IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Baca dan terus sebarkan...

>> Wednesday, April 13, 2011


Baca dan terus sebarkan kepada teman dan kenalan anda.

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas. Artikel ini berguna untuk semua. Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.

Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah akan mendapat faedah dari amalan ini.

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.

Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT. Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.

Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!

Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.

Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung. Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur. Marilah kita berwaspada dan berhati-hati..

Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup... PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang mendapat e-mail ini menghantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa. Baca ini... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!.

*** Jadilah teman yang setia dan teruskan menghantar artikel ini kepada teman-teman yang anda sayangi.....!!!! ***

6 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Wednesday, April 13, 2011 9:34:00 PM  

"Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup... PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang mendapat e-mail ini menghantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa. Baca ini... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!."

-Petikan di atas minta dikeluarkan.. Ianya adalah syirik..Hanya Allah sahaja yang boleh menghidupkan dan mematikan manusia..Saya nasihatkan ianya ditulis semula dengan penuh keimanan.OK.

Isa Wednesday, April 13, 2011 10:17:00 PM  

Tanpa nama di atas;

Lain kali baca biar paham betul2. Tolong huraikan di manakah menimbulkan syirik...???

Urusan hidup mati 110% adalah urusan Allah, tiada siapa yang menafikannya. Tetapi Allah suruh hambanya berusaha, mencari dan mengkaji supaya tidak menjadi bebal.

Lu siapa pulak suka2 nak melabelkan syirik...??? Apa kelayakkan lu...???

Lain kali komen tolong bagi nama yeaaa..!!!!

Anonymous,  Wednesday, April 13, 2011 10:31:00 PM  

"Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup... PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang mendapat e-mail ini menghantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa. Baca ini... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!."..

-Sebab tu ISA perlu tukar ayat dia balik..tulis elok2.."hantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa"..Kenapa 10?ada nas atau dalil yang kata perlu hantar 10 selamat 1 nyawa?..Saya xnk berhujah panjang,sbb ISA sepertinya lebih cenderung untuk tidak menerima nasihat/teguran orang..Cuma sy ingin memberi satu contoh ayat yang boleh diambil untuk diubah..
-"Jika disebarkan e-mel ini kepada orang ramai, Insya Allah dapat membantu orang ramai faham dengan risiko serangan jantung ini dan secara tak langsung mereka akan lebih berjaga-jaga dalam aktiviti seharian mereka terutamanya tabiat makan." INI 1 CONTOH UNTUK ISA.

Yang Benar,
Muhammad Ali

Isa Wednesday, April 13, 2011 11:15:00 PM  

Salam Muhammad Ali,

1) Baru syok sembang kalau ada nama.

2)Saudara harus faham, apa yang di maksudkan kenapa 10 orang..??? Adalah perkataan berganda kepada setiap orang untuk menyebarkan info ini maknanya 10x10x10x10 dan seterusnya.

3) Dalam 10 orang itu mungkin dapat menyelamatkan 1 nyawa. (itu adalah simbolik/margin yang di berikan) dan mungkin dalam 10 orang itu 9 orang tidak pedulikan info kesihatan ini, dan 1 orang saja yang mengamalkannya... dan berkemungkinan dapat menyelamatkan nyawanya.

4) Bagaimana pula jika saya tulis sebarkan kepada 100 orang, 1000 orang atau ikut suka berapa angka yang perlu di sebarkan.. perlukah saya sertakan dalil dan nas...

MAAF... saya tidak nampak apa2 dalam konteks ayat tersebut yang boleh memesongkan akidah mahupun jatuh syirik. Lagipun ianya mengunakan perkataan seperti "Jika dan mungkin"

Janganlah jadi seperti kisah nabi Musa dan Bani Isra'il... Islam tidak menyuruh kita menyulitkan diri dengan perkara2 remeh sebegini dan janganlah mengada-ngada seperti ulama ahli sunnah wal jamaah... benda yang tiada di ada-adakan...

Walau bagaimanapun teguran saudara Muhammad Ali saya terima dengan hati yang ikhlas dan positif, satu teguran yang membina.

Terima kasih.
Isa Mohammad.

Anonymous,  Thursday, April 14, 2011 12:08:00 AM  

Alhamdulillah...Teruskan perjuanganmu..Kami rakyat (pembaca) juga akan sentiasa positif terhadap blogger2 macam ISA..Di sini juga ada satu permintaan dari member2, supaya ISA dapat memberi liputan serta serangan habis2an UNTUK PRN SARAWAK.

-Muhammad Ali

Aeroses Tuesday, April 26, 2011 12:25:00 PM  

letak la share button, senang sikit nak share.. ilmu berguna ni, sayang kalo tak di kongsi bersama... bravo bro....:)

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP