IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Keluhan Seorang Penyokong... Kah..Kah..Kah...!!!!

>> Wednesday, March 02, 2011


Mengikut petikan berita dari HarakahDaily, Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wilayah Persekutuan akan melancarkan Buku Jingga pada 8.00 malam, 26 Februari 2011 di Kelab Sultan Sulaiman, Kg. Bharu, Kuala Lumpur.

Pada petang Sabtu lepas, saya telah bertolak dari Sg. Ramal, Kajang ke Kuala Lumpur untuk menghadiri majlis tersebut.

Sebagai seorang aktivis Pakatan Rakyat, saya amat berminat untuk mendalami Buku Jingga. Walaupun telah mentelaah Buku Jingga di internet, saya berharap agar penjelasan secara terus daripada pemimpin-pemimpin tertinggi PR akan lebih berkesan. Buku Jingga dicanangkan sebagai satu platform penting PR untuk PRU-13 akan datang. Dengan pengetahuan meluas mengenai Buku Jingga, saya berharap dapat mentarbiyahkan orang lain tentang zat-zat Buku Jingga.

Malangnya, apabila sampai di Kelab Sultan Sulaiman saya telah diberitahu oleh seorang pelayan restoran di kelab tersebut yang majlis telah dibatalkan. Saya merasa amat sedih kerana tiada notis pembatalan dikeluarkan. Saya yang bersusah payah datang dari Kajang terasa macam kena kencing.

Dalam kehampaan, berbagai-bagai persoalan timbul di kepala tentang sebab-sebab majlis tersebut dibatalkan.

Mungkin benar desas-desus yang mengatakan jentera PKR telah lumpuh akibat kepimpinan pusat yang tidak berkeruan. Badan negeri dan cabang PKR tidak berupaya menganjurkan sebarang majlis atau aktiviti. Sejak kebelakangan ini, Anwar Ibrahim terpaksa bertenggek di atas platform PAS untuk berceramah.

Mungkin Buku Jingga tidak mendapat respons yang diharapkan daripada rakyat. Rakyat tidak yakin PR dapat menunaikan janji-janji yang disaji dalam Buku Jingga. Rakyat membuat kesimpulan sedemikian berdasarkan prestasi buruk kerajaan negeri Selangor yang diterajui oleh PKR.

Mungkin PAS dan DAP tidak berapa komited dengan Buku Jingga. Sokongan yang diberi oleh PAS dan DAP setakat ini hanya melepaskan batuk di tangga. PAS dan DAP tidak memberi kerjasama untuk menyertai majlis-majlis penerangan Buku Jingga, hanya PKR yang hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong.

Walau apa pun sebab-sebab pembatalan majlis tersebut, yang membuat saya amat terkilan ialah tiada pemberitahuan tentang pembatalan telah dikeluarkan. Saya telah membuang wang dan masa untuk pergi ke Kuala Lumpur. PKR tidak prihatin dengan aktivis bawahan seperti saya.

Cara lewa PKR menganjur dan membatalkan majlis tersebut mencerminkan cara lewa PKR kepada janji-janji yang terkandung dalam Buku Jingga.

Gua terima keluhan di atas melalui email, kasi publish kat sini bagi bikin panas... hehehe... (betul tak betul cerita mamat tu... link email dia gua sudah taruk kat nama dia tu... pandai2 S/U PKR dan sesiapa yang terlibat nak berjawap.. kah..kah...kah...

Kes keputusan siasatan pemilihan.. janji dalam masa 2 minggu ada keputusannya... kini dah masuk 3 bulan lebih beb... apa pun tarak, kalau pompuan yang di sahkan mengandung dah tentu2 sudah nampak janin... tunggu lagi 6 bulan samada ada keputusannya atau tidak... muakakaaaaaaa.... atau pompuan mengandung tuuuu.. melahirkan anak pompuan ka... atau anak lelaki... hahaha...

14 IkutSukaLu...::

mr edz Wednesday, March 02, 2011 7:52:00 AM  

aku ngan PKR ni bukan apa.. asalnya dari umno tu yang susah sikit nak percaya tu..

Isa Wednesday, March 02, 2011 8:08:00 AM  

mr edz;

hahaha.. jangan kata lu sorang jer bhai..., ramai yang dah mula menyampah dengan kencing hanciang daki2 umnoapco tuuuu...

TheSniper Wednesday, March 02, 2011 8:09:00 AM  

Selepas pemilihan yang penuh haru biru, ramai aktivis telah lari (termasuk aku).

Kemungkinan yang tinggal cuma ahli yang kuat2. KUAT CONG!

Isa Wednesday, March 02, 2011 8:10:00 AM  

The Sniper;

Memang banyak kaki cong... hahaha...

sejahtera39 Wednesday, March 02, 2011 8:26:00 AM  

mula2 gerakan reformasi gua memanglh antara yg aktif...

gua ingat annuar brahim tu betul...rupa2nya botol...dengan semangat beliau yang lari dr perjuangan melayu gua rasa memang pkr ni tak relevan dengan perjuangan gua sebagai org melayu...

kpd mereka yg masih dlm khayalan buku jingga pkr lebeh baek blah aje cari platform yg dapat menjamin ketuanan melayu dibumi malaysia ini.

MonkeyShooter,  Wednesday, March 02, 2011 8:33:00 AM  

Aduhai saudara sekalian, pilihlah UMNO atau BN kalau korang dah tak percaya lagi kepada azam perubahan PKR. Mudah-mudahan UMNO atau BN akan memberi kenikmatan dan kesejahteraan hidup kepada anda semua selama 50 tahun lagi. Memang PKR tak guna, kerana telah memerintah selama 100 tahun di Malaysia ni, harta mereka dan kroni berbilion-bilion, kuasa mereka melimpah ruah, pengaruh mereka terlalu besar kepada media, TV dan akhbar utama negara. Majoriti mereka terlalu besar di parlimen dan DUN. Pemimpin mereka Anwar, telah menjadi PM sejak 50 tahun dahulu, tapi semua janji tidak pernah ditepati, malah isterinya juga bermewah-mewah dengan menggunakan wang rakyat untuk semua program luar dan dalam negara. Semua famili dan kroni Anwar dah mempunyai berbilion harta dan simpanan wang di bank Israil, hasil pemerintahan Anwar selama 100 tahun di negara ini. apa lagi yang tak cukup? Sila lah tambah, untuk puaskan hati dan besarkan otak yang kemetut kita ni!

khalid,  Wednesday, March 02, 2011 10:25:00 AM  

woi pegi mamposlah dengan umno parti yahudi ngan pkr parti kelentong... sokong umno samalah sokonhg pkr..sokong pkr samalah sokong umno.. dua2 parti haram jadah... lebih baik sokong dap daripada sokong parti yahudi melayu... kalau dah tau dua2 parti melayu ni kaki kelentong takkan tak reti2 nak sokong parti islam??? awat tak puas buat maksiat lagi ka???nak tunggu izrail cabut nyawa baru nak sokong islam??? masa tu dah mampuih tak guna dah...cuba kita contohi bulan..punya patuhnya bulan terhadap Allah dan Rasulullah sampai terbelah dua...

cekli@abg chor Wednesday, March 02, 2011 12:28:00 PM  

RERIMA KASIH KEPADA SEMUA......... MUNHKIN KALIAN TIDAK MAMPU ME'DIFINASI'KAN MAKSUD PERJUANGAN YANG IKHLAS.

KALIAN TIDAK JUGA MAMPU MEREALISASIKAN MAKDUS PERJUANGAN ITU SENDIRI ITU SEBABNYA KALIAN HANYA TAHU MELONTARKAN KESALAHAN KEPADA ORANG LAIN.

'TO SOLVE THE PROBLEMS DON'T CREATE THE PROBLEMS'

ketuanan layu,  Wednesday, March 02, 2011 12:38:00 PM  

PAS/PKR/DAP adalah parti yg telah bergabung diatas nama "Tahalulsilasi" iaitu "Permuafakatan" kelahiran buku Jingga adalah hasil persetujuan ketiga-tiga parti pada Majlis Konvensyen Pakatan Rakyat di P.Pinang tiada istilah buku Jingga adalah "syok sendiri" sama ada oleh PKR atau lain2 buku Jingga ini akn dilaksanakan bila Putrajaya dpt diambilalih kene faham maksud tu ....skrg nie PR telah mbuktikan kepimpinan secara telus di 4 negeri P.P, Selangor, Kedah dan Kelantan apa yg mereka jnjikan (walaupun bkn keseluruhan) dlm masa 4 thn byk tlh dilaksanakan ... BN selama 53 thn apa faedah utk rakyat dijanjikan...??? fikir2kanlah

Waris,  Wednesday, March 02, 2011 2:04:00 PM  

Aku yg duduk di negeri PR ni sampai hari ni takpernah nampak buku jingga ni. Bukan kata nampak, bayang buku tu pun tak kelihatan...

Wahwah,  Wednesday, March 02, 2011 3:12:00 PM  

Memang menyedihkan. Kalau dah dibatalkan program, umum dan maklumkanlah bersungguh-sungguh kepada orangramai supaya tidak ada yang akan membuang masa dan belanja ke lokasi program. Ini tidak. Buat senyap aje. Sungguh tak bertanggungjawab. Adakah ini satu petunjuk bahawa PR pun mengambil enteng akan kebajikan orangramai? Apa bezanya dari Umno/BN kalau begitu? Cuba tengok TV Selangor tu. Semasa debat perlembagaan S’gor pada 24 Januari lepas, elok sesi bermula terus siaran terputus. Agaknya sebab server tak berkemampuan menampung trafik yang begitu tinggi. Tapi hebahan kpd orangramai telah dibuat supaya mengikuti debat melalui TV S’gor. Apa daaaa, PR! Dah hampir 3 tahun memerintah S’gor, TV S’gor tu pun you all tak boleh improvekan. Walhal, itulah satu-satunya siaran TV (walaupun internet TV) yang dikuasai oleh PR. Kadang-kadang saya fikirkan tiada bezanya PR dan Umno/BN dari segi mentality berkhidmat kepada masyarakat.

Anonymous,  Wednesday, March 02, 2011 7:50:00 PM  

korang kalu dah tak suka ngan PKR pegi la masuk babi negara atau parti baru kita..biar jer negara ni telingkup..takyah la kita nak bejuang lagi demi negara...penat je kena bantai ngan polis bila ada demotrasi..RASUL & PARA SAHABAT kita dulu kena lagi teruk,takda plak nak complain..INI NAMA PEJUANG TAHI KUCING..USAH LA KORANG BEJUANG.SEMUA KERJA NI HANYA KERNA ALLAH SWT...pikir-pikr la..

Isa Wednesday, March 02, 2011 9:06:00 PM  

Tanpa nama 7.50pm;

Budak baru belajar nak berpolitik.. tak paham isu yang di bangkitkan... melalak macam anjing umnoapco pulak dah...

kesian gua tengok pencacai yang sebegini...

Anonymous,  Thursday, March 03, 2011 9:12:00 AM  

ceh..stakat ckp kt cni..bek blah la..BN PAS PKR DAP..Dll same je..low slah 2 mmg slh..xpyah nk tduh2 parti..nak brpolitik..tp xpkai otak..low stakat nk sbut2 sal islam je bek xyah..sal kt negara nie bnyak agama..so hormati la agama masing2..jgn nk rosakkn kharmonian slame nie..n jgn nk gunekn islam sbgai wajah..tp hati xmacam islam..low xpham..bljar lagi ilmu dunia akhirat..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP