IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Keraaa jaan yang celaka...???

>> Sunday, May 01, 2011

Apa guna kota2 besar tapi penduduknya miskin... kerajaan dok bangga dengan banyaknya pembangunan, kemajuan, bangunan tinggi melangit, bla.. bla... bla.. bla.. tapi ekonomi penduduknya tak pernah diambil kira... gaji di tahap yang sama... harga barang melambung tak ingat dunia.

Mana taknya gaji RM3000 pun masih di kira sebagai miskin di bandar kalau harga rumah jer.. dah melebihi 250k, itu belum termasuk perbelanjaan keluarga lagi, anak2 nak sekolah... bla.. bla.. bla.. pelbagai...

Berdasarkan statistik Jabatan Perangkaan, taburan peratusan isi rumah mengikut kelas pendapatan Malaysia menunjukkan 43.1 peratus atau kira-kira 7.9 juta daripada 18.47 juta penduduk yang tinggal di bandar berpendapatan dibawah RM3,000 sebulan.

Dengan gaji sebanyak itu, banyak kos terpaksa ditanggung antaranya hutang kad kredit, ansuran pinjaman peribadi, pinjaman kereta, sewa rumah, bil elektrik, air dan telefon, tol, meletak kenderaan, cukai pendapatan selain perbelanjaan anak-anak.


Boleh dikatakan semua barang mengalami kenaikan harga yang semakin menghimpit kewangan golongan pertengahan, takrif miskin bandar yang dikeluarkan oleh keraaa jaan masih jauh daripada realiti sebenar kehidupan dan ia perlu dikaji secara konsisten mengikut keadaan ekonomi semasa agar segala masalah ini dapat diselesaikan segera.

Patutlah baru2 ini Mat Sembab ada mengumumkan untuk memberi perlepasan cukai sebanyak 15% kepada profesional2 Malaysia yang berada di luar negara supaya pulang ke Malaysia.

Kalau gua... apa kejadahnya nak balik ke Malaysia kalau pendapatan gua dah sedap di negara luar, sedangkan taraf ekonomi Malaysia macam cibai dan mencekik rakyat. Negara makmur dan mewah dengan hasil mahsulnya tetapi hampir kesemuanya di cekik oleh keraaaa jaan barisan nasional yang korup, banyak ketirisan yang berlaku, hasil dari kecekapan mereka memerintah memperbodohkan rakyat selama 54 tahun.

Lihat seperti Australia, Switzerland, United Kingdom bagaimana mereka mengagihkan kekayaan negara dan kebajikan kepada rakyat, hospital free... pembelajaran pun free... di Malaysia ada benda tu ke... hospital di buat sebagai perniagaan dan pelajaran pun diniagakan... apa barang beb...


Dah tu pulak berbangga konon Malaysia sebagai negara maju... maju kepala bana diorang laaaa... sebab itu masih ada lagi rakyat di negara maju ini yang rumahnya tiada elektrik, mandi air perigi dan makan sup siput babi bersayur kangkung tepi longkang...

Bila rakyat buat perhimpunan menuntut kenaikkan gaji minimum... rakyat dibelasah dan di tangkap... memang negara ni sebuah negara diktator, rakyat tiada hak untuk bersuara.

So... tunggu apa lagi... tunggu Pilihanraya 13 jelah... untuk penerajang semua pemimpin2 barisan nasional yang lahanat nih... ubah kerajaan... ubah segalanya...


Pi mampuslah dengan keraaa jaan barisan nasional yang dok ada la ni...., tak habis2 dengan kisah seks, liwat dan sumpah menyumpah, yang langsung tidak menyumbang kepada kemajuan ekonomi negara dan membantutkan pemikiran rakyat.

Bangang punya Keraaa Jaan barisan nasional...!!!!

6 IkutSukaLu...::

Amir Yugi Sunday, May 01, 2011 11:06:00 PM  

Sbnrnya bukan kite sahaja dlm kemelut ekonomi. Hasil pembacaan dari website ekonomi di US, US skarang dan akan dilanda krisis yg lebih besar. Dollar US yg tk disandarkan pada emas dh mula runtuh. Dollar hanya menunggu masa untuk musnah jika China ingin menjadi mata wang utama dalam dagangan. Musnah tu bkn kiasan, mmg betul2 musnah (wipe out). Korang mst perasan 1 Dollar < 3 Ringgit. Ini sbb Dollar lemah akibat kadar interest pinjaman yg rendah

Stakat ni ak tk pasti apa impak kemusnahan Dollar kpd negara Asia Tenggara. Ak rasa sepatutnya kita bleh serap impak harga minyak. Malaysia pun mcm bnyk jer lombong emas dan minyak, negara yg ada sumber. Cuma import/eksport mmg abis kena sapu kalo kite terus pki Dollar.

Ak pun hairan juga, Malaysia mcm xde pakar ekonomi jer. Semua senyap, cite pasl video tk abih2. Tp ak rasa, PRU ni kena pilih betul2. Gelombang ekonomi kali ni lg pelik dari yg sblm ni. Jgn sbb kerajaan kite korup, Malaysia pun masuk longkang dgn US.

nona Sunday, May 01, 2011 11:08:00 PM  

macam haramm jaddaah nye beee end nih..

Amir Yugi Sunday, May 01, 2011 11:21:00 PM  

Owh, sblm ade yg ckp Ringgit mengatasi Dollar sbb Ringgit semakin kukuh, dun be a fool. Ak dh ckp: "Dollar lemah akibat kadar interest pinjaman yg rendah" yg diakibatkn dari Fed (bkn fedex, cari kat pak cik google) yg mencetak Dollar sesuka hati. Hasilnya, nilai Dollar turun, barang diaorang jd lagi murah tp inflasi akan jd lg teruk. Kalo kat US pun ekonomi dh teruk, Malaysia akan terjejas kalo kite tersalah langkah dlm keputusan brkaitan ekonomi.

ada otak Monday, May 02, 2011 12:02:00 AM  

huu2..seksanye hidup rakyat..
orang umngeok semua x raso susah,hrga makan minum pun xde meningkat,diorang makan rumput..tu lah bebal sangat..
rumah pun diorang x payoh bayor tumpang mesjid ngan dewan2..tu yg berebut x bg org ceramah,guna..
gaji2 puak diorang dah mahal2..tu yg x nak gaji min...
kereta motor pun diorang x guna..tu yg proton rugi..
air elektrik pun diorang x payah guna..tu yg najib terpaksa bg subsidi kat IPP..
anak cucu diorang sekolah pun x guna duit..tu yg terpaksa hapuskan biasiswa..
cukai2 diorang x payah bayar..tu yg tabung kera jaan dah susut..
mengundi,politik pun diorang x minat..tu yg najib nak cukupkan korum terpaksa ajak PAS..

leekonyou Monday, May 02, 2011 2:35:00 AM  

Keraaa jaan yang celaka...???
>> Ahad, Mei 01, 2011

Apa guna kota2 besar ...apa guna kote2 besar? ni kena tanya anu-gerah tohan guna kote besar......eden sajo nok tanyo

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP