IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Nikah Tutup Aurat, Sanding Buka Aurat, Bangangnya Melayu Yang Mengaku Islam...!!!!

>> Sunday, December 26, 2010

Orang melayu ni... terutamanya golongan puak gerombolan umnoapco yahudi laknatullah, kalau lu cakap diorang bodoh... dah pasti mengamuk beb.., tapi kalau cakap diorang jahil... diorang hanya tersengih jer... bangang... kan... puak2 tu....

Puak2 melayu jenis gerombolan nih... diorang jenis melayu yang mengaku Islam, tapi amalan Islam diorang ntah kelaut mana gua pun tak tau, samalah juga macam kat atas tu... kalau lu orang kata diorang bukan beragama Islam kerana tak mengamalkan ajaran Islam mengikut Al-Quran dan Sunnah... perghhhh... mau lu orang makan penerajang...., tapi bangangnya diorang macam contoh kat bawah nih..., terutamanya masa majlis menikahkan anak2 diorang....

Nikah Tutup Aurat, Sanding Buka Aurat

Setiap kali majlis nikah, ia biasanya dilangsungkan di masjid mahupun di surau. Jadi, di situ biasanya ahli keluarga terdekat dan rakan taulan hadir untuk menyaksikan sendiri majlis bersejarah yang menyatukan dua hati.

Biasalah, jika dilakukan di masjid, semua yang hadir perlu mematuhi adab memasuki masjid. Sudah pasti, antara lain yang dipatuhi ialah adab menutup aurat dengan sempurna.

Jadi, di situ dapat kita lihat ramai yang hadir cantik menutup aurat khususnya yang perempuan, termasuklah perempuan yang akan dinikahkan.

Alangkah indahnya majlis penyatuan hati disertai oleh orang-orang yang patuh pada tuntutan agama. Aurat dijaga, kelakuan diperhati. Si pengantin perempuan elok menutup aurat, duduk tertunduk mengenang hari-hari yang bakal dilalui sebagai isteri sejurus lafaz nikah oleh bakal suaminya disahkan.

Namun yang sedihnya, ia hanya setakat majlis nikah itu jer..... Apabila tiba majlis persandingan, tudung hilang entah ke mana, aurat terdedah sini sana.

Tiada lagi kesucian majlis sepertimana yang ada pada majlis nikah sebelumnya. Itu belum lagi dibincangkan hal tingkah laku yang ada kalanya hilang kawalan, contoh ada karaoke, majlis joget lambak dan macam2 lah ikut budaya setempat.

Dalam sedar mahupun tidak, banyak mata yang memerhati. Malangnya, bukannya semua yang hadir ke majlis persandingan adalah muhrim kepada pengantin. Sudah tentu hadirin terdiri daripada orang-orang yang bukan muhrim juga, yang tidak halal mata mereka menjamah aurat pengantin, khususnya yang perempuan.

Jika dalam majlis nikah, segala tuntutan agama boleh dipenuhi, mengapa tidak meneruskannya dalam majlis persandingan pula?

Apakah ada beza amalan agamamu ketika majlis nikah dan ketika majlis persandingan? Apabila ada beza auratmu kepada yang bukan muhrim ketika di masjid dan ketika di luar masjid? Mengapa ada kesedaran bahawa agamamu ialah Islam ketika dinikahkan, tetapi tidak ketika berada di persandingan?


Pelik.... kan...???  Tetapi itulah realitinya yang kerap berlaku sekarang. Islam sewaktu acara pernikahan, jadi kapiaq sewaktu acara persandingan.... hahahaha.... bangang punya melayu....

Buat bakal pengantin, sedarlah bahawa Islam mewajibkan umatnya menutup aurat kepada orang yang bukan muhrim setiap masa dan tidak kira di mana-mana.

Nasihat ini bukan khusus untuk wanita sahaja. Buat keluarga pengantin perempuan, tunjukkanlah cara yang terbaik yang menurut tuntutan Islam dalam menganjurkan majlis. Buat si bakal suami, ketahuilah bahawa sejurus lafaz nikah disahkan, tanggungjawab, dosa dan pahala isteri ditanggung suami. 

Usahlah menjadi suami yang dayus dengan membenarkan isteri mendedahkan auratnya.

Seolah-olah tidak ada makna dan tidak istimewa nikah yang dilafazkan sekiranya mata orang - orang yang bukan muhrim berkongsi melihat aurat isterimu.

Begitulah hakikatnya Islam cara "Ketuanan Melayu" wa cakap luuuuu...., nak salahkan Ustazah Rosmah macam kat atas nih... tak boleh jugak... sebab amalan ini dan berdekad sejak sebelum merdeka lagi... lepas merdeka bertambah hebat.... dah 54 tahun merdeka lagi hebat... sebab puak2 gerombolan inilah juga yang perjuang dan menjaga hal ehwal Islam negara.... kih.. kih... kih...

6 IkutSukaLu...::

armal Sunday, December 26, 2010 1:17:00 PM  

Inilah kesannya apabila mengambil umnoapco yahudi jews laknatullah menjadi pemerintah. Islam menjadi cacarmerba. Halal haram bercampur-baur. Kita masih lagi belum terlambat untuk mengubahnya. Kesempatan adalah pada pru13 nanti. Kita nyahkan umnoapco dari bumi Malaysia yg tercinta ini..... Takbir.

armal Sunday, December 26, 2010 1:17:00 PM  

Inilah kesannya apabila mengambil umnoapco yahudi jews laknatullah menjadi pemerintah. Islam menjadi cacarmerba. Halal haram bercampur-baur. Kita masih lagi belum terlambat untuk mengubahnya. Kesempatan adalah pada pru13 nanti. Kita nyahkan umnoapco dari bumi Malaysia yg tercinta ini..... Takbir.

Isa Sunday, December 26, 2010 2:18:00 PM  

armal;

betul tu... ubah pru13 nanti... nyahkan umnoapco forever.....

Isa Sunday, December 26, 2010 2:19:00 PM  

baginda;

mazhab apco....??? berapa juta pengikutnya... hahaha...

baginda® Sunday, December 26, 2010 3:40:00 PM  

bro di fahamkan mazhab apco nih ada 77juta pengikut seluruh dunia.. kahkahkah sorang ahli bayar singgit setahun so jumlah yuran mendegar nasihat Ualamak Apco ialah 77 juta... boleh israel zionis apco yahudi jew beli peuru untuk bunuh orang palestin.. dan mazhab ini halal kata pandikar amin yg molia... kahkahkah

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP