IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pengundi b/n.... BODOH PIANG...!!!!

>> Monday, June 20, 2011


Antara tanggungan kerajaan terhadap para menteri adalah:
1. Bercuti keluar negara sekali setahun terutama selepas persidangan Dewan Negara - semua perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan termasuk tiket penerbangan, hotel, duit poket sebanyak RM50,000.00. Kalau tidak bercuti keluar negara seorang menteri boleh menuntut sebanyak RM50,000.00 tanpa resit.

2. Bil letrik percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia

3. Bil Air percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia

4. Bil telefon percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia

5. Peruntukan perkakasan dapor/perhiasan rumah dll boleh dituntut setahun sekali sebanyak RM40,000.00

6. Sebuah kereta Mercedes S320, di lengkapi dgn telefon bimbit,satu pemandu,minyak percuma.Kalau guna khidmat pemandu kementerian, dapatlah duit percuma.(perdana sebagai kereta rasmi semata-mata)

7. Semua pemberian derma seperti kepada perkahwinan, kematian,atau pemberian kepada badan kebajikan kebajikan boleh dituntut.

8. Boleh mengadakan rumah terbuka setiap hari raya, segala perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan. Kebiasaan Menteri menuntut sebanyak RM400,000.00

9. Setiap menteri biasanya tuntutan mereka sebanyak RM45,000.00 semua elaun perbelanjaan tidak termasuk elaun-elaun dalam slip pendapatan bulanan.
Patut laaaa... ramai yang berebut-rebut nak jadi Wakil Rakyat... kemudiannya menaruh harapan nak jadi Menteri... sebabnya kerana kuasa dan wang ringgit. So... apa kejadahnya nak guna perkataan Wakil Rakyat beb....

Sekarang ni... baru gua faham, nak mencapai ke taraf menteri atau timbalan menteri perlu melalui perjalananan yang sukar, sebab itulah ramai orang gila kuasa macam puak2 dalam umporno nih sanggup tikam menikam sesama mereka, bagi rasuah kepada perwakilan macam kes Isa Samad, Khary Jamaludin, Ali Rostam.. dan ramai lagi beb... ada yang sangkut ada juga yang terlepas... bergantung pada kabel masing2... hahaha...

Bila dah jadi menteri... makan tanggung berak cangkung, rakyat bawahan jugak yang merana di tindas dengan kenaikkan harga barangan, memerah keringat demi menyara keluarga sebab dah banyak sangat pelarasan dan rasionalisasi subsidi oleh kerajaan.

Keraaaajaan barisan nasional amat prihatin terhadap rakyat dengan merealisasikan dan menyelaraskan segala bentuk subsidi untuk menyelamatkan kewangan negara kononnya.... hahahaha...., dan yang menjadi mangsa untuk pengorbanan tersebut adalah rakyat.

Lu orang tak terfikir ke... terutamanya pengundi2 barisan nasional, sebagai rakyat bawahan nih setiap hari bersusah payah keluar pagi balik malam.. terkial-kial mencari nafkah perlu berkorban untuk negara. Sedangkan makhluk yang lu orang undi tuuuuu.... bermewah-mewahan memperabiskan duit keraaaajaan.

Itu macam kalu..... serupalah dengan membela biawak hidup beb..., sepatutnya gaji dan elaun diorang terlebih dahulu perlu diselaraskan dan dirasionalisasikan..., kemudian barulah giliran rakyat. Sepatutnya Menteri2 dan YB-YB itu semua yang perlu bentang karpet untuk rakyat.... bukannya rakyat bentang karpet merah untuk mereka...., diorang itu semua di pilih untuk menjaga rakyat... bukannya rakyat yang perlu menjaga diorang.

So... tolong perbetulkan kepala hotak lu orang dalam soal memilih pemimpin beb..., dah berpuluh tahun rakyat yang memilih pemimpin menjadi barua kepada si pemimpin... apa barang beb.... sepatutnya yang memilih lebih berkuasa daripada yang di pilih... tapi sudah terbalik beb.... tak ke bodoh namanya tuuuu...!!!!
Nota: Kat Malaysia ni... orang bodoh bangang pun boleh jadi menteri beb.... itulah yang terjadi sekarang nih... sebab yang memilih pun puak2 bangang... lebih sanjung menteri daripada anak bini sendiri... BODOH PIANG...!!!!
Oppppssss..... jangan lupa... Ingat umno Ingat SEKS.... hahahaha... sebab orang2 bangang jer... yang taksub dengan cerita SEKS nih.... siapa lagi kalau bukan umPORno/barisan nasional... muakakakakakaaaaa.... tak caya... pi tanya Utuseks Malaysia dan TV3 Suku... hahahaaaaa.....

4 IkutSukaLu...::

johor born Monday, June 20, 2011 8:08:00 AM  

panas je lu ngan amenoworld bro ada ape2 ke, tak pe tu lu org punya hal,
ari ni gua baru perasan pendpatan menteri, tu belum msuk duit kopi, duit projek, duit lobi byk222, ni mcm gua nak aktifkan la ahli umno gua nak jd menteri kahkahkahkah, gua business siang mlm pun x dpt 50k sebulan gua tukar busines jd menteri je la keja senang bodek je, bohong rakyat sikit masuk lebat

serenity9260 Monday, June 20, 2011 1:40:00 PM  

xpe2,hal rumahtangga korang settle baek2 kat tempat laen.xelok gado2,ilang fokus!!tapi,wa xpuas ati betol bile ada gua percaya yang ahli politik ni xkaya.kata ahli politik dpt elaun je,yang lain xdpt.pala bana dia la

Ni best bro!!!
Giler Aje : Lelaki 21 Tahun Dikurung Dalam Kotak Kayu
Giler Aje : Katy Perry Dan Lady Gaga Illuminati
Gempak Aje : Istana Muncul Di Tengah-tengah Sungai Huang Shan (Mirage)
Sejuta Trafik Ke Blog Anda!

Hanz Newman Monday, June 20, 2011 6:03:00 PM  

Kita kena ingat tu duit halal punya! Tu hak depa la. TAPI kalau la kuat sifat ehsan, insan & tawadduk pasti la depa sendiri byk sedekah, dermakan atau hadiah kat orang-orang kita yg susah & memerlukan! Ada buat? Ciput tu tak kira la. Tapi haram depa buat pun! Halal depa sapu perabih! Pendapatan yg haram, syubahat jangan kira la. Tentu lagi masyuk!

Hal akhirat jangan ingatkan depa, jangankan bagi amaran kat depa ni kubur depa karang berasap, mati terseksa ka apa bagai. Enjoy dulu.

kiff Monday, June 20, 2011 7:11:00 PM  

Bodoh puak-puak yang bagi diorang peras duit rakyat

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP