IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Desak Najib Razak Letak Jawatan Jer....!!!!

>> Tuesday, January 18, 2011

Menurut salah seorang dari kumpulan tersebut yang mengaku sebagai ahli Perkasa berkata, beliau kecewa apabila pemimpin tertinggi Perkasa tidak bersuara berhubung isu yang melibatkan pihak istana ini.

“Selalunya Perkasa tegas dengan sebarang isu yang membabitkan institusi raja-raja Melayu. Tetapi dalam isu ini, yang jelas nampak ada pihak yang sewenang-wenangnya guna gelaran yang sepatutnya untuk Permaisuri Agung, Perkasa tak keluar apa-apa kenyataan pun.

“Itu yang saya kecewa. Sebab itulah saya sertai kumpulan ini tetapi bukannya kapasiti sebagai ahli Perkasa, ini adalah secara peribadi saya dan dua rakan saya yang lain juga dari Perkasa.

Menurutnya lagi, selain individu dari Perkasa, beberapa pemimpin dan ahli beberapa parti politik yang berlainan idealogi daripada Pakatan Rakyat dan BN turut terlibat dalam rancangan itu.

“Selain saya dan dua rakan dari Perkasa, rakan kami yang lain ialah dari Umno, PKR dan PAS. Mereka sama juga seperti saya, bertindak bukan atas kapasiti parti politik masing-masing.

“Lagipun tiada sesiapa di antara kami yang memegang sebarang jawatan di peringkat pusat dalam parti atau pertubuhan masing-masing. Paling tinggi pun hanya dua, tiga orang peringkat daerah dan mungkin akan disertai oleh seseorang di peringkat negeri nanti,” katanya lagi.

Rosmah mencampuri urusan negara
“Nampaknya semakin lama, Rosmah semakin galak mencampuri urusan kerajaan hinggakan kadang-kala lagaknya seperti seorang Menteri Pelajaran, Menteri Hal Ehwal Wanita pun ada dan sebagai duta pun ada,” menurut sumber itu lagi.

Beliau turut mempersoalkan dan melahirkan kekesalan apabila Najib bukan sahaja dilihat gagal untuk menegur isterinya itu, malahan turut pada masa tertentu menyerlahkan pendirian beliau yang menggalakkan tindakan isterinya itu.

“Mengapa Najib tidak menegur atau mungkin juga PM sendiri yang memberikan galakan kepada Rosmah?” soal beliau.

“Yang hairannya, takkanlah Najib tidak nampak apa-apa yang tak kena tentang ini? Penasihatnya butakah untuk memahami ia memberi impak negatif kepada PM?

“Terus terang saya katakan isu ini bukan sahaja menjadi bahan serangan PR tetapi orang-orang dalam Umno sendiri pun ramai yang mengadu meluat dengan situasi ini,” tambah beliau.
Dari petikan di atas tu..., kita dapat melihat betapa bencinya rakyat Malaysia dengan perlakuan terlampau Ro$mah Man$sor selama Najib Razak menjadi Perdana Menteri. Dengan tidak mengira ideologi politik masing2... semuanya bersatu menentang sikap rakus dan angkuh betina katek sekor nih....

Tetapi.... yang membuatkan gua hairan bin ajaib ialah... apakah anggota kabinet jemaah menteri dan juga sekalian hulu dan balang ketuanan melayu membiarkan perlakuan seumpama ini....

Jika tiada di kalangan menteri2 yang berani bersuara, maka eloklah sekalian menteri2 tersebut meletak jawatan masing2 dan serahkan pada Ro$mah Man$or.... gua yakin betina katek sekor ni boleh handle semua tugasan tersebut.... dan keraaaajaan Malaysia bolehlah berjimat daripada membayar gaji buta kepada menteri2 yang penakut dan dayus untuk menegur PM.

Dan di mana pula Presiden Perkasa dan segala NGO's haramjadah yang selama ini memekak melolong kononnya mempertahankan Institusi Raja2, apakah mereka sudah jadi bacul dan dayus seperti Najib Razak..????

Atau perlukah sekalian RAKYAT turun ke jalanraya berdemonstrasi membantah supaya Ro$mah Man$or menjauhkan dirinya daripada mencampuri urusan negara dan membazirkan wang rakyat/kerajaan ikut suka hati mak bapak dia.

Jika tak boleh juga... maka eloklah sekiranya sekalian Rakyat mendesak Najib Razak letak jawatan sebagai Perdana Menteri kerana gagal menasihati bini dia supaya tidak mencampuri urusan kerajaan dan negara. Sebagaiman yang di perlakukan kepada Pak Lah sebelum ini.

Harap Yang DiPertuan Agong dapat menyelesaikan masalah ini sesegera mungkin, kerana gua sendiri dah naik menyampah nak tengok muka betina katek tua tak sedar diri tu..... kecik2 tak nak mampus dah tua bangka menyusahkan rakyat.... cisssss....

2 IkutSukaLu...::

nh Tuesday, January 18, 2011 10:44:00 PM  

salam...rosmah mansor adalah pm skg ni..lu org semua nk kata apa??

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP