IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Malam Tadi Anjing Menyalak Sakan... Kenapa Ekkk...????

>> Friday, January 07, 2011

Tengah malam tadi gua tak boleh tidoq... kat luar rumah anjing menyalak sakan sambung menyambung melolong tak ketahuan hala..., gua jengok luar tingkap tak nampak pulak kot kot ada hantu jin setan iblis melintas ke... atau main2 konda kondi depan rumah gua...

Jam dah 3.30am, gua gelisah... jeling pramugari.... gua tengok dia tidoq mengiring... so tak boleh pakai petua orang pergi kelaut, capai telepon gua call balai... Pak Sarjana sergah gua.... "Anjing menyalak pun lu nak repot polis ke... lain kali telepon hospital bahagia.... dammmmm... dia hempas telepon" terkedu gua tak sempat nak ucap goodnite....

Dengan hati bercelaru.... tertanya2 apa masalah musibah yang bakal menimpa nih.... aaahhhh... khurafat semua tu... terfikir jugak... kalau kucing nak mengawan malam jumaat memang bising mengiow menyakitkan telinga yang mendengar... tapi kalau anjing nak mengawan memekak juga ke...????

Lastly... bagi melayan mata yang tak mau lelap, gua keluar rumah bersidai bawah embun memerhatikan gelagat anjing yang melolong tu.... tak pasal2 gua ternampak kelibat manusia di sebalik pokok... gua jerit...

"wooiiii... lu buat apa tu..."
"errr.... gua mau lalu sini... ini anjing kacau sama gua..." suara lelaki muda... pelat cina..
"apa lu bikin jalan sini malam2... ini kawasan melayu maa..." gua tanya lagi...
"gua... gua... jalan2 merayau shah alam..." budak cina tu menjawap...
"apasal.... lu talak rumah ka..." saja jer... gua melayan cina tu... gua pun boring maaa....
"ala.... gua ala rumah tapi tak boleh balik rumah" masih lagi mengacah anjing2 yang dok melayan dia...
"apasal... tak boleh balik rumah... lu lari dari rumah ke...?" gua dah jadi busybody pulak...
"bukan itu macam... gua sendiri tak tau.... gua masih hidup atau sudah mati...." mamat cina tu jawap dalam nada sayu....
"dannnggg..... *^&^&*.... something wrong somewhere..." gua terfikir ada sesuatu nih... orang2 tua pesan kalau tiba2 meremang bulu roma.... hahaha... gua beranikan diri bertanya lagi... "lu.... punya rumah dekat mana....???"
"Plaza Masalam...!!!!" pantas dia menjawap....

Dengar jer... jawapan macam tu... terus teringat kata2 "Koroner Inkues" semalam... cepat2 gua berundur melangkah masuk ke rumah.... "ok... bro... gua sudah mangantuk mau titun laaa..." terpaksa bohong jawi beb... alasannnn.....

"ok...ok.... selamat malam, pesan sama dia olang kasi cepat sikit settle gua punya status.... sulah satu tahun lebih gua merayau... letih ooooo...." dia menjerit kat gua.....

Masuk jer... rumah gua skodeng kat tingkap.... anjing2 yang menyalak tadi... semuanya dah bersurai.... fuhhh.... lega beb..., tapi mata masih tak mengantuk.... gua on laptop baca blog.... baru nak baca blog kawan2.... anjing2 tadi menyalak melolong lagi... tapi bunyinya dah kejauhan.... sayup-sayup jer.... kedengaran.... rupa-rupanya anjing2 tadi pergi menyalak kat sini pulak...


Kesian kat mamat cina dan melayu ni kan.....???? Kalau dah memang dasar anjing... macam tulah gamaknya yeaaaaa.....

Geng sendiri buat hal... tak nak pulak anjing2 tu menyalak.... haramjadah punya anjing...

3 IkutSukaLu...::

mahaza Friday, January 07, 2011 10:00:00 AM  

lenkali nak tido basuh kaki... kah kah kah

Lang Friday, January 07, 2011 10:15:00 AM  

bro...

kalau kat amerika ada serigala jadian.. kat mesia ni yang ada anjing jadian... kalau makhluk lain spesis dari dia.. dia akan tukar jadi anjing, kalau makhluk specis dia... dia jadi org la pulak..

mcm tak biasa la pulak lu bro jumpa anjing jadian...

Anonymous,  Friday, January 07, 2011 10:17:00 AM  

Lu makan banyak banyak kemudian lu bayangkan muka Rosmajib, gua percaya lu mesti lena. HHHHHHAAAAAA

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP