IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Jembalang Melaka

>> Saturday, January 29, 2011

DUN Tenang takdan nak tenang elok lagi, dah mai pulak DUN Merlimau, Melaka. Melaka ni negeri yang bersejarah. Sejarah yang gemilang, terbilang dan jembalang.

Sejarah tentang kepahlawanan lima pahlawan Melayu bersaudara yang diketuai oleh Laksamana Tun Tuah telah lama sekali mewarnai buku buku sejarah tanah air. Sejarah tu begitu gah sekali menjulang nama Melaka dipeta dunia.

Nasib baik la MIC tak dak lagi time tu, kalau tidak... tentu depa akan berdemo jugak minta sorang putri depa diletakkan ditengah tengah rumah tatkala Hang Tuah bertikam dengan Hang Jebat. Mana bolehkan, sensitif jugak nih... Hang Li Po ada, Hang Ku Mari tak dak.


Selain sejarah Tun Tuah dan kengkawannya, Melaka jugak diwarnai dengan sejarah jembalangnya dimana Melaka pernah ber'Ketua Menteri'kan sorang KM yang gila ber'seksiah' ngan bebudak sunti.

Sejarah telah tercipta lagi dimana sehingga kini si mantan KM tu lepas bebas sedangkan sorang sedara Hang Li Po telah meringkuk dipenjara kerana mempertahankan nasib gadis sunti tu. Hampir menenggelamkan warna sejarah ciptaan Tun Tuah di Melaka nih.

Kini mata akan tertumpu lagi di Melaka, tapi kali ni di DUN Merlimau. Bukan Tun Tuah mengamuk, tidak ada jugak gadis sunti yang diculik. Tapi, sejarah jugak mungkin akan tercipta, DUN Merlimau bakal menjadi titik tolaknya kejatuhan kerajaan bangsa Umno di Melaka.

DUN Merlimau yang bakal mengadakan pilihanraya kecilnya pada 6 Mac sekiranya ada pertandingan sementara penamaan calon pada 26 Feb nih. Aku rasa macam Najib nak tahan ja PRK kat Merlimau nih... haha...

Apa pun semua parti politik kena dok bersedia dah la ni... dengar katanya BN dah ready, cuma Pakatan Rakyat saja tak habis lagi bergusti....

Shalehudin. 

2 IkutSukaLu...::

cucuopah,  Saturday, January 29, 2011 3:50:00 PM  

Perkataan 'seksiah' tu mengancamlah bro.

tukang kata,  Sunday, January 30, 2011 8:37:00 AM  

takutnya... jembalang jenis apa ni... aku tau hantu pembolot wang rakyat ni

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP