IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Macam Gampang....!!!

>> Saturday, April 02, 2011


Apabila harga minyak mentah di pasaran dunia naik, negaraku cepat-cepat naikkan harga minyak yang dijual di stesen minyak. Alasan, harga minyak naik..

Namun, belum pernah harga minyak di stesen minyak diturunkan ke harga sebelumnya walaupun harga minyak mentah dunia merudum jatuh. Negaraku juga yang untung jika harga minyak mentah dunia naik melambung kerana ia juga salah sebuah negara pengeksport minyak.

Jika matawang negara boleh diapungkan, kenapa tidak dengan harga minyak tempatan?

Alangkah seronoknya dan berbahagia menjadi warganegara Malaysia... "Rakyat Di Dahulukan, Rosmah Mansor Di Utamakan"... hahahaha....

Macam gampang............!!!!

5 IkutSukaLu...::

hasr_zero Saturday, April 02, 2011 3:58:00 PM  

Kata Rosmah "Duit Kerajaan Duit Aku, duit Aku, duit Akulah..hahaha!!!!...aku kedekut, aku xnak share ngan korang..hahaha!!!!"

bomosiam Saturday, April 02, 2011 10:48:00 PM  

Pada teman, salahkan pemerintah dlm bab ini, kurang tepat. Kerajaan bukan bebas buat segalanya. Tangan mereka juga terikat. Terikat dgn sistem. Sistem econ yahudi yg kononnya bebas & terbuka. Kelebihan pd yg kaya & memeras pd yg miskin !

Sehingga sistem economy Islam mendapat tempat, selagi itulah masaalah ini tidak akan selesai. Bagaimanakah pemerintah berupaya menggunakan sistem Islam ini, jika kita, kita sendiri sebagai rakyat, tidak mengamalkannya !!
Kelancaran sesuatu sistem perlukan kesesuaian cara hidup !!

Permulaan kearah itu...apa laei ! Sokong lah PAS !!! Insyaalah !!

fiQ,  Sunday, April 03, 2011 1:29:00 AM  

bomosiam,btol la ape yg kau ckp tu..hny sistem kewangan Islam je yg akan dpt mmberi keadilan kpd semua lapisan masyarakat..so ape yg kite bole buat skrg?? dalami la ilmu psl kewangan Islam..i mean pggunaan dinar n dirham.bkn kewangan Islam yg bank2 haramjadah tu buat.semue tu da tpesong da snanye..sbnanye slame ni bkn hrge barang yg naik..tp nilai duet tu yg mken lame mken turon..duit smaken xde nilai..ape bnde yg stiase sama nilainya?? only DINAR n DIRHAM. so lps da ade ilmu,kite kasi berambos keraaajaan BN dlm PRU nnt!

bomosiam Sunday, April 03, 2011 2:21:00 AM  

Fiq ! Perundangan Islam ! Jgn lupa ! Amat penting. Hanya melaluinya, kita dpt robohkan tafsiran perlembagaan negara yg sekarang ini dibaca mengikut undang2 Yahudi !

Jika pakar2 syariah kita dpt menafsirkan perlembagaan tentang ' Ugama bagi persekutuan adalah Islam', mengikut bacaan Islam, maka segala masaalah yg ujud pd kita umat Islam di M'sia, akan selesai. Insyaallah !!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP