IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kerajaan Pundek...!!!!

>> Wednesday, February 09, 2011

Petang tadi temperature gua berasap lagi beb... niakamahai punya kerajaan.. kononnya kurangkan subsidi petrol... opppsss... selaraskan subsidi petrol salah satu alasannya dulu untuk meningkatkan mutu perkhidmatan pengangkutan awam.... hah... tingkatkan mutu pengangkutan awam kepala bapak diorang laaaa.... brengsek...

Petang tadi sedang gua sibuk bersiap nak ke Masjid (maghrib)... pramugari gua sudah potong stim, minta gua ambil dia di stesyen komuter bank negara. Alasannya dari 6.30pm "train delay" untuk setengah jam, ok.. tunggu jelah kata gua, lepas tu dalam 7.10pm dia call lagi pihak KTM dah buat pengumuman membatalkan semua perjalanan komuter dengan alasan kerosakkan sistem bekalan kuasa ntah di mana puncanya...

Maka beratus-ratus penumpang yang menunggu mencari alternatif masing2 untuk balik ke rumah..., alternatif pramugari gua... tunggu sampai gua datang.

Gua suruh pramugari gua naik teksi jer..., tak nak pulak dia... alasannya malam2 nih dia takut naik teksi sorang2 pasal dah banyak kes yang tak elok, jenayah kat malaysia memang tip top walaupun Polis kata jenayah kurang... tapi tiap2 hari ada jugak orang yang mampus, kena ragut, rogol dan bermacam-macam lagi... kes doggy... errr...kena tanya balai puchong... kah..kah..kah.....

Bagi gua pulak nak drive ke KL dalam waktu macam tu... lebih baik gua beratur beli tiket wayang beb..., perghhhh... nak pergi KL beb... bercinta wa cakap luuuu..., kalau pramugari gua bagi upah lain cerita beb... dalam konflik diri nak tak nak.... lepas Maghrib terpaksalah gua henjut juga dari Shah Alam ke KL dalam misi menyelamatkan pramugari gua..., 9.45pm baru sampai rumah...


Itu dah satu hal.... lagipun bukan hari ini jer... problem train delay (komuter), bagi sesiapa yang selalu naik komuter nih... akan tahu mutu perkhidmatannya bagaimana... selalu sangat alasan train delay, dan hari ini paling celaka sekali...

Persoalannya di sini..., kemana perginya segala peruntukan untuk meningkatkan mutu pengangkutan awam yang di sedut dari subsidi petrol selama ini...??? macam ini ke... mutu perkhidmatan pengangkutan awam dalam negeri yang maju nih... sialan betul puak2 penyamun tarbus nih.... kemana peruntukkannya di rosmah mansurkan..... tolong habaq mai sat....

Tak cukup menyusahkan rakyat dengan kenaikkan harga barang, songlap cukai perkhidmatan 6% bermula awal tahun nih, songlap cukai eksais jualan kereta nasional sampai 300%, nak buat itu ini... nak beli itu ini sampai berbillion-billion, sekurangnya buktikanlah perkhidmatan pengangkutan awam yang bermutu...

Ini... dari A sampai Z semuanya di hempuk atas kepala rakyat... sedangkan bangsat2 Menteri sampai bini perdana menteri hidup bermewah2 tak ingat dunia.... memang celakalah lu orang dunia akhirat... memang bangsat kepada pemimpin negara yang mengabaikan kebajikan rakyat....

Ok... lah... gua dah letih aaarrr... nak memaki hamun kerajaan penipu, penyamun, perompak hak rakyat  nih... !!!! Sejak kebelakangan nih gua dah slowdown memaki hamun kerajaan bangsat nih... so... tolong aarrr... jangan tambahkan dosa2 gua...

Kepada pembaca puak2 pencacai umnoapco yahudi melayu laknatullah/bn, lu orang yang membaca entry nih tak payah laaaa... nak tazkirah gua suruh fikir pakai iman dan akhlak islam dalam bab kritik kerajaan gila babi nih.... lebih baik lu orang pergi tazkirah pemimpin2 bangsat yang mengtekedghah duit rakyat joli sana sini macam duit kepala mak bapak diorang...

Memang pundek haramjadah wa cakap luuuuu... kecik2 tak mau mampus... dah tua bangka jadi menteri tolol menyusahkan orang...

Wahai rakyat seMalaysia... gua merayu sama lu orang semua... please... please... please... PRU-13 akan datang tolonglah terajang Keraaaaaajaan Barisan National ni.... masuk ke longkang biar hanyut ke laut china selatan buat selama-lamanya.... pergi mampus forever....

11 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Wednesday, February 09, 2011 11:38:00 PM  

Peneroka FELDA tak naik komuter beb.Orang kampung diGalas dan Tenang pun tak gunakan komuter dan LRT,beb.Lebih 50 tahun berkuasa baru nak besar dan dalamkan Sungai Muar untuk elakkan banjir,beb.Orang kampong dan peneroka FELDA ni semua kaya-kaya belaka,depa tak hiraukan harga barang atau harga petrol naik,beb.Nak buat macam mana?

mahaza Wednesday, February 09, 2011 11:51:00 PM  

sabar.... tak leh lawan pemerintah... maki hamun kerajaan macam maki hamun mak bapak..... esok hang pi beli keretapi sendiri.... kalau tak pun helikopter... kalau tak mampu suruh peramugari pindah ke Shah Alam... senang... takde jem.....

KAH KAH KAH.

8 Billion dari zaman Pak Lah yang aku nampak dapat jejantas sambungkan KLCC ngan Idaman? Komuter banyak yang baru dari China dan Korea tapi itu semua khusus untuk simpanan masa tua sahaja....

pakwe mangsa himpit dalam komuter Thursday, February 10, 2011 12:04:00 AM  

ahahaha bro..tu baru bank negara...kalau kena kl sentral..mau jadi ikan sardin lu punya paramugari..aku dah penah rasa dah...kes masa hari wilayah...ada la konon koc wanita..yg puundek lagi pukimak ponpuan pun penuh kat koc tak ekslusif wanita..

yg lagi pukimak rakyat malaysia yg tak reti maksud perkataan penuh..lagi mau sumbat..

nk salahkan diorang tk leh jugak..diorang bayar tiket..

salah komuter la..dah tau penumpang ramai..tambah2 la ketapi tu..

harharhar

Keladi,  Thursday, February 10, 2011 1:13:00 AM  

Salam bro isa
Bro kalu ari ari maki gua ingat nanti lu mampus kene darah tinggi nanti kah kah .lu maki lembu lembu tu buat apa.lembu2 tu mana ade otak.itu pasal la gua cadang kasi sembelih je kasi babi makan.kandang lembu umno apco melayu yahudi mana tau nak ajar lembu2 berpikir.

win win malaysians,  Thursday, February 10, 2011 1:36:00 AM  

bro` wa rasa baik lu toktok diam sinajis akan buat kenduri gempak bila pundek2 belaan dia dpt mentazkirahkan lembu2utk berkaraoke lembu lagi dpt nyanyi bro` bayangkan,apatah lagi tungking2 yg gatal kat bawah tu...kacang aje bro`...kah,kahk,kah

rakyat tersepit Thursday, February 10, 2011 7:33:00 AM  

komuter memang hampeh pukul 5ptg je train selalu delay pastu sampai penuh cam ****.....dah ler penuh lagi nak disumbat-sumbat bukan setakat cam sardin jer.......dh boleh jadi cam lori bawak ****....bile la rakyat nak sedar.....memang pun rakyat felda ape tahu.....dh la tengok komuter jarang2.....naik ntah mungkin tak pernah....elok suruh pencacai umCo putra tunggu lomuter masa balik pejabat baru meraka tau rasenyer...elok sekali letak PAPAGOMO&PARPUKARI baru diorang rase cam mane naik komuter......tapi mungkin kalau PARPUKAri naik boleh sebab 10 org tertinggga....

mahaza Thursday, February 10, 2011 8:05:00 AM  

pakwe mangsa himpit dalam komuter. Untuk makluman ketapi kat Malaysia masih TIDAK cukup berhimpit lagi. Kalau tak silap saya adik saya kata Malaysia 1 meter persegi 8 orang (ke 5 orang) berbanding Jepun 1 meter persegi 13 orang.
Kalau kat Jepun YAMANOTE Line dah penuh sampai kat pintu pun STATION MASTER siap TOLONG tolak penumpang masuk supaya pintu boleh ditutup. Boleh tidur berdiri dan tak perlu risau jatuh sebab takleh nak jatuh.... KALAU pernah rasa macam tu baru boleh cakap ketapi Malaysia ni sesak gila.....

mahaza Thursday, February 10, 2011 10:06:00 AM  

Dan untuk makluman YAMANOTE LINE tu pada waktu puncak setiap 3 minit 1 keretapi.

Anonymous,  Thursday, February 10, 2011 10:22:00 AM  

haha hah ha gua tumpang ketawa apa nak buat org umno bodo org johor lagi bodo sakit betul hati aku ngan org johor ni

tukang kata,  Thursday, February 10, 2011 10:50:00 AM  

kesimpulan untuk semua yang korang dok melalak tadi tu kalau tanya kat ulul amri najibul jebon tu mudah jer dia jawab... MALAYSIA NEGARA MAJU

Anonymous,  Thursday, February 10, 2011 7:38:00 PM  

kau tak kena lagi kalu tunggu kat putra station, keta api yg ke tiga baru boleh naik, itu pun kalu tak penuh, perkara ni dah bertahun2 tapi kera jaan tak buat pa pun sebab vip tak naik keta api, kalu naik pun mesti ada bodyguard jadi tak pernah kena mcm ni, hampas betui kera jaan ada hati nak buat bangunan hangok 100 tingkat, beli dulu komuter tu, kata negara maju, tapi tunggu keta api 2 jam belum boleh naik, hanguk betui, aku dah puas menyumpah tak larat lagi dah, ktmb dan menteri kata masa menunggu tu 15 minit je, hanguk lah kau menteri bangang. inilah rakyat di dahulukan. bangang betui, lahanat, menatang gila babi punyai train berapa la aku kena tunggu.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP