IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Lunch Yang Menyeronokkan...!!!!

>> Wednesday, March 02, 2011

Lunch hour tadi... di sebuah restoran yang sedang2 saja, gua dengan 3 orang kawan, 2 orang daripadanya pompuan. Gua sengaja ambik pot berdekatan dengan televisyen sebab masa tu... Buletin 1.30 tv 3 suku.. saja jer.. gua nak layan berita 3 suku tu...

Selang semeja di hadapan meja kami di sebelah kanan ada 3 orang awek... yang lagaknya macam ada class punya awek..., yang duduk bertentangan dengan gua boleh di kategorikan dalam kelompok ada cun punya muka dan body... kah..kah..kah...

So... sambil tengok TV 3 suku punya berita yang dari awal sampai habis asyik dok bercerita pasal merlimau... KJ punya ceramah malam tadi bla..bla..bla...., puteri umnoapco gotong royong bersih masjid..., siap yang tangan bersimen pun turun padang menyapu bersihkan kawasan luar dalam masjid... kah..kah..kah.... hipokritiatul betul puak2 tuuuu... cuba kalau takda PRK... haram wal jadah diorang nak saja2 pi bersihkan kawasan masjid...

Sesekali gua jeling2 jugak awek kat meja depan gua tuuu... hehehe... tersipu-sipu malu wa cakap luuuuu..., setelah agak lama dia menahan kemaluan dan tak senang duduk... kawan2nya pulak pandang2 gua... yang membelakangi gua pun menoleh nak tengok jugak... lepas tu ntah apa yang diorang sok.. sek.. sok.. sek.. gua pun tak tau... tapi gua tetap maintain pandang awek yang sorang nih....

Sekejap mata gua tertumpu ke TV... sekejap mata gua tertumpu kat awek tuuuu... sekejap mata gua pandang ke pinggan makanan gua... hahaha... bertambah gelisah awek tu... wa cakap lu... sampai gua tengok dia nak makan pun tak senang... kah..kah...kah..., yang tadinya elok happiness gelak ketawa dengan kawan2nya... terus tak senang duduk... asyik betulkan cara duduk dia... kepit kaki.. tak senang... silang kaki pun tak ketahuan... mengiring pun macam tak betul... kesian pulak gua kat awek tuuu.... tapi memang padan dengan muka dia yang cun tuuuu....

Rupa-rupanya... kelakuan gua terperasan lah pulak oleh member gua yang 3 ekoq tuuuu... budak Nurul dah sound gua.. apa yang gua layan... pasal sekejap tersenyum... sekejap tersengeh sorang2... so gua bagitaulah kat diorang... dah budak Shasa pulak minta tukar tempat dengan Zahrul... dia nak duduk sebelah gua... nak layan jugak kecantikan dan keayuan awek tu... bertengkarlah sekejap dengan si Zahrul.. sebab Zahrul pun nak layan jugak... akhirnya Zahrul mengalah...

Kah...kah....kah...., Shasa berjaya duduk sebelah gua, tapi budak pompuan nih.. lagi brutal dari gua... dia renung jer... awek tu... sambil menyuap makanan... lepas tu dia tanya gua dengan Zahrul...

"Bro.... kalau Shasa dengan Nurul pakai skirt pendek macam tu... lu orang berdua renung tak kita orang macam awek tuuu...???"

Zahrul menjawap... " kalau dah miskin sangat nak beli kain buat baju sampai terdedah macam tu... jangan salahkan orang lelaki cik adik oooiiiiii... tau pulak malu beb..." kah..kah...kah....

Gua bolayan soalan Shasa tu... sebab gua tengah concentrate 3 in 1..., makanan, TV 3 suku dan awek melayu yang pakai baju putih transparent nampak bra dan kulitnya dengan skirt paras peha yang kalau kangkang sikit jer... gua boleh nampak pentis colour apa... tapi jauh dalam lubuk hatinya ada juga perasaan malu apabila perasan ada orang beri perhatian dengan pakaian peragaannya....

Itulah pasalnya awek tu tak senang duduk... sekejap2 betulkan skirt... kononnya MALU... dan nak tutup2 apa yang sepatutnya... orang yang macam tu buat gua syok nak provoke. Dah tau malu.. apasal nak pakai pakaian yang tak cukup benang... sepatutnya diorang buat bodoh jelah kan... kalau dah berani pakai macam tu... biarlah kalau orang nak pandang atau renung... bukannya luak pun...

Awek tu... kalau gua pergi tanya dia... "Lu beragama apa beb...???" pasti dia jawap beragama Islam... pasal dia melayu maaaa.... hahahaha..., type pompuan melayu yang mengaku beragama Islam yang ada perasaan malu bila dah pakai pakaian yang dedah2 sana sini... lepas tu nak perbetulkan nak tutup kemaluan... kah.. kah...kah... itu dah jadi Bangang binti Bodoh namanya.... kah..kah...kah......


Biar muka tak cun tapi akhlak terpelihara... daripada muka cun tapi akhlak macam siallllll... ntah anak siapa la tuuuuu....

Kesimpulannya buat anak2 muda terutama remaja atau wanita melayu sekalian, jika lu orang berani pakai pakaian yang dedah sana sini... jadi tak perlulah ada perasaan malu nak cover2 pulak dengan pandangan ramai... lain kali sebelum beli pakaian jenis tak senonoh dan tak cukup benang tu... timbulkan perasaan malu itu dulu terhadap Allah SWT. Barulah selamat dari fitnah mata makhluk macam gua dan member2 gua... kah..kah...kah.... 

p/s: Gua memang suka kasi panas pompuan2 yang jenis pakai kain baju yang tak cukup benang nih..., nak tengok diorang ada perasaan malu atau tidak pada diri sendiri... hahahaha... teringat pulak pada entry gua kat sini... hahaha...

Pada awek yang gua renung tadi... gua minta maaf, bukan niat gua pandang lu dengan nafsu atau nak mengorat sama lu... tetapi sekadar nak menyedarkan lu supaya bijak dalam memilih pakaian... jangan ikutkan budaya fesyen barat, lu kan melayu... lawa pulak tu... dah tentu2 dalam surat beranak tulis lu beragama Islam... so jagalah agama dan fitnah terhadap diri lu....

Gua harap lu insaf dengan kejadian kat restoran tadi dan berubahlah demi kebaikkan diri lu sendiri.... (itupun kalau lu dan kawan2 lu ada baca blog gua laaaa.... kalau tak... sendiri mau ingatlah... hahaha)

3 IkutSukaLu...::

Keladi,  Wednesday, March 02, 2011 3:59:00 PM  

Bro isa
Ini malam lu kena qiamulai gan ratap la
Mau kasi zero lu punya losa la
Kah kah kah

Pakwe Wednesday, March 02, 2011 4:27:00 PM  

awek tu suka sebenanya pak Isa pandang..

skali pak Isa ni pun ganteng lagi dehhhh..

waaah ngomong indon aku...

ro$mah,  Wednesday, March 02, 2011 6:18:00 PM  

Gmbr hiasan tu xble blah..hahaha

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP