IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kisah "One Eye Jacks" Port Klang.

>> Monday, December 13, 2010


Ini kisah benar... yang empunya diri masih hidup lagi dan gua memang kenal sesangat dengan beliau. Bukan tujuan untuk membuka pekung atau mengaibkan beliau, kisah ini gua kongsikan di sini hanya sebagai iktibar dan bahan muhasabah diri buat diri gua dan kawan2 pembaca sekalian.

Beberapa bulan yang lepas 1Malaysia di gemparkan dengan kisah beberapa pegawai kastam yang bertugas di Jetty Pulau Ketam di tangkap atas tuduhan ntah apa ekkk... gua dengan sengajanya buat2 lupa... hahaha.... sebulan diorang bikin RM60k tuuuuu.... ganas memang ganasssss.......

Kisah kali ini pun berkaitan dengan yang berpangkat tinggi dalam Jabatan Kastam juga, sebelum itu beliau bertugas di Pusat Bandar Damansara dan berpindah ke Port Klang, nama penuhnya rahsia... gua cuma berkongsi nama samarannya. Bagi sesiapa yang mengenalinya.... "One Eye Jack" itulah nama gelaran yang diberikan.... gang2 kastam dan gang2 shipping/forwarding di port klang pasti tau siapakah orang ini....

Setelah bersara beberapa tahun yang lalu, beliau telah diserang sejenis penyakit yang membuatkan matanya buta... gelaran "One Eye Jacks" adalah kerana mata sebelah kirinya buta sejak azali, dan kini mata sebelah kanannya pula... puas dah berubat sana sini baik hospital mahupun bomoh, pawang, dukun dan ntah apa2 selagi ada dalam malaysia, siam dan indonesia... dah habis ratusan riban, masih tak baik2 jugak.... hinggalah petang semalam last gua duduk bersembang dengan dia.... masih buta.

Mengikut laporan doktor... saraf/urat halus ke matanya telah terputus dalam setengah sentimeter, dan jika hendak buat pembedahan risikonya terlalu tinggi dan berkemungkinan akan terus buta seumur hidup. Peluang untuk sembuh terlalu tipis.

So... berceritalah dia tentang kerjayanya sewaktu dalam kastam dahulu... yang kononnya berlapik atas perkataan "Tolong" kawan-kawan, jika di ertikan kepada perkataan sebenar 100 peratus terpesong dari amanah dan tanggungjawap yang dipikul sebagai seorang yang mempunyai kuasa dan berkuasa dalam Jabatan Kastam Malaysia.

He...he..he.... lu orang boleh faham ke... apa yang gua cuba sampaikan...

Hinggalah ke hari ini..., jika beliau memerlukan bantuan kewangan, hanya dengan beberapa panggilan kepada tauke2, cukong2 yang pernah beliau "Tolong" suatu masa dahulu... beliau hanya perlu mengarahkan drebarnya menghala ke destinasi yang ditetapkan... dan.... "Cash in Hand"... wow... hebatnya...

Malangnya... sehingga ke hari ini perangainya masih tidak berubah, jangan sesekali bercakap dan menyentuh tentang isu keraaaajaan dan umnoapco... pasti akan di tempelak oleh beliau, memang karat habis...., sebab itulah gua berani mengatakan kebanyakkan yang tegar dan terpalit dengan umnoapco jenis manusia yang mengaku beragama Islam... tetapi tiada pegangan agama... memang hancur bancai....

Yang menyedihkan gua... "One Eye Jack" masih tidak insaf... sampai gua pun kena maki kerana cuba menasihati beliau semalam..., gua tak melawan kerana menghormati beliau yang lebih beumur dari gua... dah 60an beb... lantak pi kat dia lahhhh... gua tak tau kubur dia di mana dan dia pun tak akan tau kubur gua di mana.... bukannya gua duduk satu kubur dengan dia kan.... so... mampuih pi kat dia...


Kesimpulannya..., jika si Gani Petai yang menjaga undang2 negara... lu orang pun tau dia punya konspirasi memutar belitkan dakwaan dan tuduhan, Hakim Hack..., Bekas Peguam Negara..., Bekas Ketua Polis Negara..., Doktor2... dan ramai lagi Pegawai Keraaaaajaan.... yang berperangai macam "One Eye Jack"...

Jadi apa ada hal dengan si "One Eye Jacks", apa mau di hairankan... sebab itulah Pentadbiran dan Pengurusan Negara banyak yang bocor dan tiris sana sini... di sebabkan oleh puaka2 dan jembalang keparat seperti mereka2 ini lah....

Itu kita bercerita tentang seorang pesara dari Jabatan Kastam, bagaimana pula dengan beberapa ramai lagi yang berperangai macam tu... , dan bagaimana pula dengan Jabatan2 Keraaaajaan yang lain.... hahahaha.... lagi Najib Razak mau sembang pasal benteras RASUAH..... piiiraaaahhhhh....

(Keluar tajuk) Percaya atau tidak... jika gua katakan, hanya dengan RM15k.... nama lu orang yang di istiharkan muflis (bankrupsi) boleh di lepaskan buat selamanya (selagi tidak ada rekod muflis yang terbaru).... kah..kah..kah.... lu orang agak2 ... Jabatan Keraaaajaan mana punya kerja nih....???

Ok... cukup setakat ini sahaja cerita kepincangan yang berlaku dalam negara... yang mengakibatkan negara kerugian berbillion hengget setahun....

Sebelum gua chow chin chow....

Gua doakan semoga "One Eye Jacks" mendapat hidayah dari Allah SWT, dan gua juga berharap... jika mana2 kakitangan keraaaaaajaan yang membaca blog picisan gua nih... dapat bermuhasabah diri dan menjadikannya sebagai iktibar, jangan jual amanah yang di berikan hanya kerana Rosmah Mansor (RM).... hahahaha.....

Jangan jadi macam "One Eye Jacks"..... Allah dah bagi signal baik punya, masih tak mau insaf... nauzubillah....

3 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Monday, December 13, 2010 3:55:00 AM  

dah lama merokok susah la nak berhenti walapun batuk tiap2 hari, huhu faham ker

LKS 4 TPM

Pak Oncu Monday, December 13, 2010 7:45:00 AM  

menolong dan ditolong dan minta sama ke ? hahahhahahahahah

armal Monday, December 13, 2010 10:11:00 AM  

Selagi umnoapco yahudi laknatullah menjadi pemerintah kes "tolong-Menolong" ni tak akan berhenti. Malah ianya akan terus berkembang pesat sehingga negara menjadi muflis. Mari kita sama2 menjahanamkam umnoapco yahudi laknatullah pada pru13 nanti sebelum rakyat menanggung padahnya. Pergi Jahanam Umnoapco yahudi laknatullah dari bumi Malaysia ini....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP