IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Memang Dah Parah Minah Ni....!!!!

>> Tuesday, March 01, 2011

“YB” Rosmah Mansor percaya dengan lokasi strategik Mesjid Cina yang akan dibina di Jalan Davis Kuala Lumpur berserta pembinaannya berelemenkan kesenian yang unik Mesjid Cina tersebut mampu menarik pelancong ke negara ini.Rosmah,Mesjid Cina tarik pelancong
Rosmah juga berkata setakat ini mesjid yang dilihat berpotensi menarik pelancong ialah Mesjid Negara, Mesjid Wilayah Persekutuan, Mesjid Putra Putrajaya, Mesjid Terapung Tungku Tengah Zaharah, Mesjid Kristal Terangganu, Mesjid Ubidiah Kuala Kangsar, Mesjid Kampung Laut Kelantan dan Mesjid Ulu Melaka.

Adalah tidak salah bagi YB Rosmah melihat pembinaan mesjid-mesjid dalam negara ini dari sudut untuk menarik pelancong tetapi matlamat asal pembinaan mesjid juga hendaklah diambil-kira.

Peranan utama dari sudut pengisian ilmu dan pusat penyebaran agama Islam untuk menyatukan-padukan umat Islam dalam Negara ini harus juga diperhebatkan. Ini supaya mesjid tidak kosong dan hanya gah dengan keseniaan binaannya sahaja tetapi isinya tidak ada.

Maka tidak hairanlah apabila ada di kalangan rakan-rakan yang menyatakan Kerajaan BN pandai membina mesjid-mesjid yang hebat tetapi akhirnya pengisiannya dipenuhi oleh ‘ulama-ulama’ PAS dengan syarahan-syarahan dan khutbah politik yang memecah-belahkan masyarakat.

Tambahan lagi orang-orang UMNO sendiri amat jarang-jarang dan kurang berjamaah di mesjid yang mereka bina.

Hakikatnya hari ini mesjid di bandar-bandar lebih ramai jemaahnya dan berbagai aktiviti-aktiviti keagamaan berbanding dengan mesjid-mesjid di kampung-kampung yang cukup usang dan lengang.
 
mummy rokiah.

6 IkutSukaLu...::

tubelawak Tuesday, March 01, 2011 2:41:00 PM  

dulu dok hingaq cina masuk masjid pasaipa tah makcik ni

Anonymous,  Tuesday, March 01, 2011 2:55:00 PM  

depa tkpa..depa buleh..kalau pr tk bleh...cina masuk surau dan masjid untuk pr tk bleh kata depa...

tapi buat masjid tu utk tarik pelancong buleh..pelancong tu tk tentu lagi islam atau tidak..mereka tkpa..semua buleh..mufti depa buleh kluar fatwa buleh..

Anonymous,  Tuesday, March 01, 2011 3:18:00 PM  

mana yg utama bina masjid atau imarah masjid? Ketua Munafik pun bina masjid juga yg akhirnya dirobohkan oleh Nabi SAW

pukimak,  Tuesday, March 01, 2011 6:41:00 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous,  Tuesday, March 01, 2011 7:30:00 PM  

Ahahaha!!!

Rambut pon bersembolll ade ati nk bina masjid..tunai la yg wajib dlu Minah RM oiii..yg wajib tu penting!!

Antara tanda2 kiamat: buat Masjid tp x imarah kn..& bina Masjid hny utk pelancongan semata2!!

<< Aku sikit pon x halal sampai akhirat NAJIB amek duit aku bg BINI RM die shopping..Huh >>

Anonymous,  Wednesday, March 02, 2011 12:08:00 PM  

Betul la kata-kata Nabi Muhammad S.A.W, akhir-akhir zaman nanti Masjid dibina bukan untuk diimarahkan tetapi untuk bermegah-megah.

BUat masjid cantik-canti untuk tarikan pelancong tetapi bukan untuk menarik umat ISLAM melaksanakan ibadat? Aduh dah TENAT sangat MAKCIK BIK MAMA NIE.

Ingatkan Menteri-menteri je yang BANGANG! BINI PAK MENTERI PUN LAGI BANGANG!

-wakleman

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP