IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Tak Patut... Tak Patut....!!!!

>> Sunday, March 13, 2011


Sehari dua lepas ada jugak gua berseloroh dengan pramugari gua tentang Tsunami di Jepun. Gua katakan padanya... "Gempa bumi kat Jepun tu mungkin akibat Rasaksa yang lama bertapa dalam bumi Jepun tu dah bangun kot, nanti pasti Ultraman datang selamatkan bumi Jepun... hahaha..."

Mana taknya.... sejak dari kecik lagi... gua dan lu orang semua pasti sudah disogokkan dengan cerita Ultraman kan...???? Bullshit... aaarrrr... kalau lu orang kata tak pernah nonton cerita Ultraman masa kecik2 dulu....

Pramugari gua suruh posting pasal Ultraman dan Rasaksa yang melanda Jepun, tapi gua terfikir pulak dari segi kemanusiaan... rasanya tak patut untuk buat posting lawak macam tu... orang kat Jepun menderita kepayahan, kita kat sini... nak bergelak sakan buat lawak pulak... tak patut... tak patut... setakat berseloroh laki bini dan kawan2 boleh laaaa... sampai nak publish dalam blog.... isshhhh... kesian kat diorang tuuu...


Apa yang terjadi pada Berita Harian memang tak patut... pasal ianya akhbar perdana malaysia, kalau blog picisan macam gua nih... mungkin lain ceritanya... tapi memang tak patut juga untuk di lawakkan bencana yang melanda Jepun tu....

Dalam bab ini... gua sokong KJ dan semua pemimpin parti politik tanahair yang sama2 menempelak keterlanjuran Berita Harian...

Hinggakan pengarahnya... nak telan nasi pun tak boleh beb... kah..kah...kah.... baru ada akai lu orang semua, mungkin dah terbiasa dengan provokasi dan sindiran terhadap pembangkang agaknya... hinggakan bab2 kemanusiaan di negara lain pun di jadikan mainan juga, itulah mentaliti yang orang2 akhbar pencacai nih...

Buat Rosmah pulak..., yang suruh menjadikan kejadian di Jepun tu... sebagai pengajaran..., apa yang gua nampak pengajarannya ialah...;

1) Rosmah jangan berjalan sangat... duduk diam2 jer kat rumah... sebab gua takut bencana tu akan menimpa malaysia pulak.... hahaha.... kat malaysia takda ultraman kak oooiiii.... antutuya ada laaaaa....

2) Kerajaan Malaysia yang sepatutnya mengambil kata2 nasihat Rosmah tu.... sebagai pengajaran dalam isu pembinaan reaktor/loji nuklear... sebab yang tak bernuklear pun boleh runtuh dalam negara malaysia darul runtuh ni... inikan nak bina benda2 bahaya macam nih.... nak bagi mampus rakyat malaysia ke....???

3) Rosmah dan sekalian ahli umnoapco sepatutnya ambil pengajaran dengan gambar atas sekali tu... dengan patuh kepada perintah Allah SWT...., walaupun kebanyakkan wanita umnoapco yang dah bertudung merah... tetapi mak bondanya (pemimpin) sendiri masih engkar..., Rosmah ni... macam ketam mengajar anak pulak dah.... hahaha.... 

Innalillah.....

So... pengajarannya di sini adalah.... penuhkan masjid2 pada waktu subuh seperti penuhnya masjid sewaktu hari Jumaat....

7 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Sunday, March 13, 2011 11:56:00 PM  

Ya,memang tak patut... tapi 2X5 aje

Waris,  Monday, March 14, 2011 12:24:00 AM  

Kalau rosmah mati kita nak ucap apa bro? Innalillah ke, Alhamdulillah...?

Dari segi kemanusiaan kita patut ucap Innalillah kemudian disambung dgn cerpen dan BALAsungkawa mengatakan bahawa kematian si rosmah ni satu kehilangan besar kepada negara kerana jasa2 beliau (menjahanamkan malaysia).

Dalam hati pulak cakap... MAMPUIH PI LAAA... Lapang sikit tanah kat malaysia ni.

5sal,  Monday, March 14, 2011 1:35:00 AM  

As Salam!Tak pa bro kalu pa2 kat mesia ni memang kita tak dak etromen tapi kan kata PEKASA,ADA 3 LAENN,ada TOPI MERA kan depa tu sumua kuat2 belaka kalah etromen tu.KAH8X.Wassalam!

Isa Monday, March 14, 2011 1:42:00 AM  

Waris;

Putrajaya buat kenduri tahlil arwah 44 hari 44 malam beb....

Alhamdulillah... kenyang...

Isa Monday, March 14, 2011 1:44:00 AM  

5sal;

W'salam bro... terlupa pulak gua pada superhero yang lu sebutkan tuuuu...

cicakman dan kluangman tak termasuk ke...???

adiwira,  Monday, March 14, 2011 9:38:00 AM  

KUBUNGMAN pun jangan ditinggalkan pulak

Uthma-Neo Monday, March 14, 2011 10:01:00 AM  

Bila isteri PM(bukan menteri) yg komen, gini la jadinya...pengajaran kunon. dia sendiri pn xfaham apa yg dia cakap.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP