IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Negara ku... Malaysia... plawok..plawok..plawok...!!!

>> Friday, April 01, 2011

Petang tadi selepas bayar tol batu tiga, pramugari terima call dari Mak dia mengatakan Bapak dia tak boleh bangun/berdiri..., gua pun buat u-turn atas fly-over batu tiga terus menghala ke Seksyen 51A, Petaling Jaya.

Suruh Mak Mertua gua packing kain baju untuk stok seminggu, jom lepak rumah gua..., papah Pak Mertua gua masuk kereta... terus pergi Salam Medical Centre..., orang tua tu kena sejarum paint killer, tak sampai sepuluh minit terus boleh bangun berdiri...., doktor arahkan untuk buat X-Ray... so dia berjalan sendiri ke bilik x-ray dengan laju sekali...hahaha... power gileeerrrr... paint killer tu...

Hasil keputusan x-ray, puan doktor kata tulang belakang pak mertua gua di antara dua dics telah berlaga atas dan bawah dan menindih urat sekitarnya... itulah punca sakitnya... apa2 hal pun full reportnya kena review dengan doktor pakar pada hari isnin depan...

Kisah di atas tu... bukan perkara sebenar yang gua nak sampaikan,... hahaha... , itu hanya intro atau punca kepada topik n3 nih...., lu orang tengok gambar kat bawah nih.... sampai bila dan di mana titik noktahnya....

Sambil menunggu Pak Mertua gua buat x-ray, gua lepak kat luar hospital... dan ternampak keratan iklan nih dalam bakul setiap motor yang beratur parking di depan Hospital tu..., gua cilok... lipat cantik2 masuk poket... sampai rumah ambil gambar dan masuk blog.


Lagi sekali gua ulang... sampai bila dan di mana titik noktahnya kegiatan Ah Long ini akan berterusan...??? Di manakah dan apakah hasil lolongan dan salakan Kementerian Dalam Negeri dengan masih lagi Menteri yang sama juga setahun dua yang lepas mengatakan akan membenteras kegiatan Ah Long hingga bersih...

So... amacam...??? Apa sudah jadi beb...??? Yang gua upload gambar tu... satu hal... macamana pula dengan banner dan iklan yang tergantung di tiang letrik, pokok dan dinding bangunan... semakin hari semakin banyak ada laaaa.... seolah-olah puak2 lahanat Ah Long ini makin berleluasa....

Itu pasal laaaa... gua selalu katakan "Penguatkuasaan di Malaysia nih macam gampang" sebab Menteri2nya pun Gampang dan Bangang... hanya tau melalak bila sesuatu perkara berlaku, maka keluarlah segala undang2 dan Amaran apa yang patut... lepas tuuuuu... macam sial... dan tunggu lagi kalau2 ada orang yang mampus lagi akibat jenayah Ah Long... dan ulang melalak lagi dengan pelbagai Amaran... sampai bila hal nih nak selesai...!!!!

Bak kata Najib Razak: “Hari ini apapun kita nak sembunyi akhirnya akan timbul juga, orang akan tahu juga. Jadi kita sebagai pemimpin mesti sedar (dan) kena buat perubahan pada diri kita... penyesuaian." - petik dari Sinar.

Maksudnya... sebelum ini apa saja penyelewengan dan kerja2 kotor dari pemimpin2 Kerajaan barisan nasional sememangnya di buat secara sembunyi.... cuma sekarang ini apa saja perbuatan diorang yang cuba di sembunyikan rakyat dah boleh hidu... contoh kes FLOM...

Samalah juga dengan kes Ah Long... sebab Ah Long2 nih bersembunyi dibelakang cukong2 besar yang rapat dengan Pemimpin Kerajaan... pasal tu kes tak pernah selesai... kerana "lu garu belakang gua..., gua kasi garu belakang lu... sama2 sedap maaaa...."

Begitu jugalah dengan kes dadah dan sebagainya..... sebab banyak tangan2 ghaib yang bermain silap mata untuk mengaburi rakyat... kalau tidak masakan dadah bernilai 40juta boleh hilang dari dalam balai di sebuah negeri selatan tanahair dua tiga tahun lepas... hahaha....

Negara ku... Malaysia... plawok... plawok... plawok....!!!!

Kepada rakyat negeri Sarawak pula... tak gheti2 lagi ke.... nak menghapuskan keraaaajaan plawok nih.... kah..kah..kah....

Dan sebab plawoknya kerajaan yang sedia ada nih.. gua semakin hari semakin menyampah... dan mencecah tahap maksimun punya benci... maka jawapannya seperti kat bawah ni laaaaa..... hahahaaaaa....


kah...kah....kah.... kepala but** jer...!!!!

7 IkutSukaLu...::

M'siandotcom Friday, April 01, 2011 2:36:00 AM  

den nak undi lu jadi calon ket sarawak bhai.ad bran?

mahaza Friday, April 01, 2011 8:24:00 AM  

Bro - kena jumpa Dr Shukor lah kot ye?
Fasal slip disc ni gua syorkan ambil Glucosamine. Kalau nak gua boleh offer dengan harga yang mampu milik. Hari tu teruk gak gua dah jalan senget sebelah tapi alhamdulillah dah ok lah. Kat pasaran ada banyak brand tapi yang gua syorkan dan yang gua amik sbb ianya juga supplier kepada farmacy hospital ubat-ubatan. Local made jadi rasa confident gak ngan kualiti tu. Kalau follow-up nanti boleh calling calling atau twit ajer gua nanti gua gi singgah kat Salam nun.
Tapi kalau ada diabetes gua tak berapa nak syor lah. kang Up pulak gula lain jadinya.

ahurairahinfoshare Friday, April 01, 2011 11:53:00 AM  

kah kah kah.. ko x nmpak atas tu tulis BERLESEN.. kah kah kah..
sapa yg bg lesen???
adoyai.. felik..felik..
kat malaysia suma boleh..
asalkan ada lesen..
kah kah kah

Anonymous,  Friday, April 01, 2011 12:27:00 PM  

bro..

1.sama je siapa yang perintah.

2.sama jahanam..seblum lagi jahanam lebih baik kekal je apa yang ada.

3.Sebab semua manusia sekarang kat Malaysia ni dah buta hati..mana ada yang tulus termasuk lah lu bro..

4.Lagi tukar lagi masalah, sama je..perasaan lu yang benci membuak2x je (emo lebih) sebab tak dapat apa yang lu mau.Bila tukar pemerintah pun sama lu tak akan dapat apa yang terbaik yang lu nak.masa tu baru lu tau..lu pun akan jadi penentang balik kepada pemerintah yang lu puja.masa tu nasi telah jadi bubur bro..silap-silap anak lu pulak jadi penentang sebab tak puas hati sama macam lu..

5.Melainkan kalo pemrintah yang lu puja tu angkat lu jadi MB ke,Timbalan ke..paling cikai ;pun ketua kencing bercabang..heek.heek..ada jawatan sikit,ada pangkat sikit, ada job sikit..masa tu lu pun sama lupa dah nak maki hamun..blog lu pun puji-pujian je memanjang..masa tu lu pun seronok dengan tagline-'nak cari makan bro'

6.kesudahannya lu pun sama, pemerintah yang lu puja pun sama je dengan yang ada sekarang ni..

7.Gua boleh rasa dalam hati lu bro.. lu tinggal kat salam tu macam mana.semuanya sebab ada hati hitam dalam diri tu(banyak sangat pendam perasaan tak puas hati)..dulu masa mula duduk kat salam tu tak fikir ke ko bantah dan maki hamun kerajaan kerana buat salam tu..masa belajar, masa mula kerja..

8.Bila mata tu dah juling tengok dunia, masa tulah ko nak melalak maki kerajaan semua tak betul..rendamlah hati tu dalam air zam-zam mana tau boleh jernih balik..huuu..huuu..

anon tanpa nama-iktiar selagi bernyawa

mahaza Friday, April 01, 2011 3:30:00 PM  

sapa pulak tinggal kat salam? ni anon ni paham ke idak intipati nih? pelik tul la....

mehmed Friday, April 01, 2011 3:34:00 PM  

yg haram berlesen jd halal..
yg halal, tp xdak lesen haram..
bala turun baru taw..

Anonymous,  Friday, April 01, 2011 9:16:00 PM  

Mohon keberkatan & kesejahteraan pada mu Ya Allah, atas kesihatan bapa mertua Bro Isa serta keluaganya..amin !

Jika judi depa lesenkan...JGN BERJUDI!
Jika arak depa lesenkan...JGN MINUM !
Jika along depa lesenkan..JGN BERHUTANG !

** Jika Poco-Poco depa halalkan... Nampok bebenor dari pengaruh Pompuan tuh !!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP