IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Menteri Bangang Nih Hidup Lagi...!!!

>> Monday, December 13, 2010

Rakyat diminta menanam sendiri sayur-sayuran sebagai cara menjimatkan perbelanjaan dapur sekali gus mengurangkan kesan kenaikan harga barangan itu di pasaran.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, selain menjimatkan perbelanjaan dapur, ia secara tidak langsung dapat menurunkan harga barangan tersebut di pasaran apabila permintaan terhadapnya berkurangan.

''Melalui Kempen Tanam Sendiri Jimat Belanja yang dianjurkan oleh Gabungan Persatuan-Persatuan Penguna Malaysia (FOMCA) yang dijalankan sejak tiga tahun lalu dapat membantu rakyat menjimatkan perbelanjaan harian.

''Jika semua rakyat menyahut kempen FOMCA itu ia bukan sahaja menjimat perbelanjaan harian tetapi boleh membantu kerajaan mengurangkan import sayur-sayuran yang mencecah bilion ringgit," katanya kepada pemberita selepas merasmi kempen tersebut di Kompleks Rakan Muda Bera, di sini hari ini.

Di petik dari akhbar pencacai paling celaka di dunia : Utusan Meloya.
Taraf kehidupan paling tinggi dan mendesak berlaku di bandar2, terutamanya kepada rakyat yang tinggal di rumah2 pangsa (flat), Apartment dan juga rumah2 teres.

Ada ruang ke... untuk rakyat menanam sayur...??? Rakyat yang hidup di kampung2 pun ramai yang tak ada tanah lebihan untuk berkebun... inikan pula yang tinggal di bandar...

Jadi di mana logiknya saranan menteri bangang yang menggunakan ayat "Jika semua rakyat menyahut kempen FOMCA.... bla..bla..bla..". Itulah jadahnya kalau pengundi memilih pemimpin yang bercakap guna kepala lutut dari menggunakan kepala hotak yang ada. Tapi setahu gua menteri penipu ni mana ada otak... bangang nak mampus...

Apa kata kalau semua menteri2 bangang 1Malaysia nih sedekahkan tanah2 diorang yang ada di sana, sini dan sinun yang berekar-ekar dan berhektar-hektar yang di miliki secara halal mahupun haram itu kepada rakyat untuk projek tanaman sayur... ada berani ka...???

Jadi... kalau nak menipu rakyat agak-agak laaa..., jangan perbodohkan rakyat sebagai mana Menteri2 bn memperbodohkan pengundi yang menyokong mereka selama ini... sebab diorang tu sememangnya bodoh... dah 50 tahun kena tipu dengan "Ketuanan Melayu" masih sokong dan sanggup di perbodohkan....

Ahhhh... memang penyokong2 umnoapco/bn nih... BODOH nak MAMPUS...!!!!

5 IkutSukaLu...::

A Mum Of Three Mohd Monday, December 13, 2010 12:32:00 PM  

Salam Isa,

Menteri yang sorang ni tak cakap guna kepala lutut dah. Dah upgrade dah!! Dia bercakap ikut, lubang bontot dia.
Bukan, bla..bla.. bla.. tetapi, pushhh, puushh... puuusshh

Pue,  Monday, December 13, 2010 12:34:00 PM  

bro, menteri ni dl lepasan sekolah mn??ksian gak ak tgk...ape la die blaja dl time sekolah smpai jd mcm ni... kcian2...

Yong Monday, December 13, 2010 1:13:00 PM  

Hal menanam ni berkait dengan minat dan sikap. Di Kyoto dan Osaka, mana2 ada ruang kosong celah bangunan ada je tumbuh2an. Ade sayor, ubi kentang dsb. Bertanam adalah budaya orang Jepun. PM dulu buat Pandang ke Timur bukan untuk majukan sektor pertanian tapi kunun nak buat kete sendiri. Tapi sampai sekarang, buat central locking pintu kete pun tak tahu lagi. Tak caya tanya pemilik waja dan lain2 kete nasional. Kalau dari sepuluh, dua orang komplen maknanya gagal. Sebab kot nak ikut prinsip orang Jepun - zero defect.

Apakah hasil pandng ke timur ni? (1) Bertambah ramai mat rempit. Banyak yang mati tu Melayu. (2) Bertambah ramai minah kilang. Keje sengkang mata waktu malam, tapi gaji seciput.(3) Penekana pada S& T (Sains & Teknologi) dan ape2 bidang kemanusiaan dan sains sosial tolak tepi. Maknanya subjek seperti ethic, hubungan etnik dll tak perlu. Rasuah dan rosak akhlak menjadi2. (4) Ilmu orang Melayu dalam pembuatan dan pertanian tenggelam...bla..bla...bla...

Walau bagaimanapun, kita masih boleh tanam pokok dalam pasu. Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.

Tentang Menteri ni, moh kita ramai2 tengok laman rumah dia, ade tak dia tanam sayur? Ingat, PM yang kata pandang ke timur juga kata kepimpinan melalui teladan. Ha.Ha.Ha.

Anonymous,  Monday, December 13, 2010 1:18:00 PM  

adoi, malang betul la malaysia ni ada mentri bangang cam ni
orang bangang je undi orang bangang
mmg bangang nak mampos

Anonymous,  Monday, December 13, 2010 3:03:00 PM  

bro,
ni adalah menteri terbodoh yy malaysia pernah ada.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP