IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Tips Untuk Mengajar Restoran Mamak

>> Monday, December 27, 2010


Lebih kurang jam 11pm tadi... anak2 gua ajak supper, lapar katanya. Memang hari ini kami tak masak sebab ada kenduri walimatulurus di kejiranan gua nih..., so... gua, pramugari dan 3 orang lagi pun merayaulah cari kedai mamak pasal yang anak dara tu nak roti canai... yang jantan nak pekena teh tarik jer...

Merayau punya merayau sampai Section 3, Restoran Syed.... orang tak berapa ramai... ambil tempat duduk dan menunggu pelayan untuk ambil order... hampir 10 minit takda siapa pun datang ambil order. Jenuh bergawang tangan dan bersiulan memanggil pelayan2 mamak nih... diorang hanya pandang dan sibuk dengan meja dan hal masing2...

Pramugari gua dah fed-up... ajak blah, gua suruh bersabar lagi 5 minit, dan gua tetap gigih memanggil pelayan2 berketurunan keling mamak tu...., so datanglah sorang pelayan mengambil order. Gua suruh anak2 gua pesan kow2 punya.... yang sulong pesan chicken chop dengan milo ais, yang nombor 2 pesan mee goreng dengan milo ais, yang ketiga pesan roti sardin dengan milo ais... gua tambahkan dia roti telur sekeping... biar makan sampai muntah....

Pramugari dah tawar hati tak mau makan, gua pesankan satay ayam 30 cucuk khas untuknya dan soursoup ice blended, gua pulak teh tarik dengan chicken chop + sirloin steak...., selesai order... mamak tu blah, agak2 gua nampak kat kaunter buat air tu... pesanan air dah ready untuk di hantar ke meja kami... gua ajak anak bini gua blah..... pergi ke Restoran Melayu di hujung blok yang sama, belum duduk lagi... pelayannya dah terpacak kat meja untuk mengambil pesanan... nasib baik melayu jenis pantas beb...

Anak2 gua bertanya... order tadi macam mana....????

Gua jawap... itu salah satu pelajaran untuk lu orang malam ni.... tips...

"Cara2 macam mana nak mengajar Restoran Mamak yang lembab dan menyakitkan hati, sebab kita bukannya makan free...."

20 IkutSukaLu...::

Haidhar Shahar Monday, December 27, 2010 12:54:00 AM  

terbaek kut.. aku un da pnah kene.. kat kdai mamak arh.. bapak sakitnye hati...

Anonymous,  Monday, December 27, 2010 1:21:00 AM  

suka roti canai banjir mamak :D

ISA Monday, December 27, 2010 2:04:00 AM  

haidharkacak;

Gua memang fanatik teh tarik mamak bro... dan banyak pengalaman mengenakan restoran mamak nih...

sampai peringkat minum tak bayar pun ada jugak...

ISA Monday, December 27, 2010 2:05:00 AM  

Malaysiasensasi;

Kali ni gua dah give up... dan akan boikot terus semua restoran mamak...

tambahan pula baru terbaca berita pasal 1300 restoran mamak di selangor.

ISA Monday, December 27, 2010 2:06:00 AM  

diana sofian;

Itu pun favourite gua beb..., lepas ni kena belajar sesuaikan pula dengan roti canai banjir melayu...

Admin Monday, December 27, 2010 2:44:00 AM  

Ganas betul tuan blog ni,pernah juga buat lepas makan pangil kira tak datang,gua blah cam tu je.

Prof. Era Pasca Monday, December 27, 2010 4:14:00 AM  

haha gua slalu kenakan order len dapat len... hahaha

mahaza Monday, December 27, 2010 7:46:00 AM  

surpurais gak.... tapi kat situ selalu sibuk.... antara kedai mamak yang ok dari segi servis nak banding ngan lelain..... dah bertambah kaya kot atau hari lu makan tu tokeh dia yang selalu naik SLR tu tak datang kot? atau dia tgk muka... ni musti nak ngenakan aku nih.... kah kah kah. Tapi padan ngan muka derang gak tu....

mahaza Monday, December 27, 2010 7:48:00 AM  

Isa, buat teh... masak sekali ngan serbuk dia.... baru rasa dan kaler baek.... susu jgn guna susus pekat je... campur gak susu cair dan kalau boleh susu fresh sikit... perghh... lu takyah gi kedai mamak dah... lu bukak kedai teh tarik sendiri....

Anonymous,  Monday, December 27, 2010 8:11:00 AM  

cayalah bro...
gua respeck tu tabik spring...

malam ni gua cuba cara ko mengajar tu... ajar geng rstoran mamak..

Amuraria Monday, December 27, 2010 9:00:00 AM  

SALAM SEMUA
BAGUEH SEMUA PUNYA TAKTIK TERHADAP GENG MAMAK (TERMASUK MAMAK KUTTY)
CADANG SUPAYA SEMUA BOLEH KENAKAN,BOIKOTKAN,BUKAN SAJA GENG MAMAK TAPI JUGA PARTI ALA MAMAK IAITU UMNO@APCO !
RAKYAT & MESIA AKAN LEBIH MESRA & SEJAHTERA KALU PARTI TAIK NI TADAK :)

armal Monday, December 27, 2010 10:21:00 AM  

Bro... ini tips terbaik wa pernah jumpa. Nanti wa akan cuba try. Bukan aje kat restoran mamak, restoran melayu yg perangai macam mamak tu pun wa akan test. Hahaha...

Hashim,  Monday, December 27, 2010 10:25:00 AM  

Salam Bro


Tak patut lu bro buat macam tu...kat sini belah utara Mamak No. 1 , ambil order pakai PDA main wireless tak ada lagi menjerit....cepat, tak sempat sembang order dah sampai....kat tempat hang , aku jamin nak makan mesti order 2 kali, sekali untuk makan sekali lagi masa bila nak bayar...lagi pun mamak kalau hari Jumaat tutup kedai 1 sampai 2:30pm....kalau kedai Melayu hari jumaat buat selamba aje...

noorafzan Monday, December 27, 2010 10:25:00 AM  

haha..
mmg betul2 pengajaran terbaik!

mangchikla Monday, December 27, 2010 10:40:00 AM  

dalam 2 minggu lepas den makan satey restoran sted ni la. SECUCUK SATU RINGGIT,past die charge air suam RM SATU RINGGIT. Biler kene tegur baru die bagi free air suam. Sekian di maklumkan

hati kapas,  Monday, December 27, 2010 2:26:00 PM  

macam ni ke perangai bloger PAS.....drpd dulu aku tgk korang x abih2 nak kutuk mamak mcm2......aku sbg penyokong PAS sgt kecewa dan muntah tgk perangai yg sejibik rasis mcm UMNO sesat.....agaknya PAS dah mula sesat sejak bersekongkol dengan DAP kot....nampak gaya camtu la......


mamak tu org islam jugak.....saudara seagama.....patut la mamak ramai x nak sokong PAS sbb perangai korang yg dengki dgn kejayaan mamak memartabatkan industri restoran di malysia lalu mengangkat martabat kejayaan islam......


korang semua cam celaka x mesra mamak....mesra cina dap kiasu je....

dgn cina paria kiasu DAP korang cium tgn .....dgn mamak semua ko ludah....


aku nak igtkan sikit kat bloger cam korang ni.....hentikan serangan sebarangan ke atas mamak ....kalau x aku x kan sokong lagi PAS...
aku x akan mengundi sapa2 pon.....

korang dah memang melampau melabel semua mamak seolah-olah sebagai penyangak......

dan kesalahan restoran x sepatutnya di letakkan atas ke semua mamak....

abih tu kiranya melayu mmg bangang la sbb serba serbi org cina yg conquer ....org melayu buat apa ...

juara rempit juara bohsia....hahahaha bodohnya melayu kalau camtu..

ketuanan layu,  Monday, December 27, 2010 3:14:00 PM  

Kepada hati kapas...

Ko tu keturunan mamak ke bukan main marah lagi bila bro ISA kutuk mamak... ah ko tak yah lah mengaku sokong PAS ckp pun belit-belit cam mamak eeeeeeee....

adan Tuesday, December 28, 2010 11:38:00 AM  

bro isa..
satu hari nanti aku nak kenakan restoran mamak yg kerek..!

tpt aku ni ada gak restoran mamak.. mahal gilerr..!

nak boikot..!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP