IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Restoran Mamak Lagi...????

>> Sunday, January 16, 2011

Salam sahabat semua....

Saja nak timbulkan semula isu kedai makan mamak ni.

Restoran Nasi Kandar Bestari ni popular gak kat area KL. Saya cuma nak kepastian dari sahabat2 yang lebih arif akan status HALAL restoran ni. Image yang saya upload ni adalah salah satu cawangan yang beroperasi di Solaris Dutamas. Nampak cam restoran biasa jer...  ada digantung 1 frame ayat Quran kat dalam kedai tu.

Mungkin dengan adanya frame ayat Quran tu kita sangkakan ianya kedai makan HALAL tapi saya tak nampak pun logo sijil HALAL kat dalam kedai tu. Baru2 ni pemilik kedai ni buka 1 lagi restoran dengan nama BANANA kat area situ jugak tapi lain blok.

Kat BANANA ni saya tanya pekerja dia semuanya bukan muslim tapi ada jugak digantung 1 frame ayat Quran.

Saya harap ada sahabat yagn dapat membantu situasi ini dan memberi pengesahan yang restoran ini disahkan HALAL.

Terimakasih....
Tok Busu

Saya tak faham kenapa ramai sangat orang melayu muslim yang suka makan kat restoran mamak. Dah nyata hanya 10% aje yang ada sijil halal (fakta dikeluarkan oleh JAKIM) kenapa nak ambil risiko makan kat situ?

Bila restoren mamak yang tak halal jer..., penuh orang islam makan, kadang2 saya pernah lihat kedai bukan muslim pun ramai yang makan, janji restoren tu banyak gantung ayat Al-Quran..

Saya memang sanggup berlapar daripada makan kat restoran mamak, geli.........

7 IkutSukaLu...::

Waris,  Sunday, January 16, 2011 9:41:00 PM  

Rileks bro... aku tengah mkn ni. Dulu kau bukak cerita mamak ni buat aku hilang selera mkn 3D2N. Berat aku turun 3kg. Aku serik layan cerita mamak ni.

ISA Sunday, January 16, 2011 10:16:00 PM  

Waris;

Hahaha.... bro, bangga gua kerana boleh jadi pakar diet..., so... 3 hari dari sekarang lu boleh turun lagi 3 kilo bro...

tahniah2... hahaha...

republikkita Sunday, January 16, 2011 11:11:00 PM  

gua pernah tngk sendiri dpn mat akepala,seorang brother jumpa cebisan kain,maybe spenda dalam kuah kari dia.mengamuk sakan brother yg juga seorang pelukis tu.kisah di mamak annex central market

ISA Sunday, January 16, 2011 11:16:00 PM  

republikkita;

Gua pun dah banyak dengar cerita dan pengalaman sendiri pasal restoran mamak nih...

Dan gua dah hampir sebulan lebih boikot semua restoran mamak... tak sanggup lagi bro... menghalalkan tekak gua mencekik masakan diorang... hehehe...

republikkita Sunday, January 16, 2011 11:38:00 PM  

gua tak panggil restoran mamak..gua panggil restoran zamrizal.join nama zamri dgn rizal merican...mamak gua tak boikot exp pelita..hebennn ooooooo :-p

Anonymous,  Monday, January 17, 2011 12:17:00 AM  

lu sebut saja mamak wa dah imagin kuah dal express pasti jom toilet mari punya,apa tidaknya today vs esok vs lusa,hari kuah dal gerenti recycle punya,bab ini lah wa serender sama restoren mamak apa lagi bulu dada/janggut/bulu keteiak,tgn kalau makan gerenti hayal punya..2thn dah boikot,mamak ni niaga kedai mkn gerenti tahan empas bakar garu lagitu woi mabok2 asap..

bunbinban,  Monday, January 17, 2011 8:10:00 AM  

aku pun dah tak pegi kedai mamak lg tapi member2 masih dok lepak sana. kadang2 dorang ajak lepak sana tapi aku tak pegi. skang ni aku dah jumpa satu warung melayu yg dia punya roti canai mmg sdap. boikot mamak.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP