IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Penduduk Kuala Pilah Di Saran Doakan YB Mampus...

>> Friday, February 11, 2011

Kah.. kah.. kah... dah enam bulan jambatan roboh tak repair2 lagi... cubo ekau nengokkan... siapo YB kek situ... ekau orang pakat2 sesamo penduduk kampung/kawasan tu hah... doakan supayo YB tu mampuih copek.

Kalau doa di makbulkan... YB tu mampuih... sudah pasti ekau orang semuo dapek jambatan baru yang sememangnya telah lama di rancang untuk di bina oleh kerajaan kek kawasan ekau orang tu... hahaha... itu pun kalau YB ekau semuo mampuih laaaa....

KUALA PILAH – Penduduk Kampung Parit, dekat sini terputus hubungan akibat jambatan menghubungkan penduduk dengan kampung lain roboh akibat tanah runtuh. Masalah yang berlaku sejak enam bulan lalu sehingga kini masih belum ada tanda akan diperbaiki sehingga menggusarkan penduduk setempat.

(Kisah sebelum ini Masalah Perlombongan Pasir dalam Laporan Ketua Audit Negara 2009 untuk Negeri Sembilan (klik sini)  dan Masjid bersejarah N.Sembilan nak runtuh, UMNO tak kisah (klik sini).

Penduduk mendakwa, kejadian itu bukan kali pertama berlaku, sebaliknya pernah terjadi pada 2009. Seorang penduduk, Abdul Rahim Omar, 70, berkata, kejadian tanah runtuh itu disebabkan kerja-kerja mengorek pasir yang tidak jauh dari kawasan itu. Memang ada kerja-kerja mengorek pasir di sini yang dipercayai menyebabkan jambatan itu runtuh. Tambahan pula, air sungai deras menghentam tebing sehingga berlakunya hakisan teruk.

Tanah runtuh itu juga menyebabkan jalan menghubungkan ke pekan Kuala Pilah dan Kampung Tanjung Ipoh terputus dua.

Walaupun ia jalan pintas, tetapi jalan ini sering dilalui dan digunakan penduduk untuk mengelak kesesakan lalu lintas,” katanya kepada Sinar Harian.

Abdul Rahim juga kecewa kerana masih belum ada apa-apa tindakan susulan terhadap aduan dibuatnya sebelum ini. Saya memang sudah buat aduan kepada pihak berkaitan selain pimpinan kampung untuk maklumkan perkara itu. Bagaimanapun, ia masih tiada jawapan.

Pada mulanya saya ikut jalan jauh selepas jambatan itu runtuh. Tetapi ia amat meletihkan. Akhirnya saya mengambil tindakan membina titi kecil tetapi hanya boleh dilalui pengguna motosikal sahaja," katanya.

Selain itu katanya, ada antara mereka tidak tahu jalan itu terputus dua dan terpaksa berpatah balik dan mengikut jalan luar.

“Hujan lebat beberapa hari lalu juga menyebabkan air sungai naik mengakibatkan struktur jambatan bertambah teruk,” katanya.

Sedangkan dalam utusan meloya 17 Okt. 2010, Najib Razak mahu umnoapco melayu yahudi laknatullah serta semua sayap parti mengadakan lebih banyak program berbentuk mendampingi rakyat di kawasan2 yang di kuasai pembangkang dan bukannya di kawasan selamat.

Hahaha.... YB-YB sialan tu semua sibuk aaarrrr.... mengumpul harta kekayaan, mana ada masa nak jengok permasalahan rakyat Najib oooiiiiii.....

So... kepada penduduk Kuala Pilah jangan lupa pesanan gua, kalau nak jambatan baru... doakan supaya YB lu orang MAMPUS... kompom dapat....!!!!

11 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Thursday, February 10, 2011 7:01:00 PM  

kato jambatan bosi tak kalih dek hujan tak ghotak kek paneh,ni jembatan apo ni,reben bolum potong dah ghuntoh.nampaknyo kono jugo poi jumpo tok batin,inilah chegheh bilo yb tu bertarap yang bangang.

Anonymous,  Thursday, February 10, 2011 7:40:00 PM  

amin, mudah mudahan.

pisangmalaysia Thursday, February 10, 2011 7:51:00 PM  

Bro...

Kasar lawak lu tu...ha ha ha..

Anonymous,  Thursday, February 10, 2011 8:13:00 PM  

Kalau nak mintak mati pun, kono dogheh bang, lopeh Bulan March 2011..tak laku dah.

Budak Simpang Terachi

Pena Marhaen Thursday, February 10, 2011 8:33:00 PM  

sebagai org pilah den meraso malu..tu laa dulu laie den koba jangan undi!!..

kah kah kah...kalau ado sosapo yang bongih ngan den...elok suloh diri tu...kah kah kah,  Thursday, February 10, 2011 11:30:00 PM  

kah kah kah...bro ISA elok bonar la tu runtuh tak repair-repair...kah kah kah

bukan nak ngato tapi konyataan...kah kah kah

orang PILAH ni majoriti eh molayu...kah kah kah

tiap kali PRU tiap kali kono bangang an kek UMNOapco...kah kah kah

tak yo sodar-sodar...padan muko...kah kah kah

6 bulan tak borepair...ambek kau ubek...kah kah kah

win win malaysians,  Friday, February 11, 2011 1:21:00 AM  

bro` walaupun sibedebah Yb mampusss namun sipengundi tu tetap PANGKAH umnogok sebab sebelum tu mereka dah ditalkin kan oleh umnogok dan keranda subsidi,takkan bleh derhaka kot,kini dan selamanya undilah umno,rg melayu dah asalnya pengampu subsidi,tmasuk nenek aku...kah,kah,kah

bro..lu ingat TANGGAL 31 OGOS..ni kata keramat dr sudirman,dan kata keramat juga dr umnoapcogok,Ini matlamatnya pengundi meloya PANGKAH UMNO setiap ulangtahun,pilihanrayalahtu....pesan dgn org meloya selagi dunia belum kiamat selagi tu UNDI UMNO/PANGKAH UMNO...tak ada subsidi keturunan meloya akan mati meragan.... wakakaka

author faethal Friday, February 11, 2011 1:56:00 AM  

Salam Bro Isa,
Aku sekadar mengAMINkan sahaja doa mu di malam Jumaat yang mulia ini..

kah kah kah...sahabat den TG IPOH UMNO...takan tak kesian dongan oghang KG PAGHIT...kah kah kah,  Friday, February 11, 2011 2:14:00 AM  

kah kah kah...osah botolah ekau ni win-win malaysia...kah kah kah

torkonang den maso kocik-kocik dulu arwah uwan den ado simpan lambang BN...kah kah kah

itu ceghito 35 tahun dulu...kah kah kah

cubo bayangkan solopeh 35 tahun kemudian...kolopilah masih laie UMNOapco...kah kah kah

biar padan muko eh...tak sodar-sodar...kah kah kah

LOBAI KAMPUNG,  Friday, February 11, 2011 9:30:00 AM  

BAGI EDEN LAH BRO..ELOK BONA MAMPUS TUH..TAK GUNO ADO YB POMALEH DAN TAHU NAK CILOK2 YO..
CAM NO LEH PILAH BULEH JADI CAM TUH!! BUEK MALU SEDARO YO!!


BRAVO BRO..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP