IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Mamak PATI... Apa Tindakan Kerajaaaaan bn...????

>> Tuesday, December 28, 2010

Sebenarnya..., gua bukan sebarangan nak menghentak restoran2 mamak kat malaysia ni..., semuanya bersebab. Selain daripada tujuan mengajar anak2 gua supaya tidak tunduk kepada sesiapa pun dan mempunyai prinsip dan jatidiri dalam n3 ini supaya tidak mudah di buli oleh pendatang asing dalam negara sendiri.

Mengajar supaya mereka pertahankan hak mereka sebagai pengguna/pembeli hatta barang yang bernilai 5sen sekalipun... kerana nilai wang ringgit itu adalah hasil titik peluh dan keringat kita dan harus di hargai. Mengajar supaya anak2 gua tak menjadi melayu yang tebal dengan sikap "Tak Apa dan Biarlah..." hingga sanggup di injak dan di pijak.... itu melayu bangang namanya....

Keduanya..., kerana nak mengajar pengusaha dan pekerja restoran mamak nih... supaya beradap dan hormat sikit dengan rakyat malaysia, jangan bersikap biadap apabila diorang ingat seolah-olah rakyat malaysia akan mati kebuluran kalau tak pijak dan makan di restoran mereka. Sebab itu gua lancarkan boikot kepada semua restoran mamak... dan lihatlah hasilnya jika semua melayu bersatu, baik melayu cerdik mahupun melayu bodoh jika bersatu memboikot restoran2 mamak nih.... sudah tentu perniagaan mereka akan lingkup.

Ketiganya..., dari ketiga-tiga n3 bermain dengan isu Mamak nih, banyak komen positif dan input iaitu bagi gua laaaa.... betapa teruk dan pengotornya restoran2 mamak ini, walaupun tak kesemuanya, tetapi kebanyakannya begitulah adanya, contohnya dari segi kebersihan diri dan pakaian, kuku jari yang erkkkk... naik meloya pulak tekak gua nih... dan itu tak termasuk lagi kebersihan dapur, tandas dan sebagainya...

Oleh sebab itu... gua istiharkan pada diri gua sendiri tidak akan pijak lagi mana2 restoran mamak for forever and ever...., biar terliuq tak makan nasi kandaq... pun takpa... biar terliuq tak minum teh tarik pun takda hal.... bukannya boleh mati pun.... dah tu pulak harga semakin mahal... dalam tekanan ekonomi yang semakin teruk sekarang nih.... Ismail Sabri jangan dok asyik nak kelengtong dengan lu punya operasi dan amaran nak kawal harga makanan dan minuman... kaki kencing punya menteri... harga makanan dan minuman tetap naik jugak... binatang bewak betul wa cakap luuuu.....

Sesiapa yang nak join BOIKOT restoran mamak nih.... di persilakan, jom layan Restoran Melayu pulak..., walaupun teh tarik melayu rasanya macam cibai, roti canai melayu... kena tengok kedai juga... ada yang o.k... ada yang k.o..., faham2 jelah servis di restoran2 atau kedai melayu nih kadang-kalanya macam haramjadah jugak... dan adakalanya dari muka tauke, pelayan hingga ke tukang bancuh air dan tukang masak muka tak pernahnya manis... nasib-nasiblah... kalau terserempak dengan restoran2 melayu tahap gaban punya celaka nih... BOIKOT kan jer....  sebab kita bukannya peminta sedekah yang minta makan free kat restoran/kedai diorang.... noktah.

Kesinambungan kepada isu restoran mamak dengan pekerjanya yang kita tak tau samada Halal atau Haram nih..... ianya sebenarnya dah bertahun berleluasa di Sabah. Tetapi Kerajaan barisan nasional hanya berdiam diri jer...., apa... lu orang ingat gua saja2 jer.... bagi link Kimma dan Pressma dalam n3 sebelum ini.... hahaha.... ada makna tu beb.... selain provoke dan mendapatkan feedback berkaitan, itu semuanya adalah rangkaian talian hayat "nyawa ketuanan melayu" umnoapco dan barisan nasional beb.... lu orang baca balik kisah Kimma dan desakan Pressma kepada Kerajaan barisan nasional... macam mana puak2 mamak ni... punya politik...

Lu orang layan dulu pendedahan di bawah nih..., walau kisah lama tapi sampai bila harus di biarkan.... adakah sampai melayu sendiri merempat di negara sendiri nak mencari sesuap nasi....???? Fikir-fikirkan lah....

ISU Pendatang asing tanpa izin di Sabah semakin menular berikutan pendedahan seorang warganegara Malaysia, Kamaruddin Omar bahawa ramai warga asing India menetap di Sabah setelah memalsukan keterangan diri untuk mendapatkan kad pengenalan projek atau palsu.

Pada mulanya, penulis hanya berjaya menjejak kes pemalsuan dokumen seorang belia India di Sabah iaitu Velutha Mannil Yousaf Abotty yang dilahirkan pada 10 Jun 1971 di Quilandy Kerala, India. Velutha telah memohon visa daripada Kedutaan Malaysia di Madras pada 13 Ogos 1990 dan diluluskan visa bernombor 18282/90 untuk tempoh selama dua bulan.

Yousaf tiba di Singapura pada 7 Ogos 1990 dan berada di sana sehingga 21 Ogos 1990 dengan menggunakan pas lawatan bernombor 2573/B2. Yousaf ke Kuala Lumpur pada 22 Ogos 1990 dengan menggunakan pasport  India S 690334 yang dikeluarkan pada 5 April 1990 di Kozhikode, India.

Yousaf telah mengisi Departure Card bernombor AT 438263 di Lapangan Terbang Antarabangsa Subang dan diberi kebenaran untuk berada di dalam negara ini selama dua bulan sehingga 21 Oktober 1990 atas lawatan sosial. Penulis tidak tahu bagaimana Yousaf boleh menyusup masuk ke Sabah dan sampai di Lahad Datu sekitar 1994.

Yousaf telah memperoleh surat beranak daftar lewat yang dikeluarkan oleh Dr Chaw Tet Loong, Pegawai Perubatan Semporna bernombor 3870/91 bertarikh 30 April 1991. Mengikut sijil lahir tersebut, Yousaf dilahirkan di Kampung Sungai Nasip Semporna pada 10 Jun 1971. Bapanya Kasim Bin Abdul (India Muslim) dan ibunya Saripa Bte Motok (Melayu).

Melalui sijil lahir tersebut, Yousaf telah berjaya mendaftar kad pengenalan dan diberi resit JPN 1/9 bernombor 7416169 pada 21 Februari 1995 oleh Pejabat Pendaftaran Negara Kota Kinabalu. Bagaimanapun sehingga kini Yousaf belum menerima kad pengenalan tersebut dan hanya memegang resit JPN 1/9 dan sijil lahir 3870/91.

Kes berkenaan agak sepi sehinggalah pendedahan beberapa orang warga Malaysia berketurunan India atau Mamak menjelang penerbitan buku 007-Lelaki Malaysia Terakhir? yang memaparkan beberapa nama Pendatang Haram India seperti Abdul Jabbar Munthalif yang berjaya di Sabah setelah mendapat Kad Pengenalan Projek dan menjadi ahli DPIM.

Baisul Khan Salman Faris

Paling mengejutkan, pendedahan jujur Kamaruddin yang mendakwa bahawa Dewan Perniagaan dan Perindustrian India Muslim (DPIM) yang diketuai oleh Datuk Baisul Khan Salman Faris menjadi Pusat Merekrut Pendatang Haram India melalui sebuah sindiket yang mempunyai hubungan rapat dengan Jabatan Pendaftaran Negara dan Jabatan Imigresen Sabah.

Kejayaan Setiausaha Agung DPIM, Mohd Ansar Maidin memperoleh kad pengenalan melalui kaedah pendaftaran lewat surat lahir dengan memalsukan keterangan dirinya membuka dimensi baru yang selama ini hanya tertumpu kepada Surat Akuan dan penyalahgunaan Borang Persatuan seperti Pekida dan Persatuan Kebangsaan Bugis Sabah (PKBS) sebagai modus operandi untuk mendapatkan kad pengenalan Sabah.

Ansar @ Ansari telah membayar sejumlah wang kepada seorang wanita berketurunan India daripada Papar untuk mendapatkan sijil lahir daftar lewat dengan membuat akuan palsu bahawa Ansar adalah anaknya walaupun tembuni dan ibu yang melahirkan Ansar masih berada di India.

Peluang Ansar untuk berjaya sebagai peniaga telah melupakan jenayah yang dilakukannya di India dan juga jenayah memalsukan keterangan diri di Malaysia, apatah lagi berani muncul membuat laporan polis dan mencabar Kamaruddin, disifatkan sebagai tindakan paling bodoh yang pernah dilakukannya.

Dengan salinan pasport India Ansar masih dalam simpanan Kamaruddin, Ansar telah meludah ke langit dengan muncul di Balai Polis Karamungsing dan membuat kenyataan akhbar di Daily Express bersama Baisul Khan.

Apakah Ansar yakin bahawa beliau kebal kerana menjadi ahli UMNO dan pemilih berdaftar sehingga tidak ada siapa yang boleh menggugat kedudukannya dan perniagaannya di Malaysia yang terus menghantar wang balik ke India?

Sumber : Klik sini..         Bukti : Klik sini.        Bukti Youtube : Klik sini. (kalau faham)

Jika di Sabah mereka menggunakan DPIM sebagai landasan projek... bagaimana pula dengan di Semenanjung Malaysia... yang di terajui oleh Pressma dan Kimma. Gua yakin dalam setiap restoran mamak yang bertapak di semenajung ini, ada PATI sebagai pekerjanya.

Pengalaman gua pernah gempar sorang cashier restoran mamak di seksyen 19, Shah Alam (restoran darul ehsan) belakang Salam Medical Centre. Gua katakan gua nak ambil tindakan repot imigresen... lantas dia tak kira makanan dan minuman yang gua telan suku jer...,
Kisahnya beberapa bulan yang lepas gua order teh tarik dengan maggi goreng..., gua baru suap dua tiga sudu (suku pinggan) dalam maggi tu ada kulit telur dan gua komplen kat cahsier... wahhhh... dia punya lagak macam bagus2 sangat, gua tetap bayar beb...

Tetapi hanya harga teh tarik dan separuh harga maggi goreng sebab gua makan tak habis maaa... lepas dia bertekak dan ambil duit... gua nak berlalu pergi... dia boleh kata kat gua dengan gaya tangannya sekali "pergi...pergi...." seolah-olah menghalau, gua sudah terbakar dan patah balik cekak baju dia suruh dia ulang balik apa yang dia katakan... dia minta maaf... on the spot gua minta pasport dia... dan gua ugut nak repot imigresen.... terus dia berlembut dengan bahasa yang penuh sopan dan cuba nak pulangkan balik duit gua.... (lu orang boleh bayangkanlah macam mana gaya keling paria punya lakonan bila terdesak... macam tulah gayanya.... ) So... apa maksudnya tu..... 
Itulah antara sekelumit pengalaman gua dengan restoran mamak nih.... masalahnya gua ni jenis tak gheti serik tetap nak pekena jugak teh tarik mamak sehinggalah kes yang melibatkan anak bini gua dalam n3 pertama pasal mamak nih.... gua memang taubat takan buang duit gua kat mana2 kedai/restoran mamak lagi....

Masalah selainnya ialah gua confident pihak imigresen pemalas menjalankan operasi membenteras PATI India, apatah lagi PATI Indonesia dan lain-lain negara... kerana ada kepentingan kepada bn.... dan puak2 yang nak bikin wang segera...

Sori ekkkk... n3 ni panjang sekali...., nanti sambung lagi pasal PATI India di Sabah yang mengaku sebagai India Muslim @ Mamak.

4 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Tuesday, December 28, 2010 11:19:00 AM  

eloklah bn bela golongan ini, tunggu sajalah, bila masa mereka rasa dah ramai dan ada kuasa, golongan ini yg akan mengambil aleh malaysia, tengoklah, melayu memang mudah lupa

mat geli.

Anonymous,  Saturday, February 19, 2011 4:52:00 AM  

Dah melampau dah kedai MAMAK ..Gua ada tanya berpuluh puluh bdk2 perkerja and mereka beritahu banyak kedai mamak nie owner dia datang dari mamak India tanah besar(india mali la)..cam mana mereka dapat lesen?? hairan

bukhari Friday, April 22, 2011 8:52:00 PM  

khiaaaaaaaaaaq tuuuuuuihhhh. jom pi kedai mamak lepas tu order tey yais, masa dia hantaq tey yais tu tengok dia punya kuku sekali (ibu jari) ada cekam tak. Selalunya 1000% ada cekam dan siap dengan bengkak tunggu nak explode ja. Kalau di picit tentu nanah hijau keluar campoq sikit dalam tey yais tadi mesti terangkat.

Anonymous,  Saturday, May 28, 2011 6:01:00 PM  

mamak pukimak

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP