IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Arowana Makan Katak..????

>> Wednesday, March 09, 2011


Gua ada bela ikan Kelisa (Arowana).... kalau bab makan... perghhh..  cukup kuat beb..., selalunya gua bagi makan ulat dan anak ikan.. kadangkala kalau terputus stok makanan tengah malam.. gua akan selongkar rumput dan batu2 di tepi rumah untuk mencari lipan... stok makanan kecemasan sementara tunggu kedai buka keesokkan hari.

Kalau nasib tak baik... berpeluh jugak gua nak mencari lipan di celah2 batu/rumput. Kalau nasib gua teramat baik... bukan setakat lipan jer... jika dapat sekoq makhluk yang kat dalam gambar di bawah tu... wow... kenyang ikan gua beb....

So... bila gua terbaca cadangan bangang makhluk nih dalam Parlimen, gua rasa macam nak tangkap jer... buat bagi makan ikan Kelisa gua... amacam...??? Kalau bagi cadangan lain gua masih boleh terima lagi beb... ini sampai nak melucutkan kerakyatan rakyat...??? Fuyoooo... patriotik bodek gilababassss.... katak sekoq nih....

Tidak setia pada kerajaan dan negara...??? Maksudnya kena setia pada barisan nasional...!!!!... kalau macam itu.. kena tukar nama kepada Raja Katak Bin Tekukur jelah... angguk2 sentiasa... jika geleng2 nanti akan di lucutkan kerakyatan...  

Siapa yang memburukkan Malaysia beb... yang di ceritakan dan di maklumkan adalah keburukkan sikap dan perangai Pemimpin2 Kerajaan Malaysia yang korup beb... yang macam sialan tuuuu.... kalau tak cerita pun satu dunia dah tau... pasal tu.. FDI susah nak masuk... hahahaha.... pasal tu... inflasi makin meningkat... sebab semuanya ada 5%... hahahaha....

Wooiiii... Raja Katak, kat US, Britain, Russia, China, India dan banyak lagi negara2 yang lain yang penduduknya beragama lain tetapi menyimpan Al-Quran (Tafsir) untuk tujuan menelaah dan mengkaji, bukannya macam lu... ada Al-Quran tapi simpan dalam almari...., lepas tu sibuk orang bukan islam tak boleh memetik ayat Al-Quran... apa Al-Quran tu milik makbapak lu... atau milik orang melayu saja ke...????

Lu siapa beb...??? Macam bagus2 jer... katak sekoq nih...!!!!


Sepatutnya kerakyatan katak ni yang terlebih dahulu di lucutkan kerana banyak bermain dengan isu perkauman dan mengugat keharmonian kaum di negara ini. Gua rasa katak ni... kena buat "bypass" lagi sekali nih...., nanti kita boleh ramai2 tengok ahli2 dia buat solat hajat lepas asar lagi sekali... hahahaha....

Lu orang agak2... Raja Katak nih.. sesuai hidup di kepulauan mana..???

Atau masih wujudkah kepulauan yang penghuninya semua pompuan... gua ingat nak campak jer katak ni kat pulau tu... sebab diakan Presiden PERKOSA... kah..kah...kah.... mau kurus macam lidi katak nih.. tersadai kat pulau yang penuh dengan pompuan....

12 IkutSukaLu...::

Keladi,  Wednesday, March 09, 2011 1:20:00 PM  

Bro lu biarbetul .nak kasi lu punya ikan kelisa nak makan katak tu.lu kene la tanya dulu lu punya kelisa.lia mau jadi bangang bodoh bahlul macam itu katak nanti kalu makan .gua nasihat jauhkan lah dari daging dan bangkai katak tu.kahkahkah

Waris,  Wednesday, March 09, 2011 2:56:00 PM  

Kalau katak bahlol tu jadi bahan makanan ikan yg lu bela tu maka harus satu rumah jadi suwey. Tapi bagus jgk boleh menjimatkan kos... 20 tahun tak payah beli bahan makanan utk ikan tu. Cuba kira brp lu jimat? Tapi tanggung je lah suwey seisi keluarga sepanjang katak tu berada dlm rumah lu.

Yong Wednesday, March 09, 2011 3:10:00 PM  

Aruwana makan sesumpah, tikus, lipas dan nyamuk tak? Binatang2 ni banyak kat 1Malaysia.

katak buat umpan jer,  Wednesday, March 09, 2011 3:45:00 PM  

katak jenis boroi macam ni kalau di australia di panggil katak tebu sama ada tangkap buat judi lumba katak tak pun di kasi mampos buat key chain jer

Tapi masalahnya di malaysia ni katak lahabau macam tu boleh jadi pujaan siap lantik jadi ketua lagi lak tu ingatkan ari tu buat pintasan dah naik LC KROM (whell chair) rupanya lagi tambah sihat,spesies ni kalau bagi habuan kat salt water croc agak2 menatang tu nak balun dak???

Haram jadah ni punya bodek lebih pada jek hidraulik lagi... Ha kak mah gomok oi bagi tau la kat tok jib kasi katak ni jadi mentri walaheh mesti jadi merak buih punyalah : KATAK ADA EKOR MERAK..??

Cucuopah,  Wednesday, March 09, 2011 4:26:00 PM  

Katak haram jadah tu, elok dilastik aje kepalanya......

antijeb,  Wednesday, March 09, 2011 5:42:00 PM  

Amacam. Kita ramai ramai pakat tangkap katak gila ni dan salai. Minyak kita bagi kat RM dia pakai lagi berseri. Lagi melior najis R.

Isa Wednesday, March 09, 2011 9:10:00 PM  

Keladi;

Kelisa gua kata ok jer... kalau telan katak gemok tu... kenyang 10 tahun... hahaha...

Isa Wednesday, March 09, 2011 9:11:00 PM  

Waris;

Khurafat tu... mana ada suwey bro..., katak tu dah masuk dalam perut ikan gua... lunyai jadi taik wa cakap luuuu... hahaha...

Isa Wednesday, March 09, 2011 9:12:00 PM  

Yong;

Itu pasal la... Arowana kat Malaysia gemok2 belaka... makmur dengan makanan.. hahaha...

Isa Wednesday, March 09, 2011 9:13:00 PM  

katak buat umpan;

gua ingat nak buat umpan taut jer... biar bapak haruan telan...

errr.. lu tau ke.. taut tu apa.. hahaha...

Isa Wednesday, March 09, 2011 9:14:00 PM  

Cucuopah;

Lu lagi kejam bro... suka aniaya binatang tu..

Isa Wednesday, March 09, 2011 9:16:00 PM  

antijeb;

lu ingat macam buat minyak dagu ke...??? hahaha...

Najis R tu... kalau RM sapu minyak masak pun dia terlior... hahaha...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP