IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Gua Pusing 360 Darjah: Sokong Ro$mah Man$or...!!!!

>> Thursday, January 20, 2011

Semenjak dua menjak nih.... gua asyik mengutuk si tua kutuk tak sedar diri Ro$mah Man$or tu.... laki kepada PM kesayangan 1Malaysia.... hahaha... ialah siapa tak geram dengan kelakuan terlampau dia yang melampaui tuan PM kesayangan lu orang kan.... bengang aaarrrrr.... tapi bila gua baca kat blog pro-umnoapco kat sini, dan baca komen2 kat situ.., terasa sayu... pilu... sedih... kesian pulak gua pada Ro$mah Man$or....

Bawah nih.. gua cuma kopi O' komen dari blog tersebut yang memuja dan memuji jelah... yang menghina dina tu... tak perlulah gua paste kat sini... kesian kat Ro$mah Man$or tau....

Anonymous;
Tolong jangan sakat kak Rosmah aku tu, ekau orang kok iri ati sangat janganlah kutuk biso-biso. Mano ado bini PM sebelum nih yang gebu dan glamour macam dia. Ahli umno sepatutnya bangga dapek wanita pertama macam itu. Biarlah dio perhabihkan duit rakyat maso Najib masih jadi PM. Kok lingkup umno lopeh nih, apo yang dapek?

Den ghoram jugak tengok Rusmah ni walaupun dah lobih 56 tahun, masih ngam lagi.. ngikut ceghito budak-budak sepejabat dengan dio dulu.. dio dah curang lamo dahhh.. yolah, orang umno serba boleh.

kalau ada yang jadi Marcos, Shah Iran ke, Taksin ke apa ke.. melarikan diri. Mungkinkah ada pemimpin umno akan tercirit-cirit lari gitu nanti? masa itu kita selongkar mahligai dia orang, mungkin berlori-lori kasut, coli dan rambut palsu dikutip dari rumah kak Rosmah...
Lu orang tak terasa kesian ke... kat Ro$mah Man$or asyik kena kutuk jer.... bukan setakat kutukan dari rakyat dan blogger pembangkang jer.... blogger pro-keraaaaaaajaan pun dah pandai mengutuk dia... habis tu kalau dah 1Malaysia mengutuk dan menyumpah seranah dia setiap hari... apa jadi... dah sueyyy loooooo....

Buatnya termakan sumpah seranah tu.... sekali menjadi pulak... tak pasal2 berita depan utusan meloya melaporkan kapalterbang yang dinaiki oleh Perdana Menteri Malaysia Ro$mah Man$or yang pulang dari lawatan kerja dari Bangladesh terhempas di lautan hindi, kapalterbangnya tengelam dalam laut.. tetapi First Lady of Malaysia di jumpai terapung-apung di lautan dalam keadaannya nyawa2 badak...

Perghhhh.... masa tu... baru masing2 nak menyesal (lu orang gua tak tau laaa...) tapi bagi gua... uissshhhh... menyesal beb.... mana sempat nak minta maap dengan dia beb... atas dosa mengutuk mak badak tu... so... gua doakan semoga dia selamat jelah kan... dan di panjangkan umur untuk memerintah Malaysia nih....

Mulai saat ini... gua dah ikrar tak nak kutuk Kak Ro$mah Man$or lagi.... apa saja yang dia buat gua nak sokong... kalau dia balik dari lawatan kerja di Bangladesh Sabtu nih... Isnin gua nak suruh dia terbang pi Jepun pulak melawat kilang kereta... duduk hotel harga RM200 ribu riban semalam pun tak apa... pasal dia pergi sana sini atas urusan rasmi keraaaajaan Malaysia... bukannya pergi berpoya-poya macam Pak2 Menteri Malaysia yang lain... diorang tu semua makan gaji buta jer... yang diorang tau cakap pasal politik jer... kutuk sana kutuk sini.. tikam menikam.. kerja sebagai menteri tak jalan... pasal tu Ro$mah Man$or take over kerja2 diorang... tu pun diorang tak boleh nak pikiaq... Bodoh punya Menteri Malaysia nih...

Lu orang pernah dengar tak Ro$mah Man$or bercakap pasal politik...??? Tak pernah kan... dia selalu bercakap macam mana nak bina modal insan, dia bercakap soal dakwah, dia bercakap soal pendidikan dan macam2 lagi... untuk kepentingan rakyat... itu menandakan dia buat kerja untuk rakyat... dan semua yang dia buat tu dengan hati yang ikhlas tanpa sebarang imbuhan wa cakap luuuuu.... dia buat itu semua tanpa sebarang jawatan rasmi... dah takda jawatan sudah tentu takda gaji kan...????

So... lu orang pikir laaa... sendiri..., kalau lu orang jadi tauke sekalipun.. bila ada orang yang sudi buat kerja secara sukarela... tanpa minta gaji ... takan lu orang tak nak....??? Bertuah.... wooooo... dapat pekerja macam tuuuuu.... hahahaha.... kan lebih bagus ada 20 orang yang macam Ro$mah Man$or... Malaysia boleh jimat banyak woooooo.... rakyat sejahtera..., semua Menteri2 yang dapat gaji buta tu... boleh berambus...

So... gua ingin menyeru kepada semua penyokong dan blogger Pakatan Rakyat supaya menyokong sepenuhnya segala usaha Ro$mah Man$or dalam mengurus tadbir hal ehwal negara... dan mendesak supaya Najib Razak dan jemaah Menterinya supaya meletak Jawatan.

Janganlah kita mengutuk lagi Ro$mah Man$or,  biarlah Blogger dan Puak umnoapco sahaja yang menjalankan urusan kutuk mengutuk Ro$mah Man$or.... kah...kah...kah.....

Hidup Ro$mah Man$or.... Hidup Malaysia....!!!!


Nota: Sebelum2 ini kerana menyampah gua jarang letakkan gambar Ro$mah dalam n3 yang berkaitan dengannya, sekali ini gua menyatakan kasih sayang padanya, maka gua letakkan gambarnya yang cun gebu melecun muaaahhhh.... muaaahhhhhh.... dalam n3 ini.... hahahaha... cayang Kak Mah....

8 IkutSukaLu...::

sepol Thursday, January 20, 2011 3:55:00 AM  

admin kata.."dia buat kerja untuk rakyat... dan semua yang dia buat tu dengan hati yang ikhlas tanpa sebarang imbuhan wa cakap luuuuu.."

ya betol dia buat kerje utk rakyat, itu pasal dia guna duit rakyat...klu guna duit laki dia, dah tentu dia buat keje utk laki dia..x gitu? aku pun dah x sabor nak bank in 12 jota nih nak soh dia g papua new gunea plk,...

sepol..

ISA Thursday, January 20, 2011 4:02:00 AM  

sepol;

12 juta tak cukup bro... up lagi 50 juta... gua sokong keprihatinan lu.... wakakakaaaa...

Anonymous,  Thursday, January 20, 2011 7:18:00 AM  

hahaha.. mantap n3 ni.penuh dengan maksud yg tersirat..hahaha..

sekamar rindu Thursday, January 20, 2011 7:34:00 AM  

salam...tuan,

kalau nak belajar kemahiran berfikir secara kratif dan kritis..

kena selalu baca blog ini..
saya memang tabik laaa..tuan..

Prof. Era Pasca Thursday, January 20, 2011 7:45:00 AM  

sokong yer.... hahaha leh jadik pramugari tak big mama... teka teki nih.. haha

Unknown Thursday, January 20, 2011 9:17:00 AM  

kuaaaawwwww3..

terharu gua dgn sikap kprihatinan lu bro... dgn serta merta prasaan sebak melanda diri gua pd malaon ni...

tp buat ms skrg,gua nk smpan dulu filing ni dlm poket..bila bn da mampus,bru gua akan dedahkan mcm lu dedahkan ni...

wakahkahkahkah....

Anonymous,  Thursday, January 20, 2011 10:46:00 AM  

wakaka tumpang gelak

perjalanan pulang Thursday, January 20, 2011 11:08:00 AM  

tak baik ngutuk kak mah tu... banyak pahala dia dapat atas kutukan korang, bagilah peluang....kejap je

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP