IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kepala Otak Pencacai umnoapco Memang sentiasa Bingai...!!!!

>> Friday, December 31, 2010

Ishh... ishhh... ishhh... bila gua memekak pasal menang bola ishtihar cuti, banyak pulak anjing2 takda nama menyalak depan rumah gua... diorang ehhh... takda nama (anonymous) nih boleh digelarkan diorang ke... ??? hahaha... macam mana nak kenal diorang ni... orang atau bukan orang...????

Bagi orang yang ada otak diorang takan pertikaikan langkah Nik Aziz bagi cuti, sebab cuti Kelantan adalah cuti peringkat negeri dan kalau nak rugi pun itu dalam negeri diorang, yang ini melibatkan ekonomi negara... dah tau negara takda duit, jadi janalah pendapatan sebaik mungkin... ini jadi bangang lagi..., yang sepatutnya dapat cuti adalah yang berpeluh di padang tuuuu... bukannya yang menjerit.... gooooooolllll..... kat depan tv... apa punya bodoh laaaaa....

Tapi dah lu orang kata nak belasah Nik Aziz, pasal bagi cuti Kelantan menang bola itu lu orang punya pasal la...., takda kena mengena dengan gua sebab syarikat gua takda trading ke Kelantan beb... diorang nak cuti 10 tahun pun apa ada hal dengan gua..., Gua membebel pasal kena mengena dengan gua dan dalam blog gua... yang lu orang menerawang sampai ke Kelantan, Kedah apa hal.... chisengggg....!!!!

Yang kerja makan gaji seronok laaa... apa pula nasib majikan...??? Gua nampak isu berat sebelah ini kepada majikan yang terpaksa menanggung kos... sedangkan income (pendapatan jualan) pada hari cuti yang ansangkarable...ni tak masyuuuukkkk...., cuti di luar dugaan...., cuti di luar budget tersasar dari forecast syarikat... kalau gua yang otak sempit ni... boleh melihat situasi berat sebelah seperti ini, bagaimana pula dengan Dato A. Kadir Jasin... dan jika isu ini bukan isu negara bagaimana pula isu ini menjadi bahan berita radio dan tv semalam...

Sori... kepada A. Kadir Jasin pasal gua up n3 beliau di sini, kerana nak bikin clear sikit kepada lembu2 pencacai yang tak bernama tu... yang sememangnya bodoh melebihi lembu...(baca kat bawah tu dengan minda terbuka... jangan baca apa yang di tulis, tetapi baca makna dan maksud yang tersirat...)

Bola, Cuti, Menteri Dapat Gaji, Majikan Boleh Mati

A Kadir Jasin

TAHNIAHLAH kepada pasukan bola sepak kita kerana menang Piala AFF Suzuki lawan Indonesia.

Malaysia menang agregat 4-2. Indonesia menang pusingan kedua di Jakarta 2-1 tetapi Malaysia kalahkan Indonesia 3-0 di Kuala Lumpur Ahad lalu.

Kita semua berbangga. Kita semua gembira.

Tapi adalah Piala itu begitu hebat sehingga negara perlu diberi cuti umum?

Bagi kerajaan oklah. Tutup sehari dua, no problem. Gaji jalan dibayar oleh pembayar cukai.

Tapi siapa nak bayar gaji pekerja swasta yang cuti? Jawabnya majikan swastalah. Tapi mereka tak ada produktiviti dan yang buka juga perniagaan, kena bayar overtime.

Adakah Kementerian Kewangan akan bagi pampasan kepada majikan swasta yang hilang produktiviti dan lepas itu kena bayar overtime pula?

Inilah susah bila menteri jadi menteri tetapi tidak pernah rasa susah payah jadi majikan swasta, apatah lagi majikan industri kecil dan sederhana (Ikas).

Pekerja memanglah seronok. Tak payah kerja. Gaji jalan. Tapi majikan nak dapat duit dari mana? Cukai nak kena bayar. Sewa kilang dan pejabat nak kena bayar. EPF jalan.

Kalau masa jalan-jalan, pekerja kemalangan atau jatuh sakit, majikan juga yang kena bayar medical.

Ah, Malaysia negaraku, negara cuti, negara relaks tapi nak jadi negara produktiviti tinggi, pendapatan tinggi. Apa dah jadi dengan KPI bapa-bapa dan ibu-ibu menteri?

Mimpi atau realiti?

Itulah pasal... lain kali jangan pakai kepala otak lembu umnoapco yang bangang lagi bingai tuuuuu.... asyik terperap bawah tempurung ketuanan melayu, sampai tak boleh nak buka minda kepada kesaksamaan dan kesamarataan, asyik fikir seronok... seronok... dan seronok... bukankah cuti itu menyeronokan... hahaha.

Itu pasal gua katakan "Akta Pekerjaan 1995" harus di pinda dan bagi keadilan kepada majikan dan pekerja.

Baru gua paham pasal apa masa dolu-dolu British simpan dan bela melayu2 pencacai nih.... sebabnya pasal diorang bodoh dan mudah diperbodohkan

Nota;
*** cehhh... kerja malas... ponteng hari bekerja, ponteng dalam waktu kerja..., waktu kerja mengulat jual top-up buat part-time, kait kain kelambu, baca blog layan internet, layan facebook, pura2 sakit dapat mc, beli mc, curi2 tidur time kerja, lunch hour satu jam... rembat sampai dua jam, gossip sana gossip sini, itu tak termasuk lagi yang bercinta menyundal sesama pekerja dan banyak lagi aaahhhh.... perangai dan sikap kotor serta jijik para pekerja nih....

Apabila time hujung bulan memekak gaji lambat, claim overtime tipu, tak dapat kenaikkan gaji pun memekak, tak dapat bonus menyalak macam sundal, harta pejabat/syarikat bawak balik rumah buat macam harta sendiri.... dan yang paling menjijikan kebanyakan pekerja tak pernah cukup 8 jam waktu bekerja seperti yang telah diperakui dalam "Appointment Letter" masing2.... majoritinya kaki kencing jer... terutamanya pekerja2 yang dah bertaraf otai.... tapi wa cakap lu.... wallaweiiiii..... gaji nak penuh beb....***

Ingat.... kerja itu ibadah beb..... so muhasabah dan muhasarawak kan diri lu orang yang bergelar pekerja makan gaji, apakah lu orang benar2 mencukupkan masa 8 jam sehari seperti yang di amanahkan sebagai seorang pekerja... atau lu orang juga bergelar pencuri.... hahahaha.... PENCURI dalam WAKTU bekerja....

Sesiapa yang terasa dan sakit hati... itu lu orang punya pasal laaa... peduli apa gua....

6 IkutSukaLu...::

Pencacai Semalaysia Friday, December 31, 2010 4:39:00 AM  

kahkahkah....basuh sampai cuci pencacai2 1apco ni bro isa...
bangang persis khlifah najik mongol..!! melalak mcm khairy beruk...tp hempeh.. bodoh thap rais yatim jgk...kahkahkah

New Hope Friday, December 31, 2010 6:00:00 AM  

itulah bro, dorg keja gomen, datang rilek2 kerja sedikit komplein banyak, bonus maw dua bulan tak padan kerja, mana dorg tahu susah senang cari duit.

SIAPA EKTREMIS @

kakcik Friday, December 31, 2010 6:50:00 AM  

Sumpah kakcik tak sakit hati - sebab apa yang Isa tulis tu memang realiti yang terjadi di kebanyakan pejabat!

Isa Friday, December 31, 2010 8:49:00 AM  

Pencacai Semalaysia;

itulah pasalnya... gua ingat nak suruh si rais yatim rogol semua kepala otak pencacai nih...

lembab dan bangang terlebih makan duit haram... hehehe kerja tak cukup 8 jam, gaji penuh...

Isa Friday, December 31, 2010 8:51:00 AM  

New Hope;

Gua tak kira... gomen ke... swasta ke... kalau anggap kerja sebagai ibadah dapat gaji penuh berkat untuk anak bini...

Ini kerja makan cibai, banyak kencing dari kerja... makan duit haram tuuuu....

pasal tu bodoh sejak dulu kini dan selamanya...

Isa Friday, December 31, 2010 8:52:00 AM  

kakcik;

majoritinya pekerja2 kat malaysia tidak pernah jujur dalam pekerjaan mereka...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP