IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kembalikan Kuasa Sultan...??? Waspada...!!!!

>> Tuesday, January 04, 2011

ooppsss... ini Sultan yang mengkhianati Sultan2 yang lain... hahaha..
Tanpa Nama, Isnin, Januari 03, 2011 11:25:00 PM

Gua petik balik tulisan lu...

1.Sultan Selangor Akui Tiada Kuasa Melantik SUK. Kerana telah di tarik oleh umno pada 1993.

2.jika Sultan Selangor mengatakan yang beliau sendiri tiada hak dan kuasa untuk menerima dan menolak calon yang dicadangkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. Kerana kuasa yang ada pada raja-raja telah pun ditarik oleh UMNO pada tahun 1993.

Persoalannya bro....apakah risikonya apabila kuasa dikembalikan kelak? u help me,i help u....berkemungkinankah?

Patut dihalusi oleh kerajaan negeri Selangor. Berwaspada.

Gua mintak pandangan lu bro....

TIMEX
Sebenarnya gua dah draf persoalan ini dan schedule posting ini untuk pagi esok, apabila terbaca komen TIMEX sebentar tadi dalam n3 ini, ok..lah gua terpaksa edit serba sedikit dan masukan komen beliau sebagai intro.

Buat TIMEX..., firstly gua ucapkan terima kasih, walau komen menggunakan "tanpa nama" tapi di akhir komen lu letak juga nama samaran. Tak macam Anon2 (tanpa nama) yang lain... kiranya lu ada teloq bro... anak jantan... gua tabik spring sama lu...

Secondly, lu punya pandangan jauh kedepan bro... salute sekali lagi.

Ada kebenarannya juga jika perlembagaan negeri di gubal semula dan mengembalikan kuasa sultan maka akan ada natijahnya di kemudian hari. Gua berharap kerajaan negeri sedia ada tidaklah sebodoh kerajaan bn.

Kerajaan negeri sekarang ini boleh mengubal kembali perlembagaan negeri tetapi mesti ada had dan batasnya kepada sultan, bukannya apa... sebagai langkah berhati agar sultan tidak berpaling tadah suatu hari nanti. Walaupun pengubalan perlembagaan negeri tersebut bakal mengundang polemik politik dari parti umnoapco haramjadah tu... pedulikan puak2 tu... jangan ambik kisah...

Maklumlah sultan2 kat malaysia nih... kebanyakannya sudah terbiasa dengan kehidupan cara umnoapco yahudi laknatullah ini. Banyak contoh2 yang tidak baik berlaku yang seperi mana... dan gua yakin hampir seluruh rakyat pun tahu aktiviti2 sultan2 ini semua.

Banyak sangatlah isu yang tak elok pasal diorang nih... macam sultan minyak dagu, sultan usung anak bengali, sultan nurse filiphina, sultan anak angkat siam, sultan kayu balak kat melaka tu pun kes tak settle lagi... siapa berani sentuh... hahaha... yang gua belum dengar lagi kisah sultan negeri gua (kedah.. daulat tuanku) dan sultan kelantan yang terbaru nih... yang selainnya... ehhhmmmm...

Cuma masalahnya rakyat tidak berani bersuara secara terangan, takut periuk nasi terjejas dan siapa pula nak menanggung anak bini mereka nanti. Bukannya mudah beb... bermain dan mengkritik makhluk kayangan ni beb... makan daulat nanti... hahaha...

Apatah lagi jikalau adanya anjing2 yang ntah dari mana asalnya tiba2 setiap hari menyalak melolong depan balai polis sehingga pengkritik makhluk kayangan nih di tangkap... lagi haru beb..., polis pulak.. nak halau tak boleh... nak di tembak anjing2 tu nanti jadi isu pulak... tembak membabi buta... kan susah tu...akhirnya terpaksalah jadi barua anjing2 tu...

Berbalik pada isu mengembalikan kuasa sultan... harap kerajaan negeri selangor dapat membuat yang terbaik bagi negeri... sebab bagi gua... sultan2 ni pun bukannya boleh dipercayai sangat... diorang pun manusia biasa macam kita jugak... keluar dari segitiga yang sama... mati esok pun masuk ke dalam lubang yang sama jugak.

Soal "I help you, you help me", gua klasifikasikan dalam soal politik... masing2 ada kepentingan... as long tidak memudaratkan rakyat sudah la... jangan sampai mengadaikan kepentingan rakyat sebab nak menjilat bontot sultan... memang nak kena maki laaaa... jawapannya... hahaha...

wallahuaklam

5 IkutSukaLu...::

mr edz Tuesday, January 04, 2011 9:23:00 AM  

yang jelas sultan banyak duit, yang aku ni nak beli susu anak pun terpaksa meminjam huhuhu.. nasib baik ada yang nak bagi pinjam orang lain nak minum milo pun susah...

pemerhati Tuesday, January 04, 2011 9:35:00 AM  

Betul bro...gua setuju dan mulai terfikir juga bila baca komen TIMEX tuh!

tak kan begitu mudah sekali umno nak mengalah dlm isu SUK..umno sengaja membiarkan PR seronok dgn isu itu dulu...jika ambil tindakan spt kembalikan kuasa sultan, maka sultan pun ada kuasa terima/tolak...bgmana jika nama2 yg dicadangakn olh kerajaan PR ditolak sultan, sebaliknya si Khusrin juga diterima?...alahai, jgn bangang sgt lah...

mcmkes perak dulu,mahkamah tinggi dah putuskan Nizar menang, sengaja umno nak bg suka jer, lps tu umno failkan di mahkamh rayuan, tak sampai 24 jam, mahkamah rayuan terima rayuan umno...ha...apa cerita!


waspada lah...

mahaza Tuesday, January 04, 2011 11:34:00 AM  

Kerajaan PR tiada 2/3 kerusi di DUN. Untuk mengembalikan kuasa Raja, perlu dapat 2/3 undi untuk pinda perlembagaan. Adun BN akan buat apa? Itu lebih menarik. Implikasi terhadap Perlembagaan Persekutuan?
Dalam seronok, BN (UMNO) juga kepanasan - tak sokong - sapa derhaka? sokong? kang maslah lain lak....

MENARIK BUKAN?

Anonymous,  Tuesday, January 04, 2011 11:54:00 AM  

Benarkan sultan untuk memilih beberapa orang calon yang telah disenarai pendek oleh suruhanjaya pemilihan. Calon dari luar dianggap menyalahi perlembagaan.

Selangor perlu ada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam sendiri agar pegawai terbabit tak ghapla antara tugas dengan kerajaan negeri dengan kerajaan persekutuan.

sheikh teluk intan Tuesday, January 04, 2011 12:27:00 PM  

Salam,

Setuju berwaspada. Perjanjian Pangkor mengakibatkan Perak dijajah pada akhirnya. Begitu juga dengan perjanjian p raja negeri-negeri lain dengan British yang mengakibatkan Raja Melayu di Beli dengan harga yang murah.

Raja-raja Melayu sejak zaman resident sehingga penjajahan British secara total dan samapai saat ini ,sanggup melakukan apa sahaja demi kepentingan diri sendiri dan anak pinak.

Boleh di bilang dengan jari kebaikan raja Melayu berbanding onar yang dilakukan. Nama sahaja jadi Ketua Agama Islam,(dengan satu pengecualian , mungkin Sultan Kelantan) tetapi jadi Imam Solat berjamaah di Masjid tak berani. Membodek UMCO untuk dapat projek jutaan dolar untuk kepentingan diri dan keluarga adalah cerita biasa .

Kalau Kerajaan Selangor di bawah Pakatan Rakyat tidak berhati-hati, kuasa raja yang kalau dikembalikan ,tidak ada jaminan ianya tidak digunakan untuk menikam kerajaan PR di Selangor dari belakang.

Ingat! Kebanyakan Ketua Agama berdarah UMCO.

UMCO adalah warisan emas penjajah British yang akan memperkudakan raja-raja Melayu untuk kepentingan politik yang memualkan. Dan Raja-raja Melayu pula redho untuk menjadi kuda tunggangan UMCO asalkan masyukkk....

Sanggupkah Kerajaan Negeri Selangor yang ada kini , melayan kerenah Ketua Agama yang terkenal kerana buruk kelaku bila kuasanya dipulihkan?

Itu sebab dalam bab ini, langkah berani Madey mengurangkan kuasa raja-raja Melayu adalah satu-satunya usaha Madey yang boleh dibanggakan berbandingkan inisiatifnya yang lain yang cukup melucahkan dan menyakitkan hati rakyat Marhean.

Semoga Allah tunjukkan jalan yang paling tepat kepada Kerajaan Pakatan dalam isu berkaitan dengan pemulihan kuasa Ketua Agama di Negeri Selangor.Khalid Ibrahim dan ahli exconya yang beragama Islam 'berishtikarahlah'.

Akhirnya, Bang Lan apa khabor? Eloklah jadi tok siak saja......

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP