IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Bodoh Punya Manusia.

>> Thursday, January 13, 2011

Sumber Abu Nawas. (Hari ni hari malas gua... ini semua Hasan Ali punya pasal laaaa....)

Ini cerita orang yang syok sendiri. Nak jadi hebat dengan beli gelaran Dato". Apa benda Dato' ni? Mai mana Dato' ni?.

Orang politik suka bila di panggil Dato'. Orang meniaga pun suka di panggil Dato'. Penyanyi pun nak juga dapat Dato'. Tapi siapa yang nilai depa ni untuk dapat Dato'. Sultan atau barua barua dalam kerajaan?

Siti Norhaliza yang lansung tak ada jasa pada negara pun dapat Dato'. Sharuk Khan yang tak ada ugama tu pun dapat Dato'. Lagi best orang Pas pun gila Dato'. Tak usah kiralah orang PKR.

Tak sampai sebulan jadi MB Perak Nizar dah pakai Dato'Seri. Tak sampai setahun jadi MP Mahfuz dah pakai nama Dato'. Ini semuanya merepek. Ini semuanya satu pembodohan yang di buat sendiri.

Hanya Guan Eng dan orang besar DAP di Pulau Pinang saja yang tak gilakan gelaran Dato'. Ini adalah kerana mereka tahu satu sen pun tak ada nilainya gelaran Dato' yang syok sendiri.

Mengapa aku katakan Dato' syok sendiri? Sebab orang mendapat Dato' ini sendiri kasi dia punya nama bukan Sultan atau raja yang kasi.

Orang yang dapat gelaran Dato' dengan meminta dan membeli semuanya Dato' ?????. dato ?????? samalah dengan Dato' dalam berita ni. Cuma yang baiknnya Dato ni cepat sedaq diri yang dia tu Dato' yang tak ada nilai. Yang masih tak sedaq diri pun berlambak lagi.

Dato' yang ada nilai hanyalah Ustaz Fadzil Noor. Ustaz Fadzil Noor dapat Dato' kerana Sultan nak bagi bukan sebab dia meminta-minta. Ustaz Fadzil Noor dapat Dato sewaktu dia jadi pembangkang bukan waktu dia menjadi pemerintah. Inilah satu2nya gelaran Dato' yang paling bernilai dan berharga.


Ini baru satu Dato penipu yang mengaku dia menipu... yang beribu lagi Dato penipu kat luar sana tu amacam...??? Dan di Malaysia lah paling banyak gelaran yang mengarut-ngarut ini... macam lah gelaran boleh bawak masuk kubur.... bodoh punya manusia.... hahahaha....

5 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Thursday, January 13, 2011 9:20:00 PM  

Ya la, Datuk atau Dato' tidak ada nilai lagi malah menjadi bahan ketawa sahaja.
Kami dalah keturunan Datuk - Bapa kepada bapa saya adalah Datuk saya, Bapa saya adalah Datuk anak-anak saya dan saya kini Datuk kepada anak-anak kepada anak-anak saya. Kami sangat mengahormati anugerah "Datuk" kami dan sesiapa pun tidak mempertikai dan mengambibalik "kedatukan 'kami. Datukship kami adalah jasa kami kepada bangsa dan negara dan agama selaras dengan seruan Rasullah agar kita memperbanyakan juriat di atas muka bumi ini. Kmai berdoa agar datuk-datuk kami diberkati Allah dan letakkn mereka bersama-sama orang yang soleh dan solehah. Amin.


GG Pa

Isa Thursday, January 13, 2011 9:31:00 PM  

GG Pa;

Betul tu bro... "Datukship" yang lu maksudkan itu memang tidak ternilai beb....

Sampai bila2 pun akan ada orang yang menghargainya....

goodlistener Thursday, January 13, 2011 9:45:00 PM  

KENAPA U TAK SURUK POK NAJIS , NIZAR DERHAKA, HADI PULANG BALIK PINGAT DATOK YG DITERIMA...SAYA CABAR U

Azwan Affendy Friday, January 14, 2011 10:35:00 AM  

Dato' Mahfuz bukannya minta gelaran Dato'. Dia minta gelaran JP je sebab sign laku. Bila Sultan tengok, dia kata buatpa bagi Mahfuz JP, bagi Dato' laa..Tu yang dia dapat Dato'....

Itu antara riwayat yang aku dengaq.

leo Friday, January 14, 2011 11:16:00 PM  

Apa nak gadoh pasal Datuk...anak hang kawin dapat cucu...dapatlaa title Datok.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP