IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sokong barisan nazional, Seolah Membunuh Diri.

>> Saturday, May 21, 2011


“Subsidi, pada keseluruhannya, seperti candu. Sekali anda ambil candu sukar untuk mengikis tabiat buruk, sekali anda memberi subsidi, sukar untuk diambilnya tanpa beberapa kos politik,” kata Najib Razak di Pusat Pengajian Islam Universiti Oxford.
Itu Najib Razak yang kata... bukannya gua yang berkata-kata...hehehe...


“Subsidi adalah candu pada rakyat, ‘tauke-tauke’ besar bagaimana?“Kepada orang kampung dan rakyat miskin, kamu katakan subsidi itu candu. Tetapi, adakah Najib akan berani mengatakan perkara yang sama kepada ‘tauke-tauke’ besar IPP?

“Ada Datuk Najib berani untuk panggil YTL, Genting Sanyen, Malakoff dan Ananda Krishnan – kamu ini ketagih ‘candu?
Yang tu pulak... Anwar Brahim yang kata... bukannya gua... hahaha...

Yang ini gua punya kata2... pulak..;

Weiii... Najib Razak... lu betul2 pundek punya Perdana Menteri, dengan rakyat nak berkira... lu tindas lu tekan sampai lunyai... dengan cukong2 besar lu pelihara dengan penuh manja...

PRU-13 nanti kepada rakyat yang masih menyokong barisan nazional nih.. memang betul2 bangang wa cakap lu... jikalau masih terus nak bela dan kekalkan keraaa..jaan barisan nazional bermakna hadapilah kesengsaraan hidup sampai ke anak cucu cicit...

5 IkutSukaLu...::

buntat,  Saturday, May 21, 2011 8:28:00 PM  

mcm da biasa kena dapur je jib, x pun balut, ckp mcm org pakar candu je, tp yg pasti mamat ni da kena candu Rm kepala agong, tu sibuk je, rakyat nak guna duit negara sikit2 x nak bg, tkut bahagian dia nnti kurang kot,celakak punya olang.

Unknown Saturday, May 21, 2011 9:58:00 PM  

saya tak terkejut dgn pemotongan subsidi secara besar2an dan dlm masa terdekat ini. rasanya telah setahun saya menulis komen di blog2 pro pakatan ttg pemotongan subsidi ini.

saya dpt tahu dr kawan saya yg rajin membaca majalah2 ekonomi berkenaan perkara ini. rasionalisasi subsidi mula diperkatakan bila najib balik dr US dlm hujung 2009 atau awal 2010. saya suda lupa tarikh sebenar. kawan saya ckp malaysia terpaksa berbuat demikian bila terpaksa meminta US membawa masuk pelaburan FDI. jd sbg bayaran malaysia terpaksa membuka ekonomi menjadi liberal. tiada lg subsidi.

rasanya kalau google ada berita lawatan najib ke US dan berjumpa rakan2 kuasa ekonomi US yg kebayakan syarikat yahudi. bila PEMANDU mula melaungkan rasionalisasi subsidi awal 2010 dan gst akan diperkenalkan, saya terus teringat kata2 kawan saya tersebut. jadi sama2 la kita bersedia dgn kenaikan harga barang yg melampau. disel utk pengangkutan komersil suda dihapuskan. apa lgi selepas ini?

Unknown Saturday, May 21, 2011 10:41:00 PM  

So kalau semua subsidi kita depa tarik, tak apa! Naik la harga barang, tak apa. Tapi tolong tunjuk kat kita semua jumlah semua setiap sen yg dapat 'diselamatkan' dlm audit. Adakah duit tu semua dibelanjakan untuk rakyat atau adakan projek-2 yg dikongsi oleh proksi depa saja. Atau untuk belanja PRU13 nanti? Ada berani ker bijaN? Dunia lepas la, akhirat lu tanggung jugak. Baik bagi subsidi kpd semua rakyat merasa. Britain negara maju pun masih bagi elaun kat homeless, so why not us, khasnya orang yg masih miskin yg perlu bantuan?

ada otak,  Saturday, May 21, 2011 11:20:00 PM  

bro..
kadang2 rasa gembira kalau pasal barang2 naik ni,biar padan muka geng umngeok,biar otak diorang boleh berfungsi dan nak tengok orang bee end beralih arah kat pr..
tapi kan kesian yg amat kat orang miskin,gol.pertengahan yg lain..termasuk la diri sendiri yg dah boleh istihar miskin tegar..waa2..
celakak kau perampok..
celakak kau penjilat taik perampok..
celakak korang yg buduss pegi julang sama perampok..

Lang Monday, May 23, 2011 12:20:00 AM  

zaman ini dipanggil zaman menggigit... subsidi dikurangkan... harga jadi naik dan WAJIB diingat, cukai jualan mau pun gst naik juga...

bro... dua kali sepak tau... sepak atas... sepak bawah... duit rakyat dua kali kena rompak...

si kapitalis tersenyum riang selepas mendapat candunya...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP