IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Edisi Kantoi... IP Anonymous : Jawapannya...

>> Saturday, February 05, 2011

Kah...kah..kah... dalam entry "Edisi Kantoi... IP Anonymous" gelak guling2 wa cakap lu.... apabila gua baca komen2 kat situ...., dari sudut komen biasalah... apa positif ada yang negatif... gua hentam lu... lu hentam gua balik... itu takda hal.... gentleman maaaaa.....

Dalam banyak2 komen... yang gua kesalkan adalah komen2 yang tak faham dengan apa yang gua tulis... overall gua simpulkan sebagai kategori pengomen yang tak faham dengan pembacaan mereka tapi ada hati nak komen... contohnya;

DR 1221 : Sabtu, Februari 05, 2011 6:43:00 AM

sampai pergi berguru ? tak perlu takut dgn keritikan
Dan lagi satu mamat yang paling sengal dalam alam maya nih.... kat bawah nih, mamat nih... gua rasa masa sekolah dulu cikgu kat depan tunjukkan gambar buah epal... tapi dia jawap buah durian... kah...kah...kah...
Hashim, Sabtu, Februari 05, 2011 8:18:00 AM

Salam 1Malaysia wak

nama aje blog kurang ajar...tapi nak bagi komen kena sopan santun.....piiirahhh.

wa guna cybercafe @ wifi punya handphone camna wak nak tahu nama pengirim?...berani tulis berani kena komen...
Dalam entry tersebut gua hanya menyampaikan sekarang ini ada caranya bagaimana untuk detect pengomen2 yang mengunakan identiti "Anonymous"... lu orang paham tak apa makna "detect" dan apa makna "Anonymous". Bukannya gua katakan gua takut kena kritik atau kena hentam....!!!!

Anonymous ni... iaitu spesies pengomen yang nak dikatakan jantan kita tak tahu samada ada teloq atau tidak... jadi kita simpulkan sebagai takdo teloq, nak di katakan pompuan pun tak tau jugak... ado jugak pompuan yang lebih berani dari spesies "anonymous" nih... sapa kata pompuan takdo teloq... memang tak pernah pergi sekolah laaaa.... hahahaha....

Jadi kepada spesies2 pengecut yang berani komen dan hentam kaw..kaw... tapi penakut... walau dengan meletakkan nama samaran sekalipun, bukannya kita minta diorang bagi alamat rumah dengan nombor mycard kalau nak buat komen... susah sangat ke...???

Takda blogger yang takut dengan sebarang kritikan atau hentaman, ianya perkara biasa jer... berani tulis beranilah bertanggungjawab. Mana yang boleh berhujah... kita hujahkan dengan bukti dan fakta, kalah menang bukan persoalannya, yang penting kebenaran yang di cari tercapai.

Itulah pasalnya... lain kali baca bagi habis... fahamkan maksud penyampaian baru komen..., ini lain orang tulis... lain yang di fahamkan.. pastu komen lari dari tajuk.... tolong jangan tunjuk sifat bangang wal terlampau lu orang tuuuu..


Buat makluman, persoalan tentang penggunaan komputer di cybercafe/blackberry/apa jua jenis phone... dengan teknologi terkini dan bantuan beberapa gadget tertentu... virus boleh dihantar terus ke apa jua medium yang lu orang gunakan...

Berkaitan persoalan perlu berguru... sudah tentu setiap pelajaran baru kita kena berguru... walaupun berguru dengan buku sekalipun (ini mengikut tajuk yeaaa... janganlah pula belajar hal agama melalui buku tanpa berguru, pergghhh... perlu di jelaskan takut pulak spesies2 yang kurang pemahaman nih salah tafsir lagi... hahaha)

10 IkutSukaLu...::

A + Z Saturday, February 05, 2011 4:27:00 PM  

salam ...
biasala kan bila ada makhluk yang suka baca sekerat jalan ni
dia maen hentam ja
tak sedar yang diri tuh dah jauh dari topik asal
saja nak tunjuk kebangangan diorang ja .


-azel-

Isa Saturday, February 05, 2011 4:45:00 PM  

A+Z;

Betul tu... ramai dan tersangatlah ramainya.... hahaha...

Abu Nawas Saturday, February 05, 2011 5:42:00 PM  

Puak2 ni macam ni http://wasiatpejuang.blogspot.com/2011/02/gara-gara-menyamar-polis-blogger-din.html

mrabe Saturday, February 05, 2011 6:13:00 PM  

salam mr.ISA

*apa2 pun blog lu mmg besh..byk gak wa rembat dr blog lu...nama lg rembat takkan mau wat surat permohonan...ahaha

sekamar rindu Saturday, February 05, 2011 6:15:00 PM  

salam...


hehe..tak sangka pula hal yang mudah mcm ni pun ada yang tak faham...

apapun tabik buat tuan..

:)

DNA Saturday, February 05, 2011 7:25:00 PM  

letak jer la apa nama pun, jadi senanglah nak bg gift pd komen2 terbaik..tak gitu bro?..hehehe..

Isa Saturday, February 05, 2011 8:22:00 PM  

Abu Nawas;

Di kalangan kawan2 bro... tau takpa...

Isa Saturday, February 05, 2011 8:23:00 PM  

mrabe;

rembat jelah bro... takda hak cipta terpelihara kat sini..

tapi kalau masuk ISA... lu masuk la sorang2... hahahaha..

Isa Saturday, February 05, 2011 8:27:00 PM  

sekamar rindu;

memang nampak macam perkara mudah dan remeh jer... tapi kalau di biarkan akan menjadi kronik...

mungkin cikgu boleh cari jalan macam mana nak bagi murid2 spesies macam tu... untuk paham...

Isa Saturday, February 05, 2011 8:29:00 PM  

DNA;

Benda mudah... tapi diorang suka menyusahkan... spesies macam itulah yang selalu menyusahkan orang...

Bab hadiah tu memang dalam perancangan suatu hari nanti... gua siyes nih...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP