IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Rakaman Perbualan Dengan Pejabat First Lady of Malaysia....

>> Monday, January 17, 2011



Sumber Rakaman dari blog Edyesdotcom

First Lady of Malaysia ada pejabat tuuuuuu....., siapa bayar gaji kakitangan pejabat ni.... berapa gaji untuk jawatan First Lady ni.....

kah...kah...kah..... errr.... ada ke jawatan First Lady of Malaysia.... atau jawatan syok sendiri oleh mak badak.... kah...kah...kah....

Mak Badak betul2 sibuk.... wa cakap lu..., balik dari timur tengah.... minggu lepas... pergi Sarawak ambil darjah kebesaran... sabtu /ahad rehat entot-entot dengan najib.... lepas tu pagi tadi terbang pulak ke Oman... perghhhh.... memang busy gileeerrrr.... menteri tak bertauliah dari FLOM nih..... kah...kah...kah.....

Woooiiii.... gua tak terima satu sen pun dari RM2 juta yang Husam Musa peruntukan untuk belasah bn dan Ro$mah Man$or tau... so.... buat paparogol... kalau lu ada duit lebih huloq mai la.. kat gua sikit... buat bayar bil tenet nih..... hahahaha....

Gua belasah barisan nasional/umnoapco dan ro$mah man$or ni.... dengan mengunakan akal yang waras sebagai rakyat Malaysia yang di kencing dan di tipu oleh parti keraaaaajaan malaysia barisan nasional/umnoapco yahudi laknatullah....

Ada jawatan kosong tak di FLOM... gua takda kerja nih.... dah berzaman tanam pokok anggur....

10 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Monday, January 17, 2011 9:37:00 PM  

Pada lu tukang fitnah punye blog,

Gua memang tak suke la dengan keje lu yang memanjang2 kan fitnah dalam blog lu ni.

Lu ni buat2 lupe ke..kalu tibe2 Allah tarik nyawa lu..coz mati kan satu kepastian, lu sempat ke nak bertaubat dari keje2 lu ni..

Kalau hubungan dengan manusia pun lu hancur, apatah pulak dengan hubungan dengan Allah..pencipta lu dan kita semua..
Lu tak takut ke..?

Tak kiralah sape pun ummi tu, sape pun Umno tu, sape pun saudara2 seislam kita yang lain, lu tak pernah baca kitab ke..Allah dah ingatkan umat Islam agar berbaik dengan sesama Islam tapi perlu bertegas dengan kafir.

Lagi 1, yang lu nak puja dan sokong sangat anwar tu..lu dapat ke gaji dari dia?
Dia support ke segalanya dari A-Z dalam hidup lu?
Esok kalu lu kat akhirat, anwar ke yang akan bagi shafaat pada lu?
Lu kena ingat, anwar tu bukan maksum.dia pun manusia yang tak mustahil buat kesilapan.

Yang paling penting, lu tak takut ke bila disiksa di alam kubur dengan segala jenis fitnah keji yang lu panjangkan satu dunia ni??
Lu tak takut ke bila Allah hidangkan segala yang lu buat ni di padang mahsyar nanti??
Lu tak takut ke bila meniti titian siratul mustaqim, u tersungkur ??

Bukankah lebih baik blog lu ni, u kembangkan ilmu dunia dan akhirat buat renungan dan muhasabah bersama??
Atau pun lu memang tak pernah tau pun bahawa bila matinya seorang manusia, segalanya akan terputus kecuali 3 perkara, antaranya adalah ilmu yang bermanfaat dan dapat dimanfaatkan terus oleh orang lain.

Baiklah lu bawak diri lu bermuhasabah dan Allah suruh kita jadi Khalifah di muka bumi ini, bukannya menghuru harakan masyarakat dengan blog lu ni.

Ok.ada faham???

nama aku : MUJAHADATUNNAFSI

ISA Monday, January 17, 2011 9:45:00 PM  

MUJAHADATUNNAFSI,

Lu ada baca AMARAN kat pengatas blog gua tak...???

Apasal lu jadi bodoh bangang... ini blog gua, suka hati gua nak tulis apa pun...

Lu nak mengajar gua apa hal...??? Lu bukak la blog lu sendiri, lu tulis la bab agama ikut suka lu...

jangan nak mengajar orang, sampai diri sendiri pun tak terajar...

apa punya bangang la puak2 sengal nih....

hahahaha....

Watan,  Monday, January 17, 2011 10:00:00 PM  

Salam,

Nampak macam ada org marah sbb bro ISA siasat baik punye...suami america denmark norway india kot? hahaha....apa masalahnya nak tau benda yg melibatkan wang rakyat....rakyat nak tau FLOM tu mende, tetiba je sahabat tu hangin satu tubuh...hehe, teruskan sisatan bro!

p/s: kem salam kat america denmark norway india bukan Datin Seri....

Prof. Era Pasca Monday, January 17, 2011 10:04:00 PM  

wa tau suara sape nih... gerek seh!

mahaza Tuesday, January 18, 2011 1:50:00 AM  

kalau ada bitau ler... aku pun nak gak... kah kah kah.... kot kot dia nak pi mongolia ker korea ker jepun ker...

Edyes Tuesday, January 18, 2011 1:57:00 PM  

1. babik lu baginda.. hahaha, kalau ada rombongan ke pejabat FLOM, lu nak ikut tak?? hahahaha tungguuuuu...

2. gua ingat bro isa nak balas panjang2, tapi sangkaan gua meleset... memang tepat dan padat apa yang isa balas tu... org dah confirmkan melalui phonecall siap tunjuk no phone kat BlackBerry tu pun, takkan tak caya lagi ada pejabat tu?? FITNAH ke tu??? (actually bukan saja2 je tunjuk BB tu, nak tunjuk nombor yg didail tu supaya org tak fikir kita call mana2 minah utk cakap benda yg kita rancang.. betul tak?)

Anonymous,  Tuesday, January 18, 2011 3:57:00 PM  

yg selalu engok2 entot2 bahasa mcm ni sememangnya wanita mcm cara kakak aku punya style advice,cibai betul mcm lah org tak faham cara dakwah dia tu yg lebih dlm lagi wa fhm byk angin perut dia baik entot2...kakakah

Anonymous,  Wednesday, January 19, 2011 2:05:00 AM  

Ini aku ok yang lu tulis besar2 tulisan MUJAHADATUNNAFSI.

Wah memang bagus2 betol bahasa manusia yang kurang ajar, kurang diajar..lupa diri bernafas kat bumi malaysia, lupa diri yang lu orang tu boleh hidup aman damai kat malaysia ni.
Dulu lu orang belajar kat sekolah,cikgu tak ajar sivik dan pendidikan agama ke?
Lu orang bernafas tu, sape yang bagi jantung tu berdegup??Lu orang berjalan, sape yang bagi kaki tu??
Lu orang melantak mkn, sape yang bagi nikmat mulut tu??
Lu orang lupa nikmat yang Allah bagi dan lupa apa yang Allah suruh dan larang, tapi dengan bongkak nak jadi perosak di muka bumi ni??

Gua ape peduli blog lu ni memang diciptakan untuk huru harakan mental rakyat malaysia!
Tapi yang penting, gua dah sampaikan peringatan walaupun satu ayat.so terpulanglah kalu lu orang nak go on dengan ketaksuban dan kebodohan lu orang nak hidup dengan caci mencaci, hina menghina dan sebagainya.
Jangan masa nyawa dah sampai kat leher waktu malaikat sakaratulmaut tarik baru lu orang nak insaf coz selama ni hidup nak bagi orang bergaduh je!!

Gua tak luak ape pun remind lu wahai tukang tulis blog ni coz gua berpandukan ape yang Allah dah firmankan dalam surah al asr. Kalu lu tak tau terjemahan tu, pi la buka kitab kat rumah yang lu juz simpan bwt perhiasan tu.itupun kalu lu masih boleh mengaji!!

Tapi lu yang sombong tahap firaun dan boleh jwb mcm orang takde iman, so lu la tanggung sndiri segala yang lu buat di akhirat.
Bahasa bukan setakat jiwa bangsa, tapi bahasa yang sopan dan berakhlak adalah juga tuntutan agama. Contohilah akhlak Rasulullah SAW, ade ke guna bahasa kurang ajar mcm lu orang ni??

Lagi 1, blog lu ni btol2 mnggambarkan lu mcm terlupa langsung apa agama lu coz mcm takde langsung nilai2 mulia sebagai hamba Allah.
Gua ni penyokong pas tpi gua tak main la cara kasar yang tak berlandaskan agama mcam lu ok.

Anyway, gua dah selesaikan satu misi peringatan gua untuk sesama umat Islam. yang baik dari Allah dan yang lemah adalah dari kenaifan gua sendiri.
Bukan selamanya kita hidup nak terus dengan kebencian dan dendam dalam hati.BERSIHKAN LAH HATI tu coz hati yang bersih dan tenang akan diterjemahkan pada tingkah laku dan budibahasa yang mulia.OK!

@mujahadatunnafsi

Anonymous,  Thursday, January 20, 2011 8:02:00 PM  

mujahada

aku rasa baik ko pegi pejabat agama ambik test mana tua bleh jadi khatib jangan kata seayat beribu ayat ko bleh ceramah kat manusia.
1 je soalan aku ko ni sokong umno ke pas?(jawab denagn jujur allah tau kalu ko tipu huhuhuhh)
orang pas dia akan ambik berat jika pemimpin ambik kesempatan keatas rakyat yang lemah contoh seperti duduk hotel RM100000 1 malam rakyat punya rumah sempit sesak ko nak tau singapore yang pemimpin cina makan babi minum arak main judi diaorng tak buat rumah macam pprt bagi rakyat duduk umah orang siangapore jauh lagi nbesar n selesa dari rumah yang dbkl sediakan padahal diaorang pulau kecik je tu pun sebab pemimpin diaorng makan babi inum brandy ko punya la islamik aku baca tapi tak tau mana adil mana pembaziran mana penindasan ko cumalah BUTA HATI

Anonymous,  Saturday, January 22, 2011 12:31:00 PM  

Untuk yang tanpa nama (Januari 20)& penulis blog,

Kepimpinan Pas dah pun buat perjumpaan untuk semua penulis blog, lu orang tak tau ke@memang tak nak amik tau?
Dah dipesan, jangan tabur fitnah sesuka hati, nanti tak sempat bertaubat dan tak perlu serang orang dengan serangan peribadi.

Tapi semestinya dalam blog perlu lebih bernada dakwah dan perbincangan mendalam tentang perjuangan sebenar PAS dalam politik untuk selamatkan agama dan negara.
Tapi lu orang ada dengar tak??
Pergi cari sendiri kebenaran pasai hal ni ok!!
LU ORANG PUNYA PERANGAI SANGAT SANGAT SANGAT MEMALUKAN PERJUANGAN sebenar PAS OK!!

Lu orang masih degil!!
Jangan sampai kepimpinan PAS sendiri yang akan cut off u all punya blog yang penuh dengan word dan minda yang sangat sempit dan berhati busuk ok!!

Gua bercakap atas nama kenyataan dan hakikat perjuangan islam bermodelkan akhlak RASULULLAH SAW, so lu orang tak perlu nak pusing sana pusing sini. Kalau nak bongkarkan penyelewengan sesiapa pun, perlulah bukti yang sahih, penyelidikan yang kritis dan bersaksikan orang yang bukan munafik. Bukan pakai serkap jarang dan link dengan blog2 lain yang sama2 BUTA HATI.
Itu baru lah BUTA HATI bila menuduh orang tanpa guna pertimbangan akal dan tanpa jiwa yang berlandaskan agama OK!!
Bagi orang yang saling tegur menegur dan ingat mengingat, itu bukan BUTA HATI tapi mendidik namanya. Tak baca kitab KE??

FITNAH @ TUDUH MENUDUH dengan TEGUR MENEGUR lain konsepnya FAHAM ?!

Kalau lu orang nk cakap banyak lagi pasal teguran gua ni, gua nak ingatkan supaya pi balik ingat apa kepimpinan PAS tegur pada semua penulis blog dalam perjumpaan hari tu. So kalau u all nak hentam cakap gua, sama la macam u all tak nak terima apa yang ulama2 dalam PAS dah pesan OK!!

Selamat Jalan.

Oleh gua yang bernama MUJAHADATUNNAFSI.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP