IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Anwar Ibrahim Hidup Atau Mati...???

>> Friday, April 29, 2011

Gambar orang bangang bersumpah... hahahaha...

Sumpah gua tak kenal Rosmah

Sumpah gua  tak pernah keluar dengan Rosmah

Sumpah gua tak pernah kongkek dengan Rosmah... percayalah wahai orang2 melayu sekalian.

Itulah ungkapan sumpah oleh seorang kawan gua yang mewakili sahabatnya yang bernama Rahim. Padahal si tubuh katek tersebut dah kena humban berapa kali atas katil wa pu chitau.... hahahaha....

Di Malaysia jika hendak menyatakan kebenaran walau belum pasti betul atau tidak, dan juga untuk membuatkan supaya orang/rakyat percaya kepada sebarang tuduhan/dakwaan... mudah saja.. hanya dengan bersumpah... samada ianya mengikut lunas Islam atau tidak, itu belakang punya cerita... asal bersumpah jer... lu adalah orang yang benar... itulah BUDAYA orang2 Melayu yang mengaku Islam di Malaisia... kah...kah...kah...
“Mereka (orang-orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan. “(Al-Munafiqun: 2).
Justeru itu..., jika BUDAYA Bersumpah ini dah menjadi satu amalan bagi Melayu yang kononnya mengaku Islam maka ikutkan sajalah demi memuaskan hati pihak-pihak tertentu, impak dari segi politik sudah tentu akan meringankan beban tanggapan umum terhadap tertuduh.

Walau sumpah tersebut akan di permainkan kelak oleh pihak lawan, secara tidak langsung ianya akan menambahkan kebingunggan serta simpati kepada penyokong2 puak parti haramjadah yang dulu, kini dan selamanya kerana budaya sumpah ini amat sinonim dengan mereka, sudah pasti puak2 tersebut akan berbelah bagi kepercayaan mereka terhadap segala tuduhan ke atas lu...

Berani kerana benar bro... kalau lu tak buat apa lu nak takutkan..., jadi layan jelah cabaran untuk bersumpah, lagipun tak luak apa pun... bukankah ALLAH itu MAHA MENGETAHUI, sekaligus menyangkal Sumpah Terliwat dan Sumpah Terseks... wallahuaklam...

Hakikatnya samada lu bersumpah atau tidak..., tempat lu sememangnya dah kompom dalam Penjara beb... kecuali kalau lu buat pengumuman lu akan berhenti dari berpolitik dan angkut keluarga lu berhijrah keluar negara, maka puak2 jahanam tu akan senyap... dan mencari mangsa baru mereka.

Biarkanlah rakyat yang menentukan perjalanan politik negara ini bagi menumbangkan keraaaa jaan barisan nasional. Lagipun kalau lu di takdirkan mati esok (innalillah...) politik menumbangkan keraaa jaan barisan nasional tetap akan di teruskan... so.. apa bezanya lu ada atau tidak...???

Yang penting sekarang ini adalah bebanan ekonomi dan isu hak dan permasalahan rakyat yang sepatutnya di perjuangkan... bukannya cerita liwat dan cerita seks yang memualkan ini di sumbat ke minda rakyat setiap hari... sehingga keraaa jaan barisan nasional jadi lunyai beb....

17 IkutSukaLu...::

leekonyou Friday, April 29, 2011 8:47:00 PM  

RANG YANG SALAH DAH PONG BERSUMPAH ...ORANG TAK SALAH LAGILAH MESTI BERANI BERSUMPAH KAN KAN KAN si nuar. Mcm2 fatwa guna nak elak sumpah laknat ye ko nuar ANUWAAH pon kena pakai baju kalis PETIR takot kena SAMBART PETIR .

April 29, 2011 4:53 PM
Anonymous Anonymous said...

ALLAHU AKBAR DAN AL HAMDU LILLAH,

KEBENARAN AKAN ALLAH SWT TUNJUKKAN LAGI BAGI MEREKA YANG TERANIAYA DAN BENAR. sUMPAH LAKNAT BUKAN MAIN MAIN KERANA IA NYA BERSAKSIKAN ALLAH SWT DAN HARI INI IANYA TELAH DILAKUKAN OLIH DATO ESKAY.

KAMI RAKYAT MALAYSIA TENGAH MENUNGGU SANGAT BILAKAH MASA NYA DATO SRI ANWAR HENDAK BERSUMPAH LAKNAT? DARIPADA MEMBERIKAN BANYAK SANGAT ALASAN DEMI ALASAN APA SALAH NYA DATO SRI ANWAR BERSUMPAH BERSAKSIKAN ALAAH SWT? kENAPA SUSAH SANGAT????

KITA TUNGGU LAH TAK LAMA LAGI MACAM MACAM LAGI PETUNJUK DEMI PETUNJUK DARI ALLAH SWT AKAN DI PAPARKAN DIDEPAN KITA. INSYALLAH.
ALLAH MAHA BERKUASA.

HIDUPKU, MATIKU ADALAH KERANA ALLAH SWT.

SYABAS DATO ESKAY BERANI KERANA BENAR DAN TIDAK SANGGUP LAGI BERSEKONGKOL LAGI DENGAN PERBUATAN MANUSIA YANG BERSIFAT MUNAFIQ ANUGERAH IBLIS.

Isa Friday, April 29, 2011 9:09:00 PM  

leekonyou;

lu baca jelah kat link bawah nih...

http://blog.marhaen.info/laman-utama/1-artikelmarhaen/1531-sumpah-eskay-adalah-sumpah-orang-jahil-bekas-mufti-wp

Cabaran Anwar bersumpah dalam n3 ini sekadar pandangan untuk menutup mulut2 puak2 umnGok yang bangang dan jahil..

Anonymous,  Friday, April 29, 2011 9:24:00 PM  

Orang munafik ni memang macam tu.Bagi mereka apa takut pada sumpah.Allah tak kan turun bala on the spot untuk umat Muhammad.Sebab tu dia tak heran nak bersumpah.Mati...nanti lain kira....Biarlah mereka jahil dng cara mereka.Itu yang diajar oleh UMNO pun.Majlis ilmu kat mesjid mereka sekat.Rakyat jadi jahil.Kalau rakyat jahil yang Untungnya UMNO kerana puak2 jahil ni tetap akan menyokong UMNO.Kalau mereka faham ISLAM...tinggallah UMNO. Betul Tak?????

Biaqpila® Friday, April 29, 2011 9:37:00 PM  

Bro Isa, leekonyou ni habis semua blog dia copy paste ayat yg sama kt tempat komen..tak guna lu suruh dia baca, mata hati tulang semua dah berdarah keris, biaqpila kat dia kah!kah!kah1

Isa Friday, April 29, 2011 9:49:00 PM  

Biaqpila;

Gua perasan jugak kerja sundal dia tu kat semua blog, cuma gua tak perasan samada dia nih.. melayu atau cina yang mengaku Islam.

MOH KEMBARA Friday, April 29, 2011 10:00:00 PM  

Salam Yob ISA, mana diorang dapat bullet-proof vest tu? Ada jual kat Uptown seksyen 24 tak? Nak beli sebijik...

AbangDarling,  Friday, April 29, 2011 10:14:00 PM  

Abang sumpah tak cari yang lain yang...(itu pun kira sumpah gak..he..he..)

Isa Friday, April 29, 2011 10:22:00 PM  

Salam Yong;

Kat kampung Deridebi pun ada jual.. pasal tu senang dapat..

Isa Friday, April 29, 2011 10:22:00 PM  

AbangDarling;

Tu baru betul sumpah laknat.. hehehe..

Sybilla Khalil Friday, April 29, 2011 11:18:00 PM  

bang, nak tanya hang depa dok riuh nie ngan polis2 skali, awat?? polis ada case nk dakwa anwat ka?? Apa charge dia??
1..Jenayah menutuh burit ayam siam ka??
2..Jenayah menutuh burit ayam dan membiarkan eskay merakam ka??
3.. Jenayah membenarkan sk melancap kerana melancap haram ka??
4..Menutuh burit tanpa mengajak rakyat ka???
Anak haram babi polis celaka butuh... Hat bunuh org tak tangkap charge.. hat menutuh burit kelam kabut dah la burit bayaq... burit mak depa...

BZ,  Friday, April 29, 2011 11:27:00 PM  

Apek leekonyou.Dalam video tu,guru
agama tersebut telah terangkan
dengan jelas pada 3 ekor ni tentang
hukum sumpah ini.Nampak sangat 3
ekor ini jahil tentang islam.Jadi
janganlah menampakkan kejahilan lu
sama.Kita tidak mahu umat islam kita
keliru dengan tindakan 3 ekor ini.

Lang Saturday, April 30, 2011 12:22:00 AM  

bro,

ngapa la org melayu ni suka sgt sumpah2 ni... agaknya sbb dulu2 dah telan byk cerita sang kelembai sumpah sana sini kot... tu yg jd ramai orang gila sumpah... percaya kat sumpahan ke?... apa kalau sumpah l. aknat tu baru allah menyaksikan ke?... ape selama ini allah tu buat tak reti je ke apa yg makhluk dia buat..

masing2 cek balik diri... pe kah allah tak nampak ke apa yang kita buat?... atau allah melihat dan menjadi saksi bila kita mintak?

ini semuakan mainan politik... haru biru dibuatnya...

Isa Saturday, April 30, 2011 1:06:00 AM  

Sybilla Khalil;

Itulah Polis kebanggaan 1Malaisia.. hahaha.. macam hareeeemmmmm.... hahaha...

Isa Saturday, April 30, 2011 1:07:00 AM  

BZ;

Mamat tu dah buta dan gelap hati.. yang alim ulama/Mufti cakap pun diorang tak paham...

Inikan pulak lu nak cakap macam tu kat dia... hahaha...

Isa Saturday, April 30, 2011 1:08:00 AM  

Lang;

Puak2 umnporno semua tu..., keturunan Sang Kelembai kot... hahaha..

paloibinmulau Saturday, April 30, 2011 2:54:00 AM  

alangkah bagusnya kalau Allah panggil nuar mengadapNya. atau Allah buka hatinya utk pencen dr politik. masa tu baru najib dan amno tau langit tinggi rendahnya. masa tu baru depa tau org dok benci dan melawan amno bkn sbb anwar.

teman akui anwar punyai wibawa dlm meyatukan pakatan rakyat melawan bn. tp pernahkah pemimpin pakatan meletakkan seseorang sbg ketua atau pemimpin yg bleh menggantikan anwar kalau besok lusa Allah menjemput anwar mengadapNya.

kadang2 teman sampai dah tahap bosan tgk amno dan suku sakat depa membunuh anwar perlahan2. kan lbh baik kalau KITA yg tak suka amno dapat buktikan tanpa anwar KITA akan tetap menghumbankan amno. cuma jgn cari ketua mcm SAM ketua amk tu.

Anonymous,  Saturday, April 30, 2011 11:35:00 AM  

Jangan sampai ada yang Bersumpah bahawa kerajaan Be End memang gagal membela nasib rakyat

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP