IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Keliru... Terkeliru.. Atau Di Kelirukan...????

>> Sunday, April 03, 2011


"Kepada Blogger-Blogger yang di Hormati Allah"

Ayat itu gua petik dari ucapan salah seorang penyampai dalam persidangan para blogger di D'Palma Inn Ampang semalam...

Dan ayat sebegitu juga banyak di ucapkan oleh para Ustaz/Ustazah dalam ceramah mereka, atau lu orang boleh perhatikan dalam ceramah2 siaran TV...

Gua kaji dalam asma ul husna... takda pulak sifat Allah "MengHormati"... gua cari dalam sifat 20... tiada sifat "Menghormati bagi Allah"...

So... dari mana datangnya ayat "Di Hormati Allah" ini...????

Atau mungkin inilah yang di perkatakan sebagai salah satu masalah dengan sikap Ahlul Sunnah Wal Jamaah yang dikatakan mengada-ngada... benda yang tak ada di ada-adakan...

Atau mungkin juga gua tergolong dalam golongan yang jahil.... dengan rasa rendah diri gua mohon pencerahan dan tolong perbetulkan.., kerana gua tak mahu tergolong dalam golongan umat yang terkeliru dengan pengamalan agama Islam di Malaysia Darul Serba Boleh, seperti pompuan di bawah ini...


Dan juga pompuan2 betina2 yang sewaktu dengannya... kah..kah...kah...

***********************

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 

Nabi Musa AS menyeru kaumnya agar melaksanakan perintah Allah SWT agar menyembelih seekor sapi betina. Kaumnya meminta penjelasan lanjut tentang sapi itu, lalu Nabi Musa memberikan penjelasan dari Tuhan bahawa sapi itu tidak tua dan tidak muda yakni pertengahan. Kaumnya bertanya lagi tentang warna sapi betina itu, maka Nabi Musa memberitahu bahawa Allah SWT berkehendakan sapi berwarna kuning tua. Ditanyai lagi oleh kaumnya dan Nabi Musa menerangkan kehendak Tuhan, bahawa sapi itu yang belum pernah digunakan untuk bekerja membajak dan mengairi ladang pertanian, sehat dan tidak pula berbelang. Kemudian itu barulah kaumnya menyembelih sapi yang berkenaan setelah nyaris mereka tidak melaksanakan perintah Tuhan kerana ashyik dengan pertanyaan demi pertanyaan dan minta penjelasan! [QS 2:67-71]‬
 
Sumbangan Mukmin Putrajaya.

5 IkutSukaLu...::

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o Sunday, April 03, 2011 9:32:00 PM  

salam
golongan agama memang sepatutnya mencerahkan apa yang ada bukan mengelapkan lagi..

najibon mampos cepat sikit,  Sunday, April 03, 2011 9:43:00 PM  

selama ni tak pernah pulak aku dengar orang pendakwah2 sebut yang dihormati Allah...yang aku dengar yang dikasihi Allah,yang dirahmati Allah... aku keluarkan fatwa sendir sesiapa yang terjumpa betina haram jadah ni kasi penggal kepala dia..potong lidah dia kasi anjing makan... memang anak haram besaq betina sial ni...

ISA Sunday, April 03, 2011 10:16:00 PM  

brutalsolo;

Datuk "H" lebih jujur...

ISA Sunday, April 03, 2011 10:17:00 PM  

Najibon;

Mulai sekarang perhatikan dan pantau ayat tu dalam setiap ceramah/tazkirah...

tukang kata,  Monday, April 04, 2011 3:13:00 PM  

ada jugak yang kena tulah ngan Tuan Guru ni kalau kena ambik le habuannya

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP