IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Siapakah Adik Kembar Parti PAP Singapura..????

>> Monday, January 17, 2011

Issshhh...ishhhh...ishhhh..... masyallah... apa sudah jadi ni beb.... gua terkezut... terkesima... terkedu.... dan ter.. ter... ter... apa2 sajalah apabila mendengar cerita isu Azan di Masjid Ikhsaniah... di mana di Masjid itulah salah seorang adik gua melangsungkan akad nikah beberapa tahun dahulu.

Dan... ishhh... ishhh... ishhhh... lagi yang mampu gua ucapkan... kerana kemana menghilangnya suara2 blogger umnoapco yang selama ini begitu lantang menuduh DAP adalah sekutu kepada Parti PAP di Singapura. Puak2 umnoapco juga selalu menuduh PAS dan PKR adalah kuda tungangan DAP...., PAS dan PKR adalah boneka DAP... dan macam-macam lagi lah....

Ishhh... ishhhh... ishhhh..... dalam propaganda dan dakyah blogger2 umnoapco juga banyak memainkan sentimen agama bagi menakut-nakutkan orang2 melayu, kononnya kalau Pakatan Rakyat memerintah DAP yang akan menjadi Bos sementara PAS dan PKR hanya menjadi Bos pada Perlembagaan Negara saja.... segalanya akan di aturkan oleh DAP.

Ishhh...ishhh..ishhhh... kononnya jika Pakatan Rakyat memerintah, DAP akan lebih berkuasa dan PAS yang sebelum ini perjuangkan Islam akan di cucuk hidungnya, DAP anti Islam... jika DAP memerintah Islam di Malaysia akan terpinggir dan menjadi seperti Islam di Singapura, suara Azan hanya berkumandang di dalam Masjid Sultan sahaja... masjid2 lain di larang melaungkan Azan....

Ishhh.. ishhh.. ishhh.... jahatnya DAP.

Tetapi lu orang tengoklah.... betapa baiknya MCA terhadap orang-orang Islam di Malaysia ni...., sebab itulah parti umnoapco melayu yahudi laknatullah memuja mengagongkan MCA.... sekutu dan rakan baik tuuuuu..... sebab itulah apa yang MCA minta dan desak akan di lunaskan oleh kerajaan barisan nasional... teman tidur sebantal katakan....

MCA kata apa haaaaa..... baca di sini...

Blogger2 umnoapco yahudi laknatullah tak nak komen apa2 ke...???? Mana PERKOSA, mana PUKIDA..., mana PEWARIS...??? Mana GAPS...??? Mana gang kepala Lumbu...??? Mana Pemuda umnoapco...??? Mana diaaaaaaaa.....!!!! puak2 "Ketuanan Melayu" sekalian...... weeeiiiiii.... lu orang bodoh ke... atau dah sememangnya bangang terlampau..... Islam di HINA woooiiiiiiii......

Lu orang punya teloq dah kena ramas dengan MCA ke.... muakakakakakakaaaaaa..... macam sial jer.. lu orang punya hipokrit selama ini....

Sekarang ini siapakah adik kembar Parti PAP Singapura...???? MCA atau DAP.... kah...kah...kah....

Eloklah kenyataan berkaitan ini di bawa ke PRK Tenang... bagitau kat pengundi Tenang bahawa MCA adalah adik kembar PAP.... yang menghalang suara Azan di laungkan.....

7 IkutSukaLu...::

tukang kata,  Monday, January 17, 2011 4:35:00 PM  

teloq dah kena rebus tiga suku bak tv3 bro sapu cat dek maknyah mca hantaq tak tahan bro tanya la RAIS dia pun setuju umi pun mau

Hj Jamaludin,  Monday, January 17, 2011 4:49:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Salam Bro ISA
Alhamdulilah gua baru je sihat ( hampir sebulan duduk kat wad Hospital S'pore, sakit paru2 berair ).
Ok Bro , bab soal Azan ini , wajib ke? dilaung dengan kuat? .Dan sekuat mana pun azan berkumandang , berapa kerat jemaah atau orang ramai bersholat berjemaah kat surau / Masjid ?????? Pokok isu nya sekarang Bro,mana yang lebih peting , sekarang kita nak war war macam nak gila bab laungan azan atau bilangan jemaah yang hadir sholat berjemaah di surau / Masjid.Bak kata peribahasa Melayu Perkasa " menang sorak ( laung kuat azan ) tapi kampung tergadai ( orang ramai terutama berugama Islam buat dek atau buat don't no je Azan berkumandang ?????????? So Bro ISA apa reveal nya bab azan berkumandang ,APA LAGI KUAT AZAN KUMANDANG , LAGI RAMAI ORANG ISLAM DATANG BERSHOLAT BERJEMAAH KAT SURAU / MASJID KE???????????

Anonymous,  Monday, January 17, 2011 5:13:00 PM  

Bro ISA hanya pandai pergunakan Islam demi Politik jer... ishk ishk ishk....

Anonymous,  Monday, January 17, 2011 5:16:00 PM  

woi haji bodo..ko reveal lak kat aku..nape ko kena hayun kuat bini ko??adakah menghayun kuat bini ko tu..bini ko sayang kat ko???

lancau...

ahahahahahaa

cucuopah,  Monday, January 17, 2011 7:25:00 PM  

Bro Isa.... Hj Jamaluddin kat atas tu Hj Jamaluddin ori ke atau ada yg menyamar??? Lain macam aje nadanya... Azan yg dilaungkan kuat sekarang ni pun ramai yang buat dek aje, bayangkan kalau azan diperlahankan... mungkin masjid/surau tinggal imam dan bilal aje. Hj Jamaluddin, tolong jangan rosakkan Islam. Kerosakan yg ada sekarang ni pun dah tak tertanggung.

Edyes Monday, January 17, 2011 7:55:00 PM  

bawak2 la mengucap...

cuba bagitau, apa definasi azan yg kuat atau pun lemah...?

kalau rumah depan masjid, azan perlahan pun dengar kuat, dan kalau duk jauh dari masjid, azan kuat pun dengarnya perlahan...

kekuatan azan setiap masjid ada piawainya, jadi kalau semua ikut piawai pasti takkan ada masalah. katakan azan di masjid kerinchi tu memang dah ikut piawai, jadi patut ke lawyer 'DAP' tu complaint??

kalau taknak dengar azan, duduk la tempat yg tak dengar azan atau tempat yg mana2 waktu pun takde azan. walhal, kat bulan tu pun ada dengar azan, dan di bumi nie, saat mana yang takde azan... hehehe cuba fikir...

pokoknya, bukan pada bilangan org yg nak datang masjid... itu soal akidah org sekeliling... kalau macam tu kiranya, baik tak payah buat masjid, sebab buat masjid pun org lagi ramai solat kat rumah yer tak?? buat jer lah kuil dan tokong kah kah kah...

kepada geng songkok tinggi, geng perkasa dan seangkatan... sememangnya koranglah yang menjual agama utk kepentingan bangsa korang!!

Waris,  Tuesday, January 18, 2011 12:41:00 AM  

Tak dengar pulak suara ust zam zam ala kazim

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP