IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Mat Sembab Mabuk Daun Ketum

>> Wednesday, March 16, 2011

NUKLEAR-JEPUN
Pihak berkuasa Jepun terus bertungkus lumus untuk mencegah berlakunya bencana nuklear. Air akan dicurah dari udara menggunakan helikopter bagi memastikan rod bahan bakar nuklear tidak terus terdedah dan melepaskan radiasi.

Laporan media tempatan menyebut, kadar radiasi yang dicatatkan di sekitar kawasan berhampiran Loji Nuklear Nombor Satu Fukushima, telah mencapai tahap yang membahayakan kesihatan. Radiasi meningkat berikutan dua lagi letupan dan kebakaran di kemudahan berkenaan, semalam. Sejak gempa bumi dan tsunami Jumaat lepas, empat daripada enam reaktor di loji itu dilaporkan meletup akibat suhu panas melampau. - AFP

NUKLEAR-JERMAN
Krisis nuklear Jepun memaksa beberapa negara Eropah mengkaji semula sistem keselamatan kemudahan nuklear masing-masing. Jerman mengambil langkah drastik, menutup sementara 7-reaktor nuklear selama 3-bulan. Penutupan melibatkan reaktor yang telah beroperasi sejak tahun 1980. Keputusan itu diumumkan oleh Canselor Angela Merkel. Beliau juga memaklumkan, sistem keselamatan 10 lagi reaktor akan turut disemak semula. - AFP

NUKLEAR-EROPAH
Di Brussels, Belgium - Negara-negara anggota Kesatuan Eropah mencapai persetujuan menjalankan ujian tekanan terhadap loji-loji janakuasa nuklear di rantau berkenaan. Pesuruhjaya Kuasa E-U, Guenther Oettinger berkata, fokus utama ujian itu ialah daya ketahanan kemudahan nuklear terhadap gempa bumi, Tsunami dan serangan pengganas.

Di Moscow pula,
Perdana Menteri - Vladimir Putin mengarahkan penilaian semula dilakukan terhadap masa depan sektor kuasa atom Rusia. - AFP

Nuklear Venezuela -
Presiden Hugo Chavez mengatakan bahawa masalah di loji nuklear Jepun akibat gempa bumi dan tsunami telah mendorong beliau untuk menghentikan rancangan Venezuela untuk membangunkan tenaga nuklear di negara itu.

Nuklear Malaysia.

Lu orang pi tanya Mat Sembab... dia dah makan Paracetamol ke belum.... atau terlebih minum air daun ketum... kah..kah...kah....

Hello bro... otak lu taruk mana...????

Najib menjamu selera bersama suami tersayang Bik Mama... serta rakannya Muhyiddin... sambil gelak ketawa dengan muka yang angkuh...

Kah... Kah...Kah...Kah... loji Nuke Malaysia sudah siap... Satu hang punya dan satu lagi aku punya... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

Tiba-tiba kedua-duanya rebah setelah berlakunya letupan yang tidak disedari... bunyinya tidak lah sekuat mana tetapi gas yang melepasi udara amat melampau busuknya... mengalahkan bau petai jering ataupun bangkai....

Kini Bik Mama pula yang ketawa Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

Soalan: Gas apakah yang tersebar diudara?... jawapannya di sini.


Ini Loji Nuklear MatSembab kah..kah...kah....

4 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Wednesday, March 16, 2011 9:29:00 PM  

boleh buat loji nuklear tp kat parlimen Pekan @ pagoh..lagipun kalau buat kat sana..boleh beri peluang pekerjaan pd pengundi umno totok kat sana kan..??ada berani ker Din..??

abraz966 Wednesday, March 16, 2011 9:49:00 PM  

kenapa lah aku terbaca blog ni,menyesal tak habis aku !!!

Waris,  Thursday, March 17, 2011 1:02:00 AM  

Begitulah keBANGANGan org umno. Hanya spesis papagomo/parpukari dan org tua felda je yg menyokong. Semua yg menyokong otak taruk kat lutut. Suruh belajar tinggi2 malas, sb cita2 nak jadi jkkk. Jadi jkkk tak pas srp pun boleh jadi. Lepas tu bodoh nak mampos menyusahkan org.

jai,  Thursday, March 17, 2011 1:12:00 AM  

Kah kah kah...

Hampeh lu bro!!!

Kah kah kah...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP