IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Melayu Bunuh Melayu...???

>> Friday, April 01, 2011


Ini merupakan gambar Tok Janggut yang dibunuh dan digantung oleh kerajaan ketika itu. Tok Janggut ialah pahlawan melayu tersohor di negeri Kelantan. Polis melayu itu hanya memerhati pejuang rakyat yang mulia ini.

Tetapi kenapa mereka masih mengatakan bahawa pejuang-pejuang seperti Mat Kilau, Tok Janggut, Tok Gajah, Datuk Bahaman dan lain-lainnya sebagai pemberontak dan pengganas?.

Adakah anda pernah melihat pahlawan-pahlawan melayu tersebut memperlakukan askar Inggeris laknat sebegini rupa?. Berdosakan mereka mempertahakan tanah air?.

Sebenarnya jika tiada tali barut di kalangan orang-orang melayu pada ketika itu maka jangan bermimpilah kuasa asing hendak memijak bumi melayu ini

malaysiasensasi

p/s: lu orang ada akal anugerah tuhan kan... jadi fikir-fikirkanlah, apa itu United Monkey National Orgarnisations... siapakah pengkhianat sebenar orang melayu..., Sejak Dulu, Kini dan Selamanya.....

10 IkutSukaLu...::

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o Friday, April 01, 2011 3:36:00 PM  

kata tt banyaknya eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Anonymous,  Friday, April 01, 2011 4:16:00 PM  

Itu yang membuktikan bahawa UMNO ditubuhkan oleh Abdullah bin Ubai.

cicit ngah layor Friday, April 01, 2011 4:31:00 PM  

Sbb ndak kuaser,sanggup jadi Hantu Jembalang.Biler dah dapat kuaser,ghembat selagi ader seolah2 nyawer demer bulih dibeli dengan duit.Drpd belom merdeka,sampai ler lebih dr setengah abad merdeka,saper2 yg menentang,akibatnyer tak bulih tidor lener.....kejap2 datang khadam2demer ketok pintu tengah malam.Kalau nasib baik,duer minggu kemudian dapat balik tengok anak bini.Yg koghang nasib baik,duer tahun,4 tahun pulak baghu dapat balik.Itu pon bersyarat.Aper syaratnyer teman tak tahu.Biler anak tanyer kemaner apak pergi selamer haghi ni,jawannyer apak kener pindah ghomah dan tukor alamat keKemunting.Makan tanggong,beghak tong,tidor ader org jager....macam ghajer,tapi tak ader takhter.Koter betoi....

orang lama,  Friday, April 01, 2011 5:02:00 PM  

Yg dlm gambar tu arwah tok penghulu hassan(bukan tok janggut yg sebenar) dari gong kedak, dia gugur syahid semasa berjuang lawan askar colonial empire ingeris di kota jeram, beliau rakan seperjuangan dgn almarhum tok ayah mat hassan (tok janggut sebenar)yg berasal dari kg saring. Pegawai ingeris yg ambil kesempatan guna mayat tok penghulu hasan dan dicanang pada seluruh negeri bahawa tok janggut dah gugur walhal sebenornya tok janggut masih hidup waktu itu. Mayat tok hassan di seret,di arak dlm lori dan dan dicacatkan oleh askar2 inggeris sebelum digantung, mesin propanganda inggeris publish dlm radio dan akbar pulak buat citer tok janggut dah mati. Tujuan digantung terbalik adalah penghinaan inggeris terhadap penentang sistem jajahan mereka, selain main psiko utk menakutkan dan melemahkan semangat pejuangan rakyat kelantan. Nak tau citer sebenar boleh rujuk dgn waris2 mereka di pasir putih.

Tok janggut bangkit berjuang bersama2 rakyat kelantan kerana menentang SISTEM CUKAI british!, YA, sistem cukai penjajah keparat masih wujud dlm rejim Brengsek Negara!!

Jangan biarkan sejarah berulang! Wake up people! stand up and fight!

bomosiam Friday, April 01, 2011 9:00:00 PM  

Berat bebenor gambor ni Yeop !! Hati & otak tiba2 jadi tak tenteram. Mulut jadi susah nak bercakap. Mujur Isyak' dah masuk! Solat sendirian. Selalu, klu tak ke surau, jemaah ngan anak bini. Kali ni, tak!!

Bro Isa ! kenapa gambor ini yg mike pilih ??

" Abg ! Kenapa ni?"
" Sayang..! Cite la pd anak2, TANPA MENOLEH KEBELAKANG, KITA TAK KAN JUMPA APA YG DI DEPAN !!"

Anonymous,  Saturday, April 02, 2011 11:17:00 AM  

loh!...apsal tergantung tu? penderaan sexual ka?

Kesian...nasib tak nampak teloq

cucuopah,  Saturday, April 02, 2011 11:32:00 AM  

Melayu takdak otak yg memang sesuai duduk dalam parti umno (untuk melayu no otak). Bodoh nak mampus......

pairins Saturday, April 02, 2011 12:35:00 PM  

yea..memang UMNO pembunuh melayu..
sudah 50thn..org melayu masih miskin..masih merempat...
dah 5othn org melayu masih hisap dadah..meliwat..berzina..org melayu dudk kat dalm penjara..
org meleyu masih mundur dlm ekonomi..
haramkan UMNO!!

Isa Saturday, April 02, 2011 10:46:00 PM  

Petai;

Lu lagi sekor haramjadah tak sekolah punya makhluk...

Lain kali baca dan paham betul2 baru komen...

Anonymous,  Sunday, May 22, 2011 9:07:00 AM  

Hi 'orang lama' itulah tok janggut yang nama sebenarnya haji hassan, boleh ruuk di http://ms.wikipedia.org/wiki/Haji_Hassan_bin_Panglima_Mat_Munas

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP