IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Gua Bangkang TGNA...!!!!

>> Monday, March 28, 2011

“Saya berasa malu, berasa seolah-olah berada di negara lain. Saya tak tahu kenapa pemimpin yang rata-ratanya berbangsa Melayu dan beragama Islam menjadi individu yang tidak bermoral.
Kenyataan media kat atas tu gua petik dari akhbar sinar harian.

Dalam segala hal apa saja kenyataan media atau kata2 dari TGNA gua akan tapis sedalam-dalamnya samada yang tersurat mahupun tersirat, kerana kebanyakkan ucapannya bersifat makan dalam beb... pusing sana pusing sini akan berbalik kepada Quran dan Sunnah.

Hanya puak2 yang jahil agama sahaja yang susah nak hadam apa yang di ungkapkannya... contoh seperti puak2 dari parti umnoapco yahudi laknatullah... hingga ada yang melabelkan pelbagai kata nista kepada TGNA, segelintir daripada puak2 umnoapco bagi yang faham kadang2 terpaksa menelan air liur walaupun pahit nak telan... kah...kah..kah... tapi masih sokong lagi parti haramjadah tuuuu....

Ok... berbalik pada kenyataan TGNA kat atas tu..., gua nak bangkang sikit, terutama sekali ayat yang gua merahkan. Buat pengetahuan TGNA... bukan semua Melayu beragama Islam.., jika ikut dari segi bangsa memang mereka2 itu berbangsa melayu... tetapi agama mereka belum tentu Islam, apatah lagi jika yang buat perangai tak senonoh menjadi tauke video lucah, rasuah sana sini, betina sana betina sini bolehkah kita panggil dia melayu islam...???

Sebabnya gua katakan begitu kerana jika mereka2 itu benar2 Melayu Islam, mereka tak akan buat perangai yang bertentangan dengan syariat Islam..., dalam bahasa lembut gua tafsirkan mereka2 itu hanyalah Melayu Islam Surat Beranak jer... hahaha... kalau ikut bahasa kasar dan kurang ajar gua... mereka2 itu adalah Melayu Kapiaq...

Gua takda hal... lu Cina kaaa... India kaaa.. Bengali kaaa... Iban... Kadazan kaaa..., jika lu Islam lu tetap saudara gua..., tapi kalau lu melayu tapi bukan beragama Islam... lu jadi kawan jelah... takan gua nak mengaku saudara kot..., dah laaa.. bikin malu bangsa.. lagi mau mengaku saudara sesama Islam kaaa... perghhhh... lu orang sanggup ke.. mengaku melayu perangai tak senonoh sebagai saudara lu orang... sendiri mau ingat laaaa....

Apasal kalau mengaku melayu jer... agamanya mesti islam, itu yang gua hairan dengan budaya malaysia nih... buat pilem lucah tuuu.. sifat orang islam ke...??? Buat pa nak mengaku melayu Islam kalau perangai mengalahkan yahudi zionis... buat malu melayu jelah...

Atau gua masih boleh cuba berlembut lagi dengan Budaya Beragama orang Melayu Malaysia nih, gua petik dari komen seorang sahabat yang mengatakan Melayu ada 2 aliran;
1) Aliran umnoisme. Umnoisme ni fahaman agama mereka memanglah politik suku dan agama suku. Agama hanyalah berkisar kepada solat, haji, puasa, zakat dan mengucap tu saja, bab-bab ekonomi, politik dan sosial tu bukan agama (dulu kini dan selamanya)

2) Aliran yang berpegang kepada Islam yang syumul (Ad Din), ni Islam yang di bawa oleh Nabi Muhammad s.a.w. Islam yang syumul ni wajib keatas semua manusia tak kira UMNO, PKR, PAS, DAP, MIC, MCA dan lain lain.

(Cabarannya bagaimana nak fahamkan penganut-penganut UMNOisme ni..., mengaji diorang tak mahu, rasa macam diri dah tahu segalanya dan mengaku pandai).

Justeru itu..., kepada TGNA gua harap ada pembetulan di situ di mana bukan semuanya Melayu beragama Islam, dan kepada penyokong/pengundi umnoapco jika mengaku sebagai melayu beragama Islam, lu orang pilihlah pemimpin mengikut adab/tatacara yang telah disenaraikan dalam Islam... jangan menyokong membabi buta jer...

Sebab menyokong secara membabi buta lah... lu orang sudah melantik orang jahat yang kaki rasuah, tauke video lucah, kaki raba, kaki tonggang, skandal sana sini dan pelbagai kejelikan lagi sebagai pemimpin... akhirnya siapa yang susah...??? 

Kalau lu orang saja yang susah tak mengapa... ini habis semuanya rakyat malaysia ikut terpalit dengan beban kesusahan di sebabkan oleh kebodohan lu orang punya pilihan..., so... setiap keluhan dan maki hamun dari rakyat yang susah lu orang pun dapat sahamnya... kerana ada akal tak mau guna... lu orang pi letak akal kat tumit kaki buat apa...???


Asal Melayu jer... Islam
Asal Islam jer... Melayu... Bangang punya pemikiran...
Habis tu macamana dengan Cina Islam... India Islam... USA Islam, Arab Islam..
dan bangsa2 lain yang Islam, sedangkan diorang bukannya MELAYU pun....

10 IkutSukaLu...::

udin Monday, March 28, 2011 2:18:00 AM  

tok guru kata melayu dan beragama islam bukannya melayu islam...TOK GURU KATA RATA RATA BUKANNYA KESEMUANYA..kan ada pemisah ayaT ATAU PENYAMBUNG AYAT YANG BERBUNYI DAN...biasalah puak2 celaka macm umno ni mesti akan putar belitkan ayat tok guru... dalam tok guru tak pernah kata umno kafir pun depa boleh fitnah tok guru, siap label tok guru sesat... tok guru kena jaga jugak percakapan tak mau rakyat malaysia terutama jenis otak melayu hutan yang bodoh bahlol tak paham kiasan tok guru...sat lagi depa terus tak mau dekat dengan pas lagi...tok guru lebih arif tentang ilmu islam daripada kita tapi kita masih perlu menegur tok guru jika tak puas hati macam yg lu buat...tapi dalam bab ni aku sokong tok guru...

Isa Monday, March 28, 2011 2:53:00 AM  

udin;

hehehe... tau takpa... hehehe...

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 4:40:00 AM  

sebab tu ada perkataan "dan" di tengah2 melayu dan beragama islam...yang TGNA maksudkan tu melayu beragama islam la...yang lain lantak dia la...-adidas-

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 7:17:00 AM  

akekeakeakeake..
komen aku bebas tol
yang penting blog engkau ni serupa lubang neraka pada orang islam.
siapalah kamu pandai-pandai jer buat titik2 batu timbang?
ake ake ake
apdanlah pejuangan kamu masuk angin keluar asap. bukan aku kata..kamu sendiri kata.

kakcik Monday, March 28, 2011 7:18:00 AM  

Makin ramai Melayu yang tidak diketahui apa anutan mereka sekarang ini... :(

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 8:55:00 AM  

Kita siapa nak kata tak setuju dgn TGNA....

Tengoklah diri kita zohir bathin.

Dan TGNA ni siapa?

Teman tak mengharap apa2lah selain dari mohon dlam doa selalu kpd Allah "Ya Allah moga2 TGNA di panjang umur disehatkan tubuh bdan"

Negara kita bergelora dgn kisah2 panas dlm kain tapi kita masih lagi bebas sujud padNya.

Tapi itulah kelebihan TGNA Dgn sepatah dua kata cukup utk menibai Che det. Che det & yg sekapal dgnya hanya terkedu tiap kali TGNA membalas kata mengungkai persoalan.

Begitu tajam mata hatinya. Tapi itulah kebenaran yg dia sampaikan.

Salah satu penyebab kita mendapat pahala percuma adalah dgn mencintai org alim (yg beramal dgn ilmunya).

Saya mencintai TGNA kerana dia mencintai Allah.

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 9:06:00 AM  

Salam, sbnrnya aku tak stuju dgn perkataan kapir tu takut tuduhan tu patah balik kat kita. Pada aku lebih tepat guna perkataan 'melayu mengaku islam' sbbnya 'melayu mengaku islam' ni boleh jadi samada i. benar2 islam atau ii. munafik. Jadi pada aku tok guru sebenarnya menegur golongan yg kedua (ii) tu lah dlm isu video seks tu..
Wallahua'lam..

5sal,  Monday, March 28, 2011 12:15:00 PM  

As Salam bro!Yang sekoq tu MUALLAP SIAM tu masuk MELAYU ka masuk ISLAM?Wa pun tak nak leta mangkuk hayun lam KOTEgori mana.Wassalam!

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 4:16:00 PM  

As-Salam;

Aku nampak apa yang ditulis, Bro Isa pergunakan ayat Tok Guru untuk belasah gang umPorno yg mengaku islam tapi tak mengamalkan cara islam yang sebenar. Aku pembaca senyap blog ni sejak awal lagi, Bro Isa pun ikut Tok Guru Nik Aziz tulis jenis makan dalam.

Ok bro.. teruskan perjuangan humbankan umPorno ke laut china selatan!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP