IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Edisi Kantoi... IP Anonymous...

>> Saturday, February 05, 2011

Sejak semalam gua tak update blog, sebabnya gua pergi berguru macam mana nak pedajal komen2 dari anonymous. Lepas ni... gua akan block semua komen..., mana2 komen gua terima dari Anonymous yang menjengkelkan... gua akan hantar ayat2 cinta email virus ke komputer diorang.... waaaccchhhaaaaa....

Semudah ABC kalau nak mengesan si Anonymous, apatah lagi kawan2 blogger yang menyamar anonymous untuk provoke kawan... kah..kah..kah.... jangan ingat gua tak tau....



Kadang2 bila seseorang komen di blog kita dan kita selalu dengar sesorang menggunakan Anon untuk membuat pelbagai fitnah... ooppsss... mestilah dia menggunakan Anonymous (sebab makbapak dia tak bagi nama masa kecik dan takda tolo macam rais yatim)... sebab dia nak hentam kita kaw-kaw...

Tapi dia tak sedar walaupun menggunakan Anonymous tu bukanlah selamat pun.. jangan fikir ianya tidak boleh dikesan.. ianya boleh dikesan dan Internet Protokol daripada mana datangnya, siapa orangnya? dari mana alamat dia akses komputer tu... kalau dari rumah/pejabat lagi sonang beb..., pergghhh... gua akan pergi ambil gambar depan rumah dia dan semuanya akan diketahui.. dalam lebih kurang 30 minit jer..bergantung pada tahap kemahiran seseorang.... nak lebih cool.... selepas dapat detect semua maklumat Anon tu... gua hantar C4....

Kalau seandainya seseorang tu mahu private IPnya pun boleh... takda hal tapi itupun masih lagi boleh dikesan... hahaha... sangat senang sekali..

Sedikit info sebagai contoh, jika kita mahu tahu IP sesorang itu sama ada private atau tidak, kita perhatikan saja nombor IPnya..., jika termasuk dalam julat 10.0.0.0- 10.255.255.255 atau 172.16.0.0- 172.31.255.255 atau 192.168.00-192.168.255.255.

Terdapat 2 jenis IP address (IP ini merupakan pengenalan bagi line yang kita guna, ianya seumpama kad pengenalan atau pun cap jari bagi komputer kita, semuanya boleh dikesan. Di Malaysia ini selalunya terdapat 2 jenis IP, iaitu IP statik dan IP Dynamic.

Dengan IP ini kita boleh tahu siapa orang yang menulis itu, walaupun dia menulis dengan nama samaran (anon). So... janganlah sedap2 tangan je nak tulis komen/email yang bukan-bukan atau pun fitnah yang bukan-bukan.

Berhati-hati di jaringan/line lu orang... kah..kah...kah....

Terima kasih pada Cikgu Sekamar Rindu.

16 IkutSukaLu...::

cecerah Saturday, February 05, 2011 3:32:00 AM  

hahaha.power tu..caye lah.go ISA go~

Unknown Saturday, February 05, 2011 3:51:00 AM  

bro...
gua xfaham pe lu tulis...
tlg ajar gua skali..
dkt gua rmai gilo malaon xde mak bapak..
ayat2 komen mcm cibai laki pok jib..

gua apprve je komen diorg...
tp kalo boleh gua nk bg hadiah jgk smpena kesanggupan malaon ni mengomen kt blog gua...

kahkakah...

DR 1221 Saturday, February 05, 2011 6:43:00 AM  

sampai pergi berguru ?

tak perlu takut dgn keritikan

Hashim,  Saturday, February 05, 2011 8:18:00 AM  

Salam 1Malaysia wak

nama aje blog kurang ajar...tapi nak bagi komen kena sopan santun.....piiirahhh.

wa guna cybercafe @ wifi punya handphone camna wak nak tahu nama pengirim?...berani tulis berani kena komen.......

Petr Ikhwan Saturday, February 05, 2011 9:24:00 AM  

memang bengong la sapa yg dok komen pakai anom tu..lani dah macam2 software ada untuk detect IP address korang..xpayah la dok anom2..kalo terer sangat berhujah letak jela nama betul dgn link skali..haihh..

Abu Nawas Saturday, February 05, 2011 10:50:00 AM  

puak puak pengecut ni memang patut di ajar...kalaulah aku dapat orang yang macam ni comfirm aku suruh kawan2 pegang aku kencing kat muka dia..comfir comfirm aku buat macam tu...

Mohd Saturday, February 05, 2011 12:16:00 PM  

Kenapa nak takut utk memberi komen?
Komen adalah luahan isi hati seseorang terhadap sesuatu tajuk yg dibincangkan.
Dari komen itu si penulis blog dapat input mengenai tulisannya.
Biasalah kalau komen itu tidak menyokong blog PAS, maka yg menulis komen itu adalah pro-Kerajaan atau yg atas pagar. Begitulah juga sebaliknya.

sekamar rindu Saturday, February 05, 2011 1:56:00 PM  

salam...

tuan..blog saya banyak yang cool tu pun banyak terima komen2 yang menghentam ...

apapunn....semoga Allah memberi rahmat pada tuan....berani kerana benar

win win malaysians,  Saturday, February 05, 2011 2:37:00 PM  

komen bernas,lu upgradelah,kalau komen entot2 lu delete,sonang lahtu,wa padulu apa wa bantaije,yg penting lu punya blog byk olang clik,kalau lu cpat kecik hati,so samalah lu dgn menteri entot2 yg paling wa sak ati..

seliparjepung,  Saturday, February 05, 2011 2:47:00 PM  

wa salute lu bro ISA ! HAHA

Abu Muhammad Haikal Saturday, February 05, 2011 3:04:00 PM  

Pandangan simpati menutup segala cela. Sebagaimana pandangan benci menampakkan segala cacatnya

SKODENG,  Saturday, February 05, 2011 3:20:00 PM  

LU LEMBAB LA BRO... TENTUNYER GUNA NETWORK. PUBLIC NETWORK PULAK TU.. SYARIKAT KOMUNIKASI YANG CONTROL. MANA ADER SECURE. GUA DAH LAMER TAHU.. KALAU BETUL HENTAM JER.. BERKATA YANG HAK. INGAT ALLAH, INGAT AL QURAN, INGAT SUNNAH DAN INGAT ISLAM.

anamizu Sunday, February 06, 2011 5:03:00 PM  

perhh bes3!!
cik ana mintak izin nak share entry ni ye ^^

recent post : |kenal mohsen namjoo???|

ruby zaizi Monday, April 18, 2011 4:07:00 AM  

salam..boleh ajar saya mcm ne nk trace anonymous??pliss..really need ur help because saya terpaksa remove shoutbox utk elak kan gangguan seksual.tp still lg di ganggu.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP