haa3

jai,  Friday, June 03, 2011 11:38:00 PM  

Ek eleh...

Poyo betul YB nih.

Kah kah kah...

AZAHAR BIN AHMAD Saturday, June 04, 2011 12:21:00 AM  

Isa, lu punya insuran mulut mahai ka.. poyo betui...mem gua stat salin step by step...

chor,  Saturday, June 04, 2011 1:09:00 AM  

Gua ada tips dapat minyak free secara tak sengaja.

Cenggini,
Satu hari tu gua bayar 20 kat kaunter then gua isi minyak. Macam biasa bila minyak penuh dia otomatik berenti sendiri so gua pun letaklah nozle tu kat tempat dia. On the the way nak tutup tangki minyak gua terperasan kat meter tu belum cukup 20 lagi!

So gua angkat nozzle tu then sambung isi minyak lagi. Macam biasa gua relax la. Tapi gua tunggu2 minyak tu tak berenti kuar!

Bila gua jeling kat meter makdatok! Dah hampir RM100 bhai!

Pasal duit dalam poket ada 10 je gua pun cepat2 letakkan nozle tu terus blah!

Pengajarannya, kalau nak minyak free, letak nozle tu kat tempat dia sebelum cukup harga yang kita order then ankat sekali lagi terus sambung isi sampai penuh! Mungkin bukan semua pam boleh tapi tak salah testing one by one kat tempat hangpa!

Selamat mencuba. Dosa tanggung sendiri!

manjeamusyuk Saturday, June 04, 2011 2:40:00 AM  

Dah agak dh...mujur bace sikit trus pi last, hua33

James,  Sunday, June 05, 2011 9:54:00 AM  

Ya. aku pun penah dpt mcm chor kata tu. Isi minyak rm30 tp otomatik dia stop sendiri belum sampai rm30. Kena letak balik kt tmpt dia then angkat balik. mmg aku isi penuh tank. (Nasib baik tak bawa botol kasi penuh gak) hahahaha

opisboi Sunday, June 05, 2011 10:26:00 AM  

lu worang dah kira mencurilah bro! tu lu samun toke petrol pam bukan kjn mesia..kesian depa bro, bukan depa nak naikkan rega minyak cuma krjn umngok haramjadah yg naikkan..mahai tak pa kita sumpah depa tapi yg kita nak berkat rezeki kita itu..bukan keta rosak amacam?

Unknown Sunday, June 05, 2011 5:34:00 PM  

Agak agak nak jadi Robin the F****g Hood boleh ikut tips ISA & chor tu kut jadi la. A ah, kubur masing masing.. cuma.. harapnya jangan sebelah teman, ler, yek? Kacau aje teman tengah main di taman syurga.


ho ho ho

gondrong.,  Tuesday, June 07, 2011 12:02:00 AM  

cilakoi lu pak...


gondrong.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP