IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

SPR Cantik.... Tetapi...????

>> Friday, January 21, 2011

Sementara itu, Othman berkata pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof telah berjumpa dengan Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam malam semalam dan dimarahi kerana kesilapan mengumumkan kematian Hidhir semasa beliau masih bernyawa.

"SPR buat silap, tiada kenyataan rasmi daripada saya ataupun ketua menteri.

NONE"Abdul Aziz menjelaskan kepada kami kesilapan itu dibuat oleh seorang daripada pegawainya di Melaka dan beliau telah memohon maaf,” katanya.

Abdul Aziz pernah berkhidmat di bawah pentadbiran Mohd Ali sebagai setiausaha kerajaan negeri.

Kesilapan itu menyaksikan Utusan Malaysia menyiarkan berita kematian Mohd Hidhir dan mengumumkan SPR akan bermesyuarat dalam tempoh 10 hari bagi membincangkan persiapan pilihan raya kecil.

Mengikut konvensyen, adalah menjadi tanggungjawab speaker bagi memaklumkan kepada SPR berhubung kekosongan kerusi di dewan negeri.
Buku bertemu ruas... apakah itu ungkapan yang sesuai dengan malaon SPR tu... kah..kah..kah.... padan dengan muka dia dan keseluruhan SPR, buat perangai pundek lastly betul2 kena pundek...

Contoh DUN Seputeh, Kedah. Mahkamah sudah memutuskan boleh di adakan Pilihanraya Kecil di situ, tetapi SPR kata tak boleh dan mencabar Mahkamah.

Terkini kes DUN Merlimau, dengan maklumat tidak tepat sudah satu hal. Dah tu pulak memandai2 istiharkan kekosongan DUN tersebut. Sedangkan Speaker Dewan Negeri belum menulis surat memaklumkan kekosongan kerusi DUN tersebut. Hinggakan melangkaui dan tidak menghormati tugas Speaker DUN.

So... apakah tugas sebenar Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) ni...???
Mengikut peraturan pilihan raya, tugas SPR ialah mengadakan pilihan raya ke atas kawasan parlimen dan DUN, mengelola pilihan raya, dan pelaksanaan pendaftaran pemilih.

Ia juga mengumpul maklumat mengenai kawasan baru yang membolehkan keadilan dapat dilakukan ke atas pengundi untuk mengundi di kawasan pengundian yang ditetapkan, mempromosikan kepentingan mengundi, dan menguruskan semakan daftar pemilih dengan memadam nama-nama orang yang telah mati atau didapati tidak layak mengundi.

Pada hari pengundian, anggota SPR dan pegawai akan berada di pusat pengundian untuk menjalankan proses pengundian pilihan raya. - maklumat selanjutnya klik sini.

Justeru itu..., apa saja yang di perlakukan oleh SPR sejak kebelakangan ini yang lebih sudu dari kuah jelas menunjukkan bahawa SPR ini telah melangkaui tugas2 sebenarnya. Apatah lagi dengan setiap keputusannya yang lebih memihak kepada umnoapco yahudi laknatullah/barisan nasional.

Dan tidak keterlaluan jika umum mengelarkan SPR sebagai LEMBU ataupun ANJING kepada barisan nasional.... kah...kah...kah....

SPR sepatutnya menjadi sebuah Badan Bebas yang mengelolakan dan menyelia Pilihanraya dan tidak memihak kepada mana2 parti politik.... bukannya macam kat bawah nih.....



Inilah wajah SPR sebenarnya... cantik tapi....????

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP