IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Jangan meRosmah Mansorkan Kredit Telefon Anda...

>> Saturday, January 15, 2011

Ini gua sekadar nak berkongsi maklumat dengan lu orang semua.

Tengahari semalam sampai jer... rumah, anak gua yang sulong terus terpa gua bertanyakan "ini nombor telepon baru ayah ke...????"

Gua pun terus capai telepon dia dan tengok sms yang dia tunjukan tu.... seperti di bawah;



Anak gua dah cuak... nak call mamanya dan gua untuk kepastian, dia pulak takda kredit. So.... dia gunakan public phone untuk call gua.... kebetulan masa gua dalam meeting memang ada "Private Number" miscall dua kali... dan sememangnya gua tak akan layan sebarang nombor yang mengarut-ngarut..., perkara yang sama juga berlaku pada pramugari... tak layan "Private Number"... nasib aaarrrr....

Cuma yang tak syoknya menimbulkan kerisauan jelah pada anak2 gua... diorang ingatkan gua dah kantoi kat balai polis.... hahaha...., itupun nasib baik anak gua kering kredit... kalau tidak dah tentu2 dia meRosmah Mansorkan sikit kredit ke nombor dalam sms tadi.

So... gua nasihatkan kepada semua yang ada terlebih kredit jika mendapat sms macam tu, eloklah buat kepastian terlebih dahulu.... kalau tidak buta2 jer... bagi kredit Rosmah Mansor (RM) kat orang yang tidak di kenali.

Itu jer... yang gua nak kongsi dengan lu orang semua.... sebab banyak sangat kes penipuan sekarang ini... macam2 cara.... Semoga lu orang semua berhati2.... adiosssss.....

6 IkutSukaLu...::

Unknown Saturday, January 15, 2011 11:33:00 PM  

Dunia penipu,semua orang ada bakat jadi penipu semua orang ada can jadi mangsa tipu.
semua tipu.bawah tipu atas lagi banyak tipu.

gua suka frasakata baru tu,merosmahmansurkan credit anda.haha..

Yong Saturday, January 15, 2011 11:42:00 PM  

Kalau buat sistem handphone Jepun, takde sapa boleh tipu atau curi handphone lagi. M'sia tak nak buat sistem itu sebab nak jaga periok nasi kroni. Konon pandang ke timur, tapi yang baik untuk rakyat tak mahu ikut.

Anonymous,  Sunday, January 16, 2011 9:40:00 AM  

Kah....kah..kah....

Aku ingat aku SORANG je yang kena ... tup-tup ISA pun kena...

aku jawab balik-

"kalau ayah nak saya masukkan topup RM60.00 dalam no baru ayah, ayah kena masukkan dulu RM100.00 dalam akaun saya... RM60.00 untuk topop dan lebih RM40.00 tu untuk upah saya pegi kedai..... ala... takkan ayah tak kenal perangai anak kesayangan ayah ni?.... kah..kah...kah...."

langsung dia tak balas lagi dah msg aku pas tu.... mula-mula aku pun cuak... takut bapak mertua aku yang anta msg... pasal bapak kandung aku dah bertaun pakai line tak tuka-tuka no...

tapi bila aku call pak mertua aku dia cakap itu bukan dia yang anta msg... aku pun hangin la satu badan kat si penghantar msg tu... tapi aku tak reply mencarut kat dia... cuma aku kasi 'main' sama budak penipu ni...

harap2 jangan la ada manusia yang kena kencing ngan pencuri tak profesional ni....

hahaha....

omaq,  Sunday, January 16, 2011 1:13:00 PM  

aku dah berapa kali dapat msg camtu.Yang syioknya loghat bahasanya macam orang indon yang antaq.so akupun maki kaw2 la.supaya dia paham aku bantai lam bhs indon gak..konon2nya akupun indon yang mai mesia nak cari rezeki halal..hehe.siap halau soh balik kampung laman dia lagi..tapi dia tak serik2 dok antaq jugak kat aku...binawe btoi...nombor penghantar pulak satu macam ja panjang.aku syak msg tu bukan dari tipon lam mesia....

Anonymous,  Sunday, January 16, 2011 2:32:00 PM  

salam ...
ok la tuh diorg tak terus topup kan
dah pernah dapat juga
pelik bila call number camtu tak da sapa pun jwb
=="

Lau Tze Sunday, January 16, 2011 4:03:00 PM  

tu mamat indon..gua dah banyak kali kena rosmah camni..tapi apakah daya masa rosmah tu sampai ayah gua ada sebelah gua tengah layan youtube ceramah tgna..gua tunjuk kat ayah gua sampaikan dia tergelak tersembur air liur kah kah kah.. kalau aku yg rembat duit ayah aku tu adala ni kan plak ayah aku suh aku topup dia wakaka

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP