IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Akademi Fantasia Pembaziran Buat Melayu Bodoh...!!!!

>> Saturday, April 02, 2011


"Cerita apa nih..." gua tanya pramugari..., apabila melihat dia melepak di ruang menonton bersama dengan anak2, iparduai dan mertua.... macam tengok wayang pulak dahhhh....

"Akademi Fantasia..." jawapnya pendek...

"Habis laaaa... duit orang melayu bodoh lepas nih..." itu yang terpacul dari mulut gua....

Itulah dialog pendek yang gua ingat... lepas tu gua keluar join melepak kat laman rumah bersama biras gua..., biras gua pun merungut pasal bini dia lepas nih mesti susah nak ajak keluar mana2 kalau ada AF nih... selagi tak habis siaran jangan harap lah.... (itu berdasarkan pengalaman yang lepas lah...)

Perghhh... dasat jugak penangan AF ni yeaaa....., bagi gua terpulanglah pada cara pembawaan dan minat masing2..., jangan terabai rumahtangga dek kerana hiburan terlampau nih... udah laaaaa....

Yang gua kesalkan adalah... betapa sedihnya apabila melihatkan pembaziran wang yang bakal berlaku akibat Afundi peminat kepada pelajar kegemaran mereka, persoalan ini agak subjektif jugak beb... so gua tak mau komen lebih2 ... padahal gua sendiri secara peribadi tidak suka dan membantah pembaziran sebegini kerana tidak memberi manfaat langsung.

Dalam isu Afundi nih..., hanya kebanyakkan melayu2 BODOH jer... yang akan terpengaruh dengan Afundi nih...., sedangkan melayu2 cerdik pulak sekadar menonton sebagai hiburan jer....

Walau apa sekalipun..., bagi sesiapa yang mempunyai akal yang waras dan bijak pasti tidak akan setuju dengan pembaziran sebegini... terpulanglah pada lu orang untuk memikirkannya....

Daripada membazir Afundi... lebih baik masuk tabung simpan duit tu dengan niat nak pi haji/umrah itu yang sebaik2nya dan paling cikai sekalipun buat top-up prepaid.... hahahaha.... ada juga faedahnya....

Sendiri mau ingatlah...!!!

13 IkutSukaLu...::

AKUOKU Sunday, April 03, 2011 12:14:00 AM  

bro kalau berani cuba potong itu astrolah... ha ha ha....

bomosiam Sunday, April 03, 2011 1:45:00 AM  

AKUOKU 12.14;

Nak potong Astro !! Gile ke apa, mike nih ! Teman nak tgk bola, nak tgk bola, nak tgk bolaaa....!!

No 1 said :" Abg ni, tak abis2 ngan bola, bola, bola !"
No 2 said :" Ha ah Kak ! Apa yg seronok tah, bola sebijik, rebut ramai2 !!"

Bro Isa ! Teman pun tahu, AF tu memang tak guna punya program. Ada org kata, itu propaganda Yahudi! Lemah teman ni ! Tak tahu apa cara nak tegah anak bini teman ni dari tgk benda tu.

// "ParpuKari !! Restoran hang, tayang bola ke, gusti?....
" Wokey encik, mau minum apa...Malta ada, Beer pun ada !"
" Cilaka piang punya mamak!! Ayor Suam satu!!"

syeikh fadan fasir,  Sunday, April 03, 2011 1:48:00 AM  

ini semua hasil didikan kera jaan Barisatan Nasioanal la..apa sudah jadi..ini dunnia mahu kiamat lah..ana rasa ini malazia bikin 'Akademi Fantatsial' lg masyuuk.. menteri Pajeri ada ckp..video lucah tayang tak salah klu niatnya baik.. Nnt ana blik fadan fasir kampun ana lah.. bncg sama pak arab sana kita bikin ini bisnes di malizia..fenerbit2 drama,filem nt pakat2 kita buat fulus la..

bomosiam Sunday, April 03, 2011 2:37:00 AM  

syeikh fadan fasir 1.48;

Anta nak bikin pilem ! Belajar sama itu P.Ramlee & Mamat Khalid ! Jgn sesekali ikut macam itu Ahmad Idham sama David Teoh...ini 2 ekor, Perosak Minda Melayu nombor dua negara !!

amalin @ elyn Sunday, April 03, 2011 2:55:00 AM  

tak suka sama akademi fantasia. euwww... like this entry.

syeikh fadan fasir,  Sunday, April 03, 2011 2:59:00 AM  

mamat khalid menteri negara fadan fasir tidak kenal lah..ana rasa prudusernya kasi sama menteri syeikh Raih,pelakunnya ana ambik datuk Trio..xsusah publisiti lg..semua orang sudah kenal,msh panas itu macam lah..tygn perdana nt jemput Rosemak Al Mahsyuur kasi rasmi..klu Rosemak mahu selit serangkap dua lagu dia lg syantik..wa..wah..lg masyuuk ana punya fulus..kaya..kaya

bomosiam Sunday, April 03, 2011 3:15:00 AM  

Syukranmuni'na sheikh !! Apa pasal...mau minum ka ! Malta ada, beer pun ada !!

syeikh fadan fasir,  Sunday, April 03, 2011 3:35:00 AM  

ana takut itu malta..ada sahabat ana syakap2 lah..malta kalau minum bole buncit itu ferut..ana takut lah..

kakcik Sunday, April 03, 2011 6:52:00 AM  

Yang untung - syarikat telekomunikasi juga...

Anonymous,  Sunday, April 03, 2011 7:39:00 AM  

Lihat pelajar dalam AF, siapa paling warak, siapa paling hancur, atau siapa bukan Islam. Sila beri undi habis-habisan kepada yang bukan Islam, jika tiada bukan Islam undi pelajar yang paling hancur, tapi jangan undi yang paling warak supaya dia tersingkir lebih awal. Kira-kiranya itulah caranya untuk menyelamatkan saudara seagama, namun lebih baik jika kita tak terlibat langsung dengan Aktiviti Fitnah (AF) ini.

Amuraria Sunday, April 03, 2011 9:17:00 AM  

INI SEMUA CANDU KASI MELAYU SEMUA MABUK HIBURAN LAH ! KASI LUPA LAH SEMUA KELENTONGAN DAN PENIPUAN BARU MELAYU SEMUA TADAK TANYA LAH ! SENANG LAGI BOLEH KELENTONG LAH BARU BOLEH FARAID SESAMA KRONI DAN SANAK SEDARA LAH ! SAMDUL MANGKUK KELABU ASAPLAH GOMEN SEKUTU APCO !'MOGA LAGI BANYAK MELAYU ISLAM SEDAR LAH JANGAN KENA KELENTONG SELAMA-LAMA NYA !

PUPPETS Sunday, April 03, 2011 8:22:00 PM  

ehe he he aku pun tak paham,kenapa ada orang sanggup membayar undiannya,sedangkan gomen sanggup beli undi kita pasal nak kekal berkuasa hadoiii

Anonymous,  Thursday, April 14, 2011 1:43:00 PM  

Setiap satu undian melalui sms bererti satu pelaburan untuk saham dunia & akhirat.

Setiap perbuatan buruk & baik maksiat org yg kita undi kita juga akan dapat sahamnya dunia & akhirat.

Suk jwblah kalau peserta tu menang tiba hari amik anugerah paling fofuler dia pakai baju tetek pun nak terlondeh.

Ha jawab lah korang sok sama2 di hdpan Allah kelak.

Mak bpak bagi $ beli prepaid. anak labur mengundi Afundi peserta yg disukai. Dgn mak bapak sekali kena hurai panjang lebar di hadapan Allah. Jwb ko jwb jangan tak jwb.

Sesungguhnya janji allah itu benar. Setiap ferbuatan kita wa ima sebesar biji sawi pun allah akan nilai. Tunggulah.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP