IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Biar Ada Akal Sikit Beb...!!!!

>> Monday, March 28, 2011


Subaru Impreza WRX 2.0, sebenar termasuk kos penghantaran ke Malaysia adalah RM 60,291 sahaja.

Namun, setelah dicampurkan dengan Duti Import, Duti Eksais dan Cukai Jualan iaitu RM78,378.30 + RM 60,291 dan harga kereta Subaru Impreza WRX 2.0 untuk masuk ke Malaysia adalah kira-kira RM138,669.30.

Tak termasuk harga keuntungan yang diambil oleh pengedar utama dan harga keuntungan salesman. Jumlah ini belum lagi dicampur dengan insuran dan cukai jalan untuk membolehkan kereta ini berada di atas jalanraya di Malaysia. Maknanya dah jadi 150 - 160k... belum masuk interest kat bank lagi.. dah jadi 250k beb..

BMW 3 series baru RM90k, masuk Malaysia jadi RM250k keatas.., 160k cukai jer.., itu tak termasuk lu orang loan kat bank contoh muka 20k, loan 230k... ambik aaarrr 7 tahun dah jadi dekat RM400k. Bayangkan dari RM90k harga keta tadi dah jadi dekat RM400k...? Apa barang beb....!!!!

Jadi kepada rakyat malaysia sekalian..., biar ada akal sikit... bila pembangkang nak turunkan cukai import dan harga rumah so takda sebabnya kepada sesiapa yang berakal nak tolak beb...!!!

Berdasarkan kepada contoh harga kereta di atas saja, Malaysia masih memegang rekod iaitu antara negara yang harga kenderaannya termahal didunia. Lihat perbezaan harga jualan Proton ke Arab Saudi pun dah boleh mencelikkan rakyat Malaysia, di Arab Saudi jual Proton Gen2 RM30k, kat Malaysia cecah RM60k... apa punya sembelih tu... Atau itu yang di namakan "Rakyat Di Dahulukan"... yeaaaa... memang benar slogan itu dan gua tak menafikannya... maksud tersirat slogan tu ialah "Rakyat Di Dahulukan Untuk Di Sembelih"... oleh Keraaaajaan Barisan Najis.

Tak perlulah nak pertikaikan isu permit import (AP) yang mana umum banyak sedia maklum. Siapa dapat dan siapa punya... perut buncit bertambah boroi... kah..kah..kah...

Jikalau kerajaan masih kekal dengan dasar harga yang tinggi untuk pasaran kereta import.., ini menunjukkan yang kerajaan tak kreatif dalam mencari resource income untuk negara. Keraaaajaan hanya bergantung dengan dasar mencekik kewangan rakyat, segala apa masalah dihumbankan dan di bebankan kepada rakyat dengan dasar mengugut dan menaikkan harga barangan.

Walau apa sekalipun yang terjadi, dengan kemudahan teknologi informasi terkini rakyat sekarang sudah celik dan cerdik pandai. Diorang boleh menilai bagaimana cara kerajaan barisan nasional mentadbir Malaysia. Kecuali rakyat spesies umnoapco totok yang tahu melahu dan membebel di kedai kopi akan kesengsaraan menyara keluarga dan letih mencari tambahan pendapatan...

Rakyat yang terdedah kepada informasi terkini boleh buat pilihan kerajaan yang boleh memberi diorang kesenangan.., dan rakyat jugak yang boleh menjatuhkan sesebuah kerajan.. kalau tak kena pada gaya pemerintahannya... kuasa rakyat adalah kuasa keramat... jadi laungan keramat kononnya "Hanya Barisan Nasional Sahaja Yang Boleh Memerintah Malaysia" oleh pemimpin2 umnoapco/bn adalah satu "PEMBOHONGAN BESAR"...

Selama ini Rakyat Ramai telah di Perbodohkan oleh mereka selama hampir 54 tahun...

Kemusykilan gua selama ini, kenapa Jepun jual kereta buatan sendiri kepada rakyatnya lagi murah daripada Proton jual kat rakyat Malaysia..???

Kenapa harga sebenar harga kereta jauh lagi murah dari mula sampai ke Malaysia...? Dan mengapa Keraaajaan barisan nasional perlukan tax sampai 300 persen..???

Kenapa Jepun jual Suzuki Swift yang jauh lagi berkualiti dekat rakyat dia hanya 12k jika nak dibandingkan proton saga baru harga 40++k.. kenapa.. kenapa.. kenapa...?

KENAPA Keraaaajaan barisan nasional/umnoApco, Cukai duit rakyat dengan cara macam ni..?

hahaha.... kenapa... kenapa... dan mengapa...??? Rakyat Malaysia di tipu dan di tindas selama ini... dah tu pulak kalau lu orang sedar... 18 buah negara haramkan proton masuk negara diorang.. sebab Proton takda safety even dah letak SRS Airbag dan fullspec....., adakah nyawa rakyat Malaysia takda value keee..???

Masih dengan persoalan... KENAPA...???? kah..kah...kah....

26 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 9:00:00 PM  

Bro! ble tlg aku bagitau 18 negara yg haramkan proton masuk negara diaorang.senang aku nak bagitau org2 UMNgok!

LADA,  Monday, March 28, 2011 9:25:00 PM  

BODOH BETUILA HANG NI, DAH TAKDA DUIT PAKAI JA LA KERETA PROTON, DOK BISING BUAT APA

DUTI TU DIKENAKAN UNTUK ORANG BANYAK DUIT, DAPATLA DIGUNAKAN UNTUK PEMBANGUNAN NEGARA

DAH SUSAH NAK BERLAGAK KAYA

DAH BODOH NAK SALAHKAN ORANG

DAH SESAT NAK AJAR ORANG JADI SESAT MACAM DIA

PEMIMPIN PAKATAN HARAMJADAH PANDAI CAKAP JA, MANIVESTO PRU12 PUN TAKLEH TUNAI LAGI DOK BERCAKAP BAB LAIN PULA

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 9:38:00 PM  

Cukai yang dikenakan olih umno bn bukan utk pembagunan negara tapi utk buat projek yg tak sudah dan tak menguntungkan rakyat janji pokek mereka penuh dgn hasil kerigat rakyat haram jadah punya peminpin umno bn. Fikirlah projek yang terbengkalai dan rugi mencecah berbilion ringgit.

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 9:45:00 PM  

hmmm....LADA ni mmg nak kena ladaa...

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 10:34:00 PM  

Bebal punya LADA..
orang pertikaikan cukai yg terlampau la mangkuk...bukan sapa kaya pakai subaru,sapa miskin pakai proton..
aku duk Jepun aku tau la...kat sana skyline 2nd hand leh beli dgn harga RM10~20K je..
kalau kerajaan nak kena tax pun kena la sebab tu sumber pendapatan..tp jgnlah melampau sangat....member Siam aku pun terkejut dgn harga keta msia...depa kata Jazz kat sana cuma 50~60K jer.. nak sokong kerajaan pun bertempat gak,,kalau menyusahkan rakyat nak sokong buat aper...

Gerakan Anti Najib/Rosmah Monday, March 28, 2011 10:36:00 PM  

Inilah tahaplah celaka pemikiran pencacai umno. Apa punya bodoh yang mengelar dirinya lada nih. Ada akal letak kat kepala lutut,bodoh tak boleh diajar. Masaalahnya bukan kira mampu tak mampu tetapi kerajan celaka ni dah pau cukup-cukup kat rakyatnya sendiri.Jual kereta proton kat negara luar separuh harga lah banggang.Patutlah pencacai umno celaka ni celaka-celaka semua,dahlah mata buta,hati pun buta jugak.Pasal tulah gua suka maki kat pencacai umno,cerdik tak boleh ikut....Puuuuiiiihhhhhh

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 10:52:00 PM  

lada tu nak kena sula kalau cakap terbalik tak pa tapi klu itu maksudnya otak dia karat kena kencing D..N..A (cari maksud ni) le tu...kencing babi lagi elok buat baja....

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 10:54:00 PM  

Pakatan Rakyat wajar merangka pelan automotif untuk negara ini. Bagaimana memberikan keadilan kepada rakyat untuk memiliki barangan pada harga yang sepatutnya. Dan pada masa yang sama bagaimana merangka keperkasaan industri automotif negara sama ada Proton/Perodua perlu diteruskan atau perlu dibuat mekanisma baru untuk industri ini.

Nak harapkan UMNO/BN dia fikirkan temboloknya dululah.

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 11:07:00 PM  

Kalau boleh aku mintak sama blogers dan penyokonknya jangan beli minyak petronas. tak beri apa pun pada kita...aku memang tak pakai jenama ni....belipun untunkann kroni saje tengok kat stesyenya ada tak minyak primium?
klu tak de sah jual minyak tak kualiti le tu awas mudah terbakar...klu asident...itu sebab kita di suruh belinya minyak macam tu murahhhhhh......

ADIK LADA,  Monday, March 28, 2011 11:15:00 PM  

HEBAT JUGA IDEA ORANG PAKATAN HARAMJADAH TAK BAGI GUNA MINYAK PETRONAS

ELOKLA SEJAK DOK JILAT DAP NI, DAH PANDAI BAGI IDEA SURUH BELI MINYAK LUAR, SYARIKAT KAFIR

NILA YANG AJIS NAK KOT

ISLAM KONON

Anonymous,  Monday, March 28, 2011 11:25:00 PM  

lada ni ade kepentingan ni..nk sapu duit..tu yg duk sokong umno je tu..bebal..pembangunan tengkorak ijo hang lada

pue,  Monday, March 28, 2011 11:27:00 PM  

geng2 pencacai umno ni, kalau kata bodoh, marah plak..tp hakikatnya mmg bodoh...asyik2 duk ulang bnda sama, knape ikut telunjuk DAP..yg umno ikut telunjuk mca secara terus terang xnak kata apa2 ke??mca hina ISLAM,snyap je geng2 umno...time tu xde plak telur.. time nak fitnah org lain, ada plak telur...ke dua alam geng2 ni.. cepat2 la umno ni mampus...

j,  Monday, March 28, 2011 11:37:00 PM  

lada nih makan nasi kangkang rosmah banyak sgt kot

Isa Monday, March 28, 2011 11:48:00 PM  

Lada;

Lu salah sorang contoh melayu bangang yang gua maksudkan... otak beku tak boleh nak pikir hak sebagai warganegara.

Masih dalam kehidupan denial sindrom, dan hidup bagai lembu di cucuk hidung.

Di sebabkan makhluk macam lu lah... ramai rakyat yang miskin dan fakir.., lu jenis pentingkan diri sendiri sama macam pemimpin umnoapcoporno... hahaha...

warta 365 Tuesday, March 29, 2011 12:00:00 AM  

cuba siasat sapa yang buleh lesen import kereta dari luar?

anak mamak mahadir kutty
naza group
ajk @ ketua UMNOapco bahagian
anak beranak ajk-ketua umnoapco

ahmad Tuesday, March 29, 2011 12:15:00 AM  

apa punya anak haramlah barua2 dan babi2 umno ni...orang dah bagi info kasi celik sikit nata hati dan pemikiran depa tetap kata orang lain jahat... aku pulak yang yang bengang dengan kebodohan dan kebangangan anak2 haram umno ni...pasai depa yang takdak akai ni la yang buatkan rakyat lain yang menanggung beban dan sengsara... kalau aku diberi peluang jadik pemerintah memang aku pancung kepala barua2 umno ni sekoq2.. depa ni hidup pun menyusahkan orang lain, tak beri manfaat kepada negara langsung...orang2 macam barua umno ni hidup menyusahkan orang lain, dah bodo bahalol nak tarik orang lain ikut macam depa..pasai ni la melayu tak maju2 sampai ke la ni, melayu yang bijak pandai dok kena tanggung beban hasil daripada melayu bodoh bangsat umno...mampos umno maka majulah melayu...ALLAH TAALA bagi hangpa akai hangpa dok berfikir menggunakan iman, ALLAH TAALA bagi hangpa iman hangpa beramal menggunakan akai dan nafsu...kesian kat puak2 celaka ni telan duit haram banyak sangat,mulut hangpa dah hancing bau kencing setan..

ahmad Tuesday, March 29, 2011 12:15:00 AM  

apa punya anak haramlah barua2 dan babi2 umno ni...orang dah bagi info kasi celik sikit nata hati dan pemikiran depa tetap kata orang lain jahat... aku pulak yang yang bengang dengan kebodohan dan kebangangan anak2 haram umno ni...pasai depa yang takdak akai ni la yang buatkan rakyat lain yang menanggung beban dan sengsara... kalau aku diberi peluang jadik pemerintah memang aku pancung kepala barua2 umno ni sekoq2.. depa ni hidup pun menyusahkan orang lain, tak beri manfaat kepada negara langsung...orang2 macam barua umno ni hidup menyusahkan orang lain, dah bodo bahalol nak tarik orang lain ikut macam depa..pasai ni la melayu tak maju2 sampai ke la ni, melayu yang bijak pandai dok kena tanggung beban hasil daripada melayu bodoh bangsat umno...mampos umno maka majulah melayu...ALLAH TAALA bagi hangpa akai hangpa dok berfikir menggunakan iman, ALLAH TAALA bagi hangpa iman hangpa beramal menggunakan akai dan nafsu...kesian kat puak2 celaka ni telan duit haram banyak sangat,mulut hangpa dah hancing bau kencing setan..

zudin,  Tuesday, March 29, 2011 12:27:00 AM  

salam bro.aku yang pakai subaru tk bising pon.aku ni org pkr lagi

Isa Tuesday, March 29, 2011 12:55:00 AM  

Gerakan Anti Najib;

Susah nak buka minda puak2 hati dah hitam tu... lain orang tulis lain yang diorang paham... pasal tu bangang dulu, kini selamanya tetap bangang...

Isa Tuesday, March 29, 2011 12:59:00 AM  

Adik Lada;

Dulu, kini dan selamanya asyik ulang benda yang sama..., yang jilat DAP baru berapa tahun beb...

Apasal lu tak memekak melalak pasal Ketuanan Melayu lu menjilat MCA/MIC... dah berapa puluh tahun dok menjilat beb..???

Apa... lu takda mata sejak lahir ke... BUTA..!!!!

Isa Tuesday, March 29, 2011 1:01:00 AM  

pue;

Spesies hati dah gelap mana boleh terima Islam bro..., pasal tu ulamak Porno MCA hina Islam puak2 nih teloq hilang bro.. tak berani melawan...

tapi ada hati nak mati syahid... kah..kah..kah...

Isa Tuesday, March 29, 2011 1:02:00 AM  

j ;

Rosmah kangkang nasi ke...??? Habis tu Najib buat apa..???

Isa Tuesday, March 29, 2011 1:04:00 AM  

warta 365;

Semua geng perut boroi laaaa... tu nenek kuala kangsar... kes sampai la ni tak setle lagi... dah masuk bawah karpet deepak kot....

Isa Tuesday, March 29, 2011 1:05:00 AM  

ahmad;

gua yak boleh kata apa dah kat hang... pasai hang lagi ganaih bro...

tabik spring kat hang pasai tolong belasah puak2 haramjadah nih...

Isa Tuesday, March 29, 2011 1:07:00 AM  

zudin;

gua pun tak bising pasal lu orang semua nak pakai kereta apa sekalipun. Itu hak dan kemampuan masing2.

gua cuma bising pasal kerajaan tindas rakyat dengan cukai terlampau, hingga membebankan rakyat.

mamat nama Lada tu yang sekolah tak habis..., gagal paham apa yang gua sampaikan...

Anonymous,  Tuesday, March 29, 2011 11:24:00 PM  

bodoh punye LADA pencacai umno bongok..yg dikatakan tentang cukai bahalol..kemana peginye duit cukai yg dikenakan tinggi2 bodoh.bkn masalah ade duit ke xde duit..kalau yg cukai tu pegi ke tembolok umno laknatullah tu buat hape...lu jadi pencacai ler smp mati..cilake pny umno

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP