IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Cara Tangkapan Sah Atau Tidak..????

>> Monday, April 18, 2011



Boleh ke.. polis bersikap macam tu...

Mamat tu tanya.. "Apa hak dia" kenapa dia di tangkap...???

Apakah penangkapan itu mempunyai di sertakan dengan "waran tangkap"..???

Ini pendapat 2 posen gua berdasarkan kepada video itu..;

Dalam suasana polis yang ramai, mamat tu dah terkepung... kompom tak boleh lari kemana2, tak boleh ke... polis jelaskan sebab2 di tangkap berserta dengan waran tangkap...??? Kalau berbuat demikian dah tentu mamat tu akan berkerjasama ke balai dan tak perlu nak kecoh2 beb...

Lainlah kalau mamat tu melawan setelah diperjelaskan secara baik, bagi kat gua pun gua akan penerajang sedas dua... kalau tak nak beri kerjasama..., ini gua nampak polis macam samseng la pulak... ikut suka jer... nak pegang dan tangkap tanpa menguikut prosedur tangkapan yang betul...

Itu sekadar persepsi gua berdasarkan video tersebut, Harap dapat penjelasan kronologi sebenar tangkapan...

Tujuan dan motif tangkapan itu dalam tajuk lain beb... urusan polis gua tak campur, persoalannya cara tangkapan tersebut adakah sah dari segi undang2. Ada sesiapa yang boleh beri sedikit pencerahan...???

5 IkutSukaLu...::

selipar hijau Monday, April 18, 2011 2:31:00 PM  

maut.mak dia sendiri yg cakap polis ganas.org cina wey.org cina.bukan melayu.tak malu kah weh polis??

Anonymous,  Monday, April 18, 2011 6:27:00 PM  

Apa pun kesalahan rakyat... sepatutnya polis bertindak secara profesional bukan bertindak macam berok tangkap monyet pulak.

Selalu kita dengar polis tangkap tanpa waran, polis ceroboh kawasan persendirian tanpa waran, polis rosakkan harta persendirian tanpa alasan... ada berbagai salah laku polis terhadap masyarakat.

Bertambah malang ramai polis jadi penjenayah berasaskan kad kuasa yang mereka miliki. Kalau rakyat tidak faham peraturan dan undang-undang bermakna rakyat dengan mudah akan dijadikan mangsa jenayah mereka.

Polis jadi sial hari ini adalah berpunca dari kerajaan BN. Tengok perangai SEMUA anggota polis lebih kurang sama saja dengan perangai pemimpin UMNO Baru.

Tumbangkan BN kemudian perbetulkan anggota polis yang cacat....

Anonymous,  Monday, April 18, 2011 7:09:00 PM  

malu la gua tengok polis Msia camni. kalau brani 1 lwn 1 la

-fread-

ada otak,  Monday, April 18, 2011 9:10:00 PM  

teringat dakwaan kes perwaja keatas mendiang eric chia,betapa baiknye dan mulia layanan pehak berkuasa..kalau boleh nak sembah,nak julang..itulah untungnya jd rkyat mesia brstatus cukong..mesia boleh..

orang lama,  Monday, April 18, 2011 10:52:00 PM  

nie stail gestapo nazi main cekup sapa yg bantah sumbat lokap, tujuan barua2 b-end heret mamat tu masuk keta polis utk buat org ramai kat situ merasa gerun dan terpesong dari membantah bertambah pulak ada press pro rejim abis diorg spin citer.. aku baca kat blog lain diorg kata tempat tu black out lima minit masa kiraan undi..dlm lima minit tu barua2 b-end tu boleh tarik peti undi pos lain masuk

dari dulu stail black out rejim nie guna, najib dulu pru 12 menang tipu, tutup suis utama tnb satu pekan bergelap, lepas tu barua2 b-end bawak masuk peti undi luar yg diorg sendiri dah pangkah.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP