IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Jom Hancurkan Sumber Kewangan BN...!!!!

>> Thursday, May 12, 2011

Gula naik harga...??? Jangan risau... gua ada penyelesaiannya....!!!! Meh sini gua bagitau... Ismail Sabri pasti letak jawatan dan terus jadi manager untuk anak dia yang baru di lantik sebagai Duta kepada Bank Rakyat... ngggeeeeee......!!!! (ntah berapa riban pulak laaaa... Bank Rakyat bayar kat budak yang tak berfaedah tuuuu...)

Ok...lah ni gua nak bagitau..., jom kita boikot beli gula dan makan/minum yang bersumberkan gula... hahaha..., gua dah malas nak kutuk kera..jaan barisan nazional dan pemimpinnya sebab rasionalisasikan harga gula... juga berjaya selaraskan RM116.6juta yang bakal lesap kemana-mana pada bila-bila masa.

Buktinya penjimatan subsidi sebelum-sebelum ini pun.. kita tak tahu kemana telah dibelanjakan..., yang gua pasti Rosmah Mansur berjaya merasionalisasikan tidor kat hotel yang satu malam RM100 ribu sewanya beb... muakakakaaaaa...

Baiklah... penyelesaian kepada masalah gula yang terfikir dalam kepala hotak gua yang kecik nih very simple..., sekarang nih gua nak menghasut dan berkempen kepada lu orang semua untuk mula menanam Pokok Stevia sebagai penganti kepada gula... amacam...??? (Benih lu orang cari laaa... sendiri.., berlambak dalam pasaran... kalau tak tau tanya pakcik google..)

Gua dah dapat anak benih Stevia, dan esok lusa boleh bercucuk tanam, gua tanam dalam pasu jer... cukup untuk keperluan rumah gua... dalam masa beberapa bulan lagi dah boleh proses untuk mengantikan keperluan gula dan ianya baik untuk kesihatan beb...., jika di bandingkan dengan gula yang sedia ada nih....


Kepada si pemalas untuk bercucuk tanam tu... boleh beli pemanis yang diperbuat dari Stevia yang berada di pasaran...., so pergi mampuslah dengan kenaikkan harga gula, kilang gula boleh tutup operasi, cukong gula boleh papa kedana, keraaaa...jaan malaysia kerugian cukai dari kilang gula..., padan muka diorang... muakakaka.....

Gua yakin jikalau 70% dari pengguna gula memulakan usaha ini, sudah pasti Cukong Gula (wajib baca sejarahnya, baru lu orang tau siapa Bapak kepada Najib dan kaitan dengan cukong nih...) yang di bela oleh keraaa...jaan barisan nazional sejak PM ke 3 bermaharajalela... kah...kah...kah...

Sekarang ini pulak Felda dah pegang saham kilang gula sebanyak 70%...., Felda siapa punya...??? Fixed deposit barisan nazional tuuuuu... hahahaha... pusat sumber kewangan kera...jaan... yang big bossnya bernama... ehhhh... sama nama dengan gua laaaa.... bezanya gua tinggi sikit dari si pendek tuuu... dan nama bapak dia Samad.... perbezaan paling ketara gua tak pernah kantoi bab Rasuah beb... muakakakaaaaa.... (sekarang lu orang boleh paham sikit2 kenapa harga gula di rasionalisasikan oleh anaknya Razak...)

Weiii... nih gua menghasut lu orang tanam pokok Stevia nih tak kena ISA kan...., kalau boleh kena ISA... lu orang bagitau sama gua ok...., boleh gua padamkan artikel/n3 nih secepat mungkin beb... macam yang di buat oleh blog pencacai umPORno tuuuuu..... gua sangkakan berani sangat... rupanya gua pun takda teloq beb... kah...kah...kah....

Ok... lah... my pren semua... fikir-fikirkan lah hasutan gua nih.... boleh di terima pakai atau tidak..., nak tunggu PRU-13 untuk tumbangkan keraaaa...jaan zalim nih tak tau bila, so... kita tumbangkan sumber kewangan diorang dulu.... ada berani kaaaaa....???

"Kalau takut di hempap pokok stevia... jangan tanam di tepi rumah..." - Lawan tetap Lawan....!!!!

29 IkutSukaLu...::

buntat,  Wednesday, May 11, 2011 11:23:00 PM  

pandi:duit yg org suruh jaga da habis la mama
mama: ma x kira nak juga kalu x dpt siap awak, mercun berkuasa tinggi chepo tu ada sebijik lg.
pandi:ok ok abg nnti suruh balaci abg ugut org ramai bayar 20sen sorg
blh dpt 116rupee, 110rupee abg bg kat permata kesyng abg mama la sape lg, lg 6rupee tu abg nak guna wat hitam kn rambut da putih semua ni, blh ye ma?

atas adalah dilog antara pandi ngan isteriny. tiada kena mengena antara yg hidup @ mati

Isa Wednesday, May 11, 2011 11:30:00 PM  

buntat;

"atas adalah dilog antara pandi ngan isterinya. tiada kena mengena antara yg hidup @ mati"

Kutty - nya mana bro... kah...kah...kah...

komandomelayu Wednesday, May 11, 2011 11:31:00 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
komandomelayu Wednesday, May 11, 2011 11:33:00 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Isa Wednesday, May 11, 2011 11:39:00 PM  

KomandoMelayu;

Disebabkan komen lu yang tiada kaitan dengan n3 ini dan lari dari tajuk.

Gua tak boleh rasionalisasikan komen2 bertahap gampang dan tolol. Maka ianya wajib di padamkan mengikut takrifan IkutSukaAku... ada paham... hahaha..

Harap maklum...!!!!

komandomelayu Wednesday, May 11, 2011 11:40:00 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
komandomelayu Wednesday, May 11, 2011 11:45:00 PM  

KAU PUN SEKOR LAGI BEBAL BONGOK YANG TAK BELAJAR SEJARAH.KAU SEKOLAH KAT HUTAN MANA?

UMNO SORANG MANA BOLEH PINDA PERLEMBAGAAN UNTUK TUBUH NEGARA ISLAM KERANA KONSEP PERIKATAN BN SEJAK MERDEKA LA BODO!

TU PASAL LA ORG SURUH PAS BERSATU DGN UMNO BUKAN DENGAN SETAN DAP BABI TU BARU BOLEH BUANG BN DAN TOLAK CINA KELING KE TEPI! BODO

CAKAP PANDAI PASTU APHAL NIK AJIS ATOK KAU YANG KONON MAKSUM SANGAT 22 TAHUN TAK LAKSANA HUDUD KAT KELANTAN,KEDAH SELANGOR DAN PPINANG?
PASAL TELOR DIA DAH KENA JUAL KAT DAP OLEH ABG JUBOR KAU TU! PAHAM TAK BODO!

Anonymous,  Wednesday, May 11, 2011 11:45:00 PM  

Bahasa menunjukan bangsa. Tak taulah ko ni bangsa apa. Bahasa melayu kesat. Menunjukan hati gelap hitam pekat & dah mati.

Bangga sngtlah bahasa ko menghina TGNA ni.

Ko tau ke asal ko ni dari mana? Nak kemana? Dimana? Dgn siapa? Sampai bila?

komandomelayu Wednesday, May 11, 2011 11:46:00 PM  

KAU LAGI BABI PASAL JUAL BANGSA KAU SENDIRI TAPI TAK SEDAR DIRI!

KAU YANG TAKDE POINT NAK BELA ABG JUBUR KAU MULA MELOLONG MACAM ANJING GILA!

TUDUH ORG TAK SEMBAHYANG SEDAP MULUT CIMPANZI KAU!

AKU DAPAT TRACE KOORDINAT TRU GPS RISIK ATM NANTI KAU!

AKU SUMBAT MULUT DAN JUBOR KAU DENGAN KERTAS TANDAS HARAKAH DAN SUARA KEADILAN!

Isa Wednesday, May 11, 2011 11:47:00 PM  

Komandomelayu;

Lu ni dah gilababi atau terkena sindrom babi sondol rosmah... muakakaka...

Gua kat sini cerita pasal Pokok Stevia, yang lu melalut mencarut pasal nik aziz, haji hadi, anwar apasal...

kalau lu dah gila sangat dengan kangkang Rosmah Mansur... pi la mintak dengan Najib... kot2 di izinkannya...

Itulah akibatnya kalau dah lama jadi komando umPORno... kepala otak pun biol...

Lain orang tulis, lain yang dia komen... weiii... lu ada sekolah ka tarak beb...

Isa Wednesday, May 11, 2011 11:49:00 PM  

Perhatian Semua;

Ruang komen akan di tapis buat sementara waktu... sehingga tertangkapnya seekor komando umPORno yang terlepas dari Hospital Bahagia petang tadi.

Harap Maklum.

Isa Wednesday, May 11, 2011 11:57:00 PM  

Tanpa Nama 11.45pm;

Sempat jugak lu baca komen Komandomelayu gila tuuuu... hahaha...

Setakat jam 11.46pm, serangan demi serangan dalam Comment Moderation gua bertalu2 oleh pesakit mental nih.

Siap ugut gua dengan ayat nih;

"Aku dapat trace koordinat tru GPS risik ATM nanti kau! Aku sumbat mulut dan jubor kau dengan kertas tandas harakah dan suara keadilan!"

Perghhhh.... gua takut... gua takut... eeee... mana gua nak lari nih... teloq gua dah hilang bhai... takutnya... takutnya...

muakakakaaaaaaa...

buntat,  Thursday, May 12, 2011 12:00:00 AM  

tapis bro untung2 jd gula, tercapai cita2 nak boikot gula, kutty x leh tulis sbb cerita td kat rumah latuk shah rukh khan, bkn dkt rmah rajnikan. ada sape kutuk gua punya tok guru, berani dia, gua aadi itu macha

Isa Thursday, May 12, 2011 12:07:00 AM  

buntat;

gua nak tengok sejauh mana dia punya taraf komando, beret warna apa mamat tu... kah..kah..kah...

komen macam orang kena sawan jer...

buntat,  Thursday, May 12, 2011 12:11:00 AM  

hitam putih bro warnany, mcm bideo, budjet da ciput, tp kena kuarkan gak wayang,

bomosiam Thursday, May 12, 2011 12:20:00 AM  

Salam bro!

Ape ke gilenye! Betui ke firstlady guna hotel RM100 ribu semalam!
Hampeh betui le! Kenape tak di baginye je duit tu kat teman nii...!!!
Aduiiai..! Rugi, rugi, rugi betui le! Rugi, rugi..! Apasal puak UMNO banyak duit? Asal UMNO je, banyak duit. Asal banyak duit je, UMNO!! Nasib, nasib, nasib badan sungguh le..!!

ada otak,  Thursday, May 12, 2011 12:21:00 AM  

bro..
ini pokok bagi kat laki najib,biar dia tanam kat tepi sri perdana dan komersilkan,cam pokok goldenmelon ari tu..mesti untung kaw2 punya..kalah robert kuok tu..
kita patut bersyukur ada usahawan tani berjaya cam kak ros tu..ilmu dia patut dikaji oleh prof kangkung dan dsebarkan kepada makcik2 felda..haa3..

buntat,  Thursday, May 12, 2011 12:22:00 AM  

kalau mamat tu kena sawan gua ada 1 bomoh baik punya, kat melaka, blh bawa ke sana.dia punya mimpi pn blh jd kenyatan, setakat kena sawan kacang je

Isa Thursday, May 12, 2011 12:30:00 AM  

bomosiam;

lu sudah ketinggalan keretapi mau pergi itu hotel manyak jauh bro...

umPORno manyak duit pasal itu subsidi sudah di RASIONALISASI kan...

Sendiri mau ingat laaaa...!!!!

Isa Thursday, May 12, 2011 12:31:00 AM  

adaotak;

Gua memang ada pikir itu macam bro..., cuma gua was-was.. itu wang jualan mau hantar mana punya rumah anak yatim daaa...???

Isa Thursday, May 12, 2011 12:32:00 AM  

buntat;

Gua tau itu bomoh yang lu maksudkan... hahaha...

Itu bomoh tinggal di Rumah Sinar Harapan kan... kah...kah...kah...

buntat,  Thursday, May 12, 2011 12:42:00 AM  

lu mmg terang hati bro, cpt tangkap ckp gua, tp kat malaysia ni nape la ramai yg gelap ati,cdgn lu nak boikot gula gua mmg setuju, tp masalahny kat malysia ni org kena "gula2" je da kelabu mata, kalau x mcm mana tok batin kat serawak di bg gula2 cek pok pn da x nampak lain nmpak lambang biru yg da tua je

buntat,  Thursday, May 12, 2011 12:49:00 AM  

tgh layan blog lu ni gua blh tertengok tv1 ngam2 cerita lambang, keris bersilang, rupany nama lambang tu sang SAKA bangsa. patut la penganutny berhantu ada SAKA rupany, gua ingtkan namany sang gula bangsa.
kehkehkeh, jgn pandang belakang, saypool yg kata

Pelangi Malam,  Thursday, May 12, 2011 1:08:00 AM  

Sbg k'jaan yg memerintah dan mempunyai kuasa penentu polisi negara tidak sewajarnya memandang kpd keuntungan semata2 yg bakal dikaut hasil dr cukai terutamanya bg keperluan asas. Sdah menjd t/jwb sosial yg wajib, kpd sesiapa shj yg memerintah sesebuah negara dlm mengendalikan keperluan asas, spt pendidikan,kesihatan, air, elektrik, gula, beras dsb. Tidak dinafikan jika dikorperatkan, k'jaan memperolehi cukai yg tinggi (shigga 25% dr keuntungan, itu pun jika sykt berkenaan audit betul2, tp mgkin yg silap mata lg byk) disamping dpt menjimatkan kos mentadbir. Ttp akhirnya rakyat juga yg tersepit ekoran dikendalikan oleh keparat2 yg memonopoli perniagaan ini. Stakat mana k'jaan boleh mengawal harga, sedangan nilai stok sebenar adalah dikawal oleh mereka? Oleh itu, sayugianya, semua keperluan asas ini wajib dikendalikan oleh agensi k'jaan sendiri bermula dari barangan mentah sehinggalah brangan siap. Malah kerajaan boleh membentuk model rangkaian perniagaan yg lebih bersistematik dengan k’jaan tetap mengawalnya terutamanya dalam sumber2 asas. Sebagai contoh yg mudah, jika tebu adalah sumber mentah utama kepada gula, k’jaan harus mewujudkan bekalan tebu yg mencukupi samada dr segi ladang atau sebagainya dgn pelbagai cara dan tidak terlalu bergantung semata2 kpd hasil import. Atau mgkin k’jaan boleh mencari altenatif dr sumber2 lain sekiranya sst bhan mentah itu tidak bersesuaian dgn persekitaran di Malaysia. Begitu juga dgn lain2 keperluan asas sperti beras. Walaupun begitu, mungkin agak malang bagi rakyat Malaysia, wlaupun mempunyai hasil bumi tersendiri, sperti petrol dan minyak sawit, k’jaan skrg seolah2 berdolak dalik dalam menentukan harga sebenar yg sepatutnya diterima oleh rakyat! Kesimpulannya, k’jaan seharusnya mewujudkan kawalan ekonomi dan bukanya ekonomi dikawal!

Ini juga berkait dgn dasar pengswastaan yg seringkali dikaitakan dgn mutu kecekapan yg lebih baik, tetapi dlm masa yg sama mendabik dada bhw mereka sj yg pandai memerintah, sdgkan itulah bukti yg jelas menandakan mereka tidak pandai mentadbir! Aku rasa tidak perlu dibuktikan tahap kecekapan kebykan agensi/jab2 k'jaan, krn masing2 sedia maklum. - Ayat2 yg biasa di dgr, K'jaan bukan x cekap cuma swasta je lg cekap dn krn itu kena serah kat sykt swasta mengendalikannya. Atau bahasa mudahnya, dgn kuasa membolehkan memindahkan harta rakyat kpd harta peribadi mereka.

Bertitik tolak dr kenaikan petrol, secara langsung melibatkan kenaikan pelbgai brgan pengguna. Begitu juga dgn kenaikan gaji k/tgn k'jaan (bukan aku dengki pun), apabila sbut sahaja gaji naik, samada jbatan itu efektif atau tidak, semuanya merasa kenaikan tersebut. Jika k'jaan kita pandai, sewajarnya mewujudkan persaingan yg sihat antara jabatan dgn mengutamakan jabtan mana yg lbh efektif & produktif (x smestinya yg buat utg). Secara tidak langsung, dapat mangawal harga barangan ekoran kenaikan gaji tersebut.

p/s: Cerita Gula
Tahun2 lps, masa gula naik 20sen/kg, byk tempat menaikan harga air pun 20sen segelas. Aku tanya, kenapa naik 20sen, dan pekedai tu jwb psl gula naik. Aku tanya balik, apakah korang taruk sekilo gula dlm st gelas air?

Waris,  Thursday, May 12, 2011 1:20:00 AM  

Komando ke COMODOR? Masih ada melayu BANGANG mcm tu ye?

Maskinah Hj M Damairah Thursday, May 12, 2011 5:07:00 AM  

Penghidap diabetes mungkin tak perlu gula tetapi orang yang normal perlu sedikit gula untuk tubuh kalau tidak kita akan rasa lemah. Kalau di Semenanjung mungkin masih boleh hidup tetapi di Labuan bila gula naik produk yang lain yang komposisinya gula akan naik. Gaji tak naik, perbelanjaan bertambah, macamanalah rakyat tak mengeluh walaupun orang kata jangan mengeluh...tak baik...liat rezeki

Azman,  Thursday, May 12, 2011 8:07:00 AM  

Salam bro... gua pun berminat dgn pokok stevia ni... member gua dah promote gila2... yang besar dalam 2 kaki tu dalam RM20 sepokok.. kalau yg kecik2 tu dalam RM5.. nak tanam senang jek..cantas dahan pacak jek.. jaga air gerenti idup punya...
member gua tu dah stop pakai gula.. apa yang dia buat dgn stevia ni.. daun tu dia keringkan sampai garing pastu blender jadik serbuk.. letak secubit jek perghhh manis dari gula... gua dah try member power beb... so gua SOKONG 100% bab boikot lu bro... boikot MAMAK amacam..on going ka... hahaha

penarik rantai,  Thursday, May 12, 2011 11:22:00 AM  

salam bro isa...

komando melayu 2 mmg gler...
dia ler paling kuat kt malaysia ni perasan dia... fuck umno...

org lma tapi baru Sunday, May 15, 2011 3:08:00 PM  

guna gula batu aje! haha

tahun lepas njb ckp nak elak obesiti, smlm mudin ckp sbb iklim hrga gula naik..biol berjendul betul..haha

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP