IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

" Ahli Parlimen dan Adun Mati, Rakyat Sejahtera "

>> Monday, February 28, 2011

Itulah... telah gua khabarkan sejak dulu lagi... "Doakan lah... supaya YB tempat lu orang semua pergi tak kembali".. bak kata TT... biarlah ada yang telan racun tikus ke... terjun bangunan 14 tingkat ke... tembak kepala dalam kereta ke... gantung diri sampai mati ke... atau sakit jantung dan bla..bla...bla.... piap dan padam...

Ini adalah cara atau trend di Malaysia jika rakyat mahukan pembangunan dan perhatian daripada kerajaan... kalau tidak ada pengorbanan daripada Ahli Parlimen mahupun Adun maka tiadalah peruntukan/pembangunan dan keprihatinan kerajaan terhadap rakyatnya.

Bertambah istimewanya ialah... segala bentuk peruntukan ini mendapat perhatian istimewa dari PM sendiri, kalau semua duit itu tidak di laburkan dalam setiap PRK... duit itu juga akan lesap ntah kemana-mana hala... wa cakap luuuu... jadi eloklah ianya di laburkan kepada rakyat, ada juga manfaatnya...


Segala gelembong sana sini... kononnya semuanya telah di rancanglah dan ntah apa2 lagi... persetankanlah semua tu... itu semua cakap2 dari mulut busuk ahli politik... yang penting panjatkan doa... supaya YB tempat lu orang tu pergi secepat mungkin dan tak kembali lagi... jadikanlah ini sebagai amalan dan budaya di Malaysia.

Secara tersiratnya.., dengan harapan di masa akan datang... setiap ahli politik yang berhasrat nak bertanding dalam setiap Pilihanraya Umum/Kecil akan berfikir berjuta kali... mau hidup lama atau hidup singkat... barulah rakyat akan mendapat seorang YB (Yang Berkhidmat) yang jujur dan betul2 berkhidmat untuk rakyat.

Bukannya jenis YB yang dah menang batang hidung pun tak nampak... bila nak mengundi terhegeh2 datang tersengeh macam babi nampak ladang ubi kayu... jenis YB macam tu mau kena penerajang terperosok masuk longkang wa cakap lu.... tak pun ambik senapang patah tembak bagi mampus... perghhh.. gua dah melalut geram nih... ok... patah balik ke topik asal... hehehe... sori...sori...

Setiap kali selepas PRU... PM akan buat slogan baru kepada Rakyat  dan lu orang pun tau apa slogan PM Najib Razak kan..., kalau PM boleh sogok rakyat dengan Slogan baru yang ntah apa2 tu... apakata Rakyat juga sogok PM dan Keraaaaaajaannya dengan Slogan juga.... hahaha...

" Ahli Parlimen dan Adun Mati, Rakyat Sejahtera "

Selama ini asyik rakyat jer... yang berkorban untuk Keraaaajaan... tak pernah terdengar pula kebanyakkan Pak2 Menteri/YB-YB termasuk Perdana Menteri dan Timbalannya semua berkorban untuk rakyat... sekali sekala berkorbanlah untuk rakyat beb... Presiden Iran contoh terbaik...

YB yang ingat pada rakyat yang memilih beliau kita panjatkan doa panjang umur, YB yang macam haramjadah wa cakap lu... kita doakan supaya mampus cepat... bukannya susah pun... hahaha.... tak kiralah samada Pro bn atau Pro PR... pergi jahanam laaaaa...

11 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Monday, February 28, 2011 11:16:00 AM  

Kalau slogan Bro Isa tu digunapakai, tak ramai yang berlumba2 nak jadi wakil rakyat.
Agak2 dalam kabinet dapur Najib dan Adun negeri2 yang ada sekarang ni, siapa patut dikorbankan demi pembangunan untuk rakyat.
Gua nampak ada 7 atau 8 orang dan mereka tu paling gua menyampah.
Mereka ialah...???

mr edz Monday, February 28, 2011 11:42:00 AM  

setuju... tapi betul ke janji najib tu?

Anonymous,  Monday, February 28, 2011 2:10:00 PM  

TANAH MERAH 27 Feb. - Lebih 300 masyarakat India yang menjadi penduduk majoriti di Ladang Kerilla, sebuah penempatan perladangan yang terletak lebih 100 kilometer dari Kota Bharu mendapat hadiah paling bermakna iaitu wang tunai RM100,000 bagi membina dewan serbaguna Kuil Maha Mariamman di situ.

LABUAN 26 Feb. - Perdana Menteri hari ini merasmikan Sistem Bekalan Air Labuan Fasa II di sini sekali gus menyelesaikan masalah bekalan air untuk keperluan domestik dan industri di pulau ini sehingga 2030. Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, ia akan membolehkan segala perancangan melonjakkan pulau itu sebagai Pusat Perniagaan dan Kewangan Antarabangsa (IBFC), industri pelancongan, pendidikan dan minyak serta gas akan terus terjamin tanpa sebarang kekangan.


Kat tempat tu takdak pilihanraya pun dia bagi jugak bro..

Rasanya tiap-tiap hari ada ppengumuman peruntukan, projek pembangunan kat malaysia ni. takde pilihanraya pun dia bagi..


-pasepisepus-

sungguhka Monday, February 28, 2011 4:17:00 PM  

Syabas dengan pendapat ko tu.......

Memang itulah yang semua parti politik buat.

Kalau macam ni punya perangai....... Aku nak cadangkan bubuh calon-calon PRU or PRK calon yang berpenyakit dan cepat mati. Baru la kita boleh rasa janji-janji manis atau pun benda yang tak dijanjikan akan tu pun depa mampu buat.

Walaupun tempat lain ada pembangunan yang dibuat, tapi berlakunya PRK ni lagi laju sampai.

Anonymous,  Monday, February 28, 2011 5:30:00 PM  

memang betul..marilah melawat kerdau skrg ni...mintak sungai pun mungkin dapat...setakat tar jalan, tanam rumput, baiki rumah, bantuan pelajar usah cakaplah...orang di luar dun kerdau melopong aje lah

Anonymous,  Monday, February 28, 2011 5:54:00 PM  

kalau ada rumah yg burok tu bakar je, dapat le rumah baru, kalu nak buat keja ni tunggu vip umnongok yg datang, kemudian bakar je rumah tu depan mereka, jangan le kasi sampai dia org nampak dah le.

leekonyou Monday, February 28, 2011 7:27:00 PM  

Lepas giliran N.AJIS LAK?INSYALLAH....February 28, 2011Tergamak Nik Aziz Sembunyikan Fakta Ini?


Saya tertarik dengan sebuah rencana dari portal Agenda Daily yang ditulis oleh Helmy Hanafi berkenaan perbandingan kejayaan dan kegagalan antara kerajaan Melaka dengan Kelantan. Terkejut saya melihat fakta dan hakikat sebenar wajah Serambi Mekkah yang selama ini dilihat begitu indah pada pandangan mata. Rupa-rupanya slogan Membangun Bersama Islam yang dicanang oleh Nik Aziz tidak ubah sekadar pembohongan dan retorik politik yang sangat hanyir baunya - atau dengan kata yang lebih mudah - slogan Membangun Bersama Islam yang dipromosikan oleh PAS selama ini, sebenarnya hanyalah "ceramah agama", semata-mata . Baca artikel menarik di bawah:



JARANG-JARANG KETUA sebuah negeri hendak mengaku negerinya kalah dengan negeri lain. Tapi lain pulak cerita dengan Ketua Menteri melaka Datuk Seri Ali Rustam yang mengaku kalah satu perkara dengan Kelantan. Katanya, Melaka kalah dengan Kelantan dari segi gejala sosial, terutamanya yang berkaitan dengan mengandung luar nikah. Apa bukti? Menurut beliau, buktinya, di Sekolah Harapan yang didirikan oleh kerajaan Melaka ada enam orang kelantan berbanding hanya dua orang Melaka. “Bab itu Melaka kalah dengan Kelantan, dan saya mengaku,”katanya sambil senyum sinis semasa menghadiri program kesenian di rumah Penghulu Md Natar di Merlimau Pasir petang Ahad.

Sebab itu kata, Ali Rustam beliau ajak PAS debat mengenai Sekolah Harapan ini. “Saya dah ajak sebelum ini, tapi mereka diam, nanti selepas pilihanraya ini saya akan ajak lagi, kita debat terbuka pilih mana TV yang dia nak, TV3 boleh TV1 boleh, saya tak ada masalah,” katanya. Sekolah Harapan”, adalah sekolah khas untuk pelajar yang mengandung luar nikah dan dikelolakan di bawah pentadbiran Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM). Sekolah yang mendapat peruntukan RM500,000 setahun dari kerajaan negeri itu bagi membolehkan pelajar yang mengandung luar nikah meneruskan pengajian mereka dengan jagaan khas dan mengelakkan kes-kes pembuangan bayi.

18 kejayaan Melaka dan kegagalan Kelantan

Sebut bab Melaka gagal ini, ahli Dewan Negara asal Melaka Senator Akbar Ali ada pandangan lain, beliau dalam satu tulisan khas mendedahkan 18 perkara yang dijadikan perbandingan antara kejayaan Melaka dan kegagalan Kelantan. “Soal penagih dadah, sekali lagi kita kalah dengan Kelantan, berdasarkan statistik tahun 2009, bilangan penagih dadah di Melaka adalah 327 orang manakala Kelantan 1902 orang,”kata beliau. Menurut beliau semua sumber yang menjadi angkubah ini sahih kerana diambil dari sumber rasmi. “Kelantan bukan sahaja tercicir dari segi ekonomi, tetapi sebagai Serambi Mekah yang digahkan, ia terus bergelumang dengan kemelut gejala sosial,” katanya.

Antara yang diukur adalah kadar kemiskinan di mana 0.5 peratus berbanding Kelantan 4.8 peratus. Kadar pendapatan isi rumah, Melaka RM4,184 manakala Kelantan RM2,536. Hasil kutipan Kastam, Melaka RM1.6 bilion sedangkan Kelantan hanya RM37.3 juta. Selain itu, penceraian di kalangan umat Islam pula di Melaka 923 pasangan, di Kelantan 2,478 berdasarkan statistik tahun 2009. Keseluruhan jenayah tahun 2010 Melaka 5,967 berbanding Kelantan 7,900. Kelahiran anak tak sah taraf, Melaka 1,077, manakala Kelantan 1,221. Berdasarkan semua fakta itu, Akbar Ali, menyeru ahli PAS agar melakukan tranformasi kerana kata beliau, Allah SWT tidak mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka yang mengubahnya sendiri.

Sumber : Agenda Daily
Ditulis Oleh Muhammad Azli Shukri di 6:26 PM

lalala,  Monday, February 28, 2011 11:10:00 PM  

bila pulak lee kon you sokong bn ni..apekah??? wo0o0o0o0ooooooooo

zarina,  Tuesday, March 01, 2011 12:24:00 AM  

macamana kalau rosmah atau najib di jemput pulang ke tanah?. Apa jadi ea.

leekonyou,kau tak payah komen panjang2,aku rasa org semua meluat nak baca DAKYAH engkau,tak payah nak spin,kerana orang yang ikhlas menyokong pas ialah kerana macam bob lokman cakap,kami rindukan suasana islam,zero rasuah,tegak syariat dan keadilan.

Anonymous,  Tuesday, March 01, 2011 6:28:00 AM  

Ali Rustam si Benggali mabuk ni tak pula kata, Kelantan kalah dengan Melaka kerana Yang Di Pertua Negerinya perasuah dan Ketua Menterinya (dia sendiri) juga perasuah.
Hello Rahim Thamby Chik, apa khabar?

Anonymous,  Tuesday, March 01, 2011 3:09:00 PM  

Semoga YB tmpt aku sanggup berkorban nyawa utk rakyatnya..kehkehkehkeh...

nk mintak apa pun leh dpt masa tu...suruh bakal yb buat reban ayam umah mak aku pun dia sanggup kot...keh keh keh keh..suruh bakal yb basuh najis org2 tua yg uzur pun depa sanggup jugak kot..keh keh keh keh...dasar penjilat..penjilat undi rakyat..bila dh menang...(pi mampos la lu rakyat) masa utk gua perabis duit peruntukan pulak..keh keh keh keh..

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP