IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Barisan Basional Pow... Untuk Dana Pilihanraya...????

>> Sunday, January 23, 2011

Malam tadi gua lepak melepak dengan member2 kat uptown, rancak berbual bla..bla..bla... kami di datangi dua olang pompuan... satu pegang tongkat... satu lagi bawa bakul tisu...(bukannya di offer untuk ceret.. ceret ekkk... jangan salah faham), gua perhatikan sorang dua member dah siap seluk poket nak huluq... tapi gua halang dan buat isyarat tangan pada kedua-dua pompuan tu suruh blah....

Membebel pulak member2 gua..., siap bagi tazkirah kat gua kononnya tak baik buat macam tu... mahal rezeki tak bantu orang2 susah bla..bla...bla... fuyyoooo... prihatin sungguh rakyat Malaysia nih... bagi gua ini jenis manusia prihatin tak bertempat...

Gua diam jer... tanpa membantah sepatah haram kutukan dan tazkirah alim ulama kat depan gua tu... sampai meleleh air telinga... wa cakap luuuu.., selepas diorang penat membebel, maka tibalah giliran gua pulak

So.. gua katakan kat diorang... malam esok lu orang datang sini... sorang bawa tongkat dan sorang lagi pimpin member yang pegang tongkat tu sambil bawa bakul tisu atau apa saja jenis token yang lu orang nak bagi. Mula dari pukul 9pm sampai 12am... lepas tu jangan lupa bagi 50% hasil sedekah tu kat gua pasal bagi ide...., angin jer... diorang... kesudahannya kah...kah...kah.... mampuih pi la kat hangpa.....

Yang bertudung 2 orang itulah.. yang merayau dari meja ke meja... (dah jauh baru gua teringat nak ambil gambar) itu namanya gambar jangan pandang belakang... kah..kah..kah...

Dalam pada sembang pasal duit, orang buta minta sedekah, sindiket minta sedekah pergunakan anak2 pelarian Rohingya, budak2 sekolah tahfiz di pergunakan untuk meminta sedekah atas nama jualan amal dan bla..bla..bla... tetapi bukan itu yang gua nak persoalkan di sini.

Cuma dalam isu ini gua nak pesan kat lu orang supaya berhati-hati untuk menjadi manusia prihatin... biarlah prihatin dan bersikap berlembut hati yang bertempat, tolong jangan mengalakkan industri peminta sedekah berleluasa di Malaysia. Apa guna ada JKM, Baitulmal, Pusat Zakat dan pelbagai lagi...

Berbalik pada nawaitu entry ini, yang sebenarnya gua nak bagitau kat lu orang semua pasal PRK Tenang dan bagaimana umnoapco yahudi laknatullah/barisan nasional mendapatkan dana Pilihanraya.

Salah sorang member gua sudah pecah lubang..., dia bagitau kat gua pada hari Jumaat lepas di cawangannya (bank rakyat "bank pilihan anda" kah..kah..kah... : cawangan mana tak boleh bagitau laaa... gua kena jaga informasi juga beb... nanti member gua ni tak dapat bonus pulak tahun ni... dengar ceitanya 15 bulan gaji tuuuu.... cian kat dia... dah berangan sakan tuuu... hahaha...).

So... dia bagitau, pada Jumaat 21/01/2011... bank rakyat (cawangannya) telah di arahkan untuk mengeluarkan dan menukarkan note RM50 yang berjumlah RM50 ribu untuk diberikan zakat kepada masyarakat cina (menyalurkan sumbangan kepada pengundi Tenang), atas arahan dari Kementerian... tak pulak dia sebut Kementerian mana... mungkin dia pun nak coverline jugak agaknya... (gua paham periuk nasi kena jaga jugak beb... sebab bangsat2 kat atas sana tu... bukannya kenal erti kasihan kepada sesiapa pun... kerana mereka berkuasa wa cakap luuuu....)

Itu baru satu bank yang kena pow oleh keraaaaajaan barisan nasional (kalau boleh di katakan keraaaajaan lah..) atau di pow oleh parti umnoapco atas arahan dan kapasiti seorang Menteri... boleh ke... macam tu... hahaha... lu orang boleh fikirkan lah... boleh ke tak boleh... sebabnya Malaysia ni serba boleh...

Ironinya.... cerita ini berkaitan pula dengan berita yang mengatakan Menteri Hal Ehwal Agama Jamil Khir Kagat yang bikin malu pada gua dan seluruh rakyat kedah terutamanya orang kuala kedah setelah dia join dan menjadi barua umnoapco... telah mengarahkan mengeluarkan wang zakat dari Pusat Zakat Wilayah Persekutuan untuk disalurkan di Tenang... baca maklumatnya di sini.

Pada gua kedua-dua maklumat tersebut ada kaitannya, dan lu orang lihatlah bagaimana puak2 dari parti haramjadah tu... mempergunakan institusi kewangan dan agensi keraaaajaaan untuk mencari dana pilihanraya dengan menyalahgunakan kuasa yang mereka miliki....

Memang celaka betul puak2 ni....
p/s: maklumat berkaitan bank rakyat tu adalah benar, jalan cerita semuanya betul tiada ajinomoto dan penambah perisa..., cuma gua terpaksa olah sedikit bagi menyembunyikan nama2 cawangan, jabatan yang di sebutkan.

Bagi sesiapa yang jaga duit bank rakyat, yang terbaca entry ini... kalau nak mengesahkan cerita ni... sila sahkan di ruang komen... bagi nombor telefon sekali bagi tujuan pengesahan kah..kah..kah.... berani kerana benar beb...

12 IkutSukaLu...::

sekamar rindu Sunday, January 23, 2011 2:31:00 AM  

salam...

saya suka membacanya...menghayati setiap patah perkataan yg tuan tulis..

sayangnya...dah jauh baru perasaan nak ambik gambar kan..:)) tak pe..lah nak wt mcm mana..

Isa Sunday, January 23, 2011 3:01:00 AM  

Sekamar Rindu;

Terima kasih.. terima kasih.. tocei.. tocei...

kakcik Sunday, January 23, 2011 6:53:00 AM  

Memang betul pegawai dan kakitanag BKR dapat 15 bulan bonus - belum termasuk 'hadiah prestasi cawangan' (macam tu la lebih kurang - yang jumlahnya ratusan ribu untuk dikongsi2kan... Bukankan lebih AFDAL kalau BKR buat kebajikan dengan merendahkan 'bayaran perkhidmatan' yang dikenakan terhadap peminjam2nya???? :(

Isa Sunday, January 23, 2011 10:17:00 AM  

kakcik;

Biarlah staff2 BKR dapat banyak, sebab itu semua atas daya usaha dan kerja keras mereka.

pakwe Sunday, January 23, 2011 10:30:00 AM  

ni tk pa lagi jual tisu pakcik oi..

kat market chowrosta penang..

bertabur anak mamak mintak duit kat orng datang kat pasar tu..

mcm sial..mintak mcm haram je plak..tarik baju orng dah tu hulur tangan menandah...

adoi...

ini masa 2003 la..skang aku tk tau ada lg ke tak..lama tk pegi pineng..

sepol Sunday, January 23, 2011 11:40:00 AM  

ituh baru bank...yg kontraktor2 dr kecik ke besar dr lesen F ke lesen A kena poww pung berlambak..."eh..eh..nak projek x bos?..hulur2 lah sket..LO dah kuar kan.."

Ayah,mak,anak,memang PAS,  Sunday, January 23, 2011 3:21:00 PM  

bro tak mau tulis ka pasai isu calon pas tak mau bersalam dengan lelaki yang disensasikan oleh pengerusi pelaku seks haram.aku radang betui ngan geng MCA & gerakan ni bangang macam taik tu dia jenis mentedarah kebau pendek sama ngan geng umngok kata negara islam sampai hilary kelin-tong pun iktiraf kecik2 taumau mampus dah besaq menyusah kat orang

Lau Tze Sunday, January 23, 2011 4:21:00 PM  

hahaha..cantik la ayat ko bro

Isa Sunday, January 23, 2011 4:55:00 PM  

pakwe;

la pun masih berlambak lagi... kena pantau tu...

Isa Sunday, January 23, 2011 4:56:00 PM  

sepol;

Tu tak termasuk lagi businessman yang bertaraf Dato dan Tan Sri.. hahaha

Semuanya kena pow... atas nama sumbangan... perghhh...

Isa Sunday, January 23, 2011 4:57:00 PM  

Ayah, Mak, Anak PAS;

Cuba klik entry sebelum2 ini, gua dah belasah laaa...

Isa Sunday, January 23, 2011 4:57:00 PM  

Lau Tze;

Cantik lawannya Hodoh... kah..kah..kah...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP