IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kenapa Melayu Suka Lepak Restoran Mamak..????

>> Thursday, December 30, 2010

Ini india muslim (mamak) atau India pure punya...??? Lu orang teka... laaa... hahahaha...

Kenapa mamak niaga terus maju?

Itu persoalan yang di timbulkan dalam ruang komen gua. Ada yang betul ada yang tak betul... itu pendapat gua.

Komen: Kalau pergi kedai makan melayu, order dekat satu jam belum tentu dapat. Order kat kedai mamak, jam tu jugak siap.
Gua: hehehe... betul ke..??? 2x5 jer.....beb, tapi majoritinya gua akui mamak lebih efisien.

Komen: Teh tarik kat kedai melayu, cair macam air kencing kuda. Kalau kat kedai mamak, susu dia kat setengah cawan walaupun harga mahal sikit.
Gua: Part ni.... gua mengaku 100%, teh tarik melayu memang macam cibai... apa diorang tak tau buat atau nak jimat kos...????

Kedai Melayu boleh bikin teh tarik ini macam ka...??? 

Komen: Muka melayu kalau layan pelanggan macam sial aje. Mamak pulak muka manis. Duduk 3 jam dengan segelas teh pon ok... tapi kat kedai melayu dah tentu muka mencuka.
Gua: Part ini pun gua setuju.... peniaga melayu selalunya hormon diorang sentiasa tak betul...., ada yang berlagak siap sindir2 pelangan.... tapi sekarang ni dah ok sikit kot....

Komen: Mamak TV, Wifi semua ada, kedai melayu kalau tak mintak sorilah nak bukak.... kedekut nak mamfuss. Tv kat kedai melayu kalau ada pun tv3suku, tv1suku. kat mamak suma ada... saiz tv pulak bosar2. tv kedai melayu kecik ciput.
Gua: Ha...ha...ha.... memang tak boleh blah.... tak dinafikan.... gua setuju sesangat.... 

Komen: Lepas tu bising bila tengok kitorang minum kat kedai mamak!!!
Gua: Mana tak bisingnya.... sebab kedai mamak penuh orang, kedai melayu jarang2 orang duduk... lepas tu cakap mamak pakai pelaris itu ini.... dan kedai melayu kena buatan orang (di bomohkan) ha..ha..ha.... ini tipikal punya melayu hutan....

Komen: kalau melayu niaga macam mamak niaga, dah lama melayu kaya raya.
Gua: Betul tu bro..... gua setuju dengan lu, apa kata kalau peniaga melayu ambil pendekatan strategi yang mamak buat.... dah tentu lingkup semua restoran mamak kat malaysia nih..... ahahahahaa.... sukanya gua....

Kat bawah ni pulak gua ada terima email dari seorang pembaca dari Kuantan, beliau bagi info baik punya. Kesahihannya gua tak pasti laaaaa.... gua berharap ada gang2 kat Kuantan yang boleh membantu atau mengesahkannya, jom layan info mamat nih;
Dari Kamarul Aslam;

Bro.
wa nak lu siasat kat Kuantan.Wa dapat info restoren mamak kat Kuantan terutama Restoren Taj menggunakan najis orang campur dalam kari. Satu kes kantoi wa dapat tau dia bayar hampir RM20 ribu. Kes kedua kantoi dia bayar rm24 ribu untuk 3org, memang mamak ni celaka beri orang makan kotor wa dah lama boikot kedai mamak, sebut je kedai mamak wa rasa nak muntah.
Ha...ha...ha...., info ni gua pun rasa 50/50 antara percaya atau tidak, tapi jika melihatkan kelakuan dan sifat pengotornya tak mustahil jika terjadi. Jadi gua ambil keputusan jangan masuk restoran mamak nih.... hahaha... setakat ini dari hari Ahad lepas hingga hari ini... gua berjaya menahan nafsu dari pijak dan melabur duit untuk mangkayakan restoran2 mamak.

Dan gua dah terjumpa kedai melayu yang teh tariknya kow macam mamak.... kat seksyen 16 Shah Alam, roti canai ada...., cucur udang ada... bubur2 ada.... dan makanan tengahari dia pun sodap jugak, bila2 gua gian nak pekena teh tarik gua melepak kat situ jelah.... sapa2 gang shah alam boleh lepak kat situ, restorannya berhadapan dengan restoran mamak dan RHB Bank....

Buat sahabat cyber gua saudara Jai, bertanya pasal boikot restoran mamak, jawapannya dah hampir seminggu gua boikot restoran mamak... dan gua masih hidup bhai.... hahahaha.... pi mampus laaa... dengan restoran mamak....

Boikot tetap Boikot beb.....

12 IkutSukaLu...::

baginda® Thursday, December 30, 2010 11:30:00 PM  

bro lu bgitau poster cane nak buat.. gua try buat.. pastu kite letak kat blog masing2 mununjukan sokongan boikat barangan mamak.. hahah

haidharkacak Thursday, December 30, 2010 11:31:00 PM  

Komen: Kalau pergi kedai makan melayu, order dekat satu jam belum tentu dapat. Order kat kedai mamak, jam tu jugak siap
aku: betul jgak, kite order je, "roti canai satu" dy terus jerit "SIAP!!"
haha...

mee udang Thursday, December 30, 2010 11:37:00 PM  

satu lagi restoran melayu yang bro boleh cuba kat sini Restoran Mee Udang D'tanjung

Isa Thursday, December 30, 2010 11:40:00 PM  

baginda;

Lu design laaa... macam mana pun, janji gempak dan sampai maksud mesej Boikot tu...

Gua takda hal... asal semua orang boleh kongsi bersama...

Isa Thursday, December 30, 2010 11:41:00 PM  

haidhar;

Lu memang brutal... hahaha...

Pakwe Thursday, December 30, 2010 11:42:00 PM  

ahahaha..sjak2 ni asyik cite mamak je pak isa..

karang bememnantukan mamak baru tau..

ahahahahahahahahaa

Isa Thursday, December 30, 2010 11:42:00 PM  

mee udang;

kat sini... tu kat mana bro...???

lain kali bagi laaa... alamat atau tempatnya....

adussssss.....

Isa Thursday, December 30, 2010 11:44:00 PM  

Pakwe,

Gua relax jap kisah anak takda bapak... gua masuk cerita mamak...

memang gua anti dengan mamak sekarang nih, pasal diorang tak sedar diri dan kurang ajaq...

boikot tetap boikot... hahaha...

Anonymous,  Friday, December 31, 2010 1:12:00 AM  

Matspy

kenapa kedai mamak makan sodap nasi briani campur bulu tgn/jangut/ketiak,waa order makan selalu jumpa bulu,munkin ini resepi pelaris mamak,lpas tu haram jadah waa nak lepak kat kedai mamak,kotor bau ketiak masin lagi tu,bro` elok benar semua blogger dan rakyat,makwe deng 100%boikot kedai mamak...eeeh muntah bila waa ingat,waa p komplan kat kesihatan abok tarak bawa air liur basi..KITA BERTINDAK SEMUA BOIKOT!!!!

Isa Friday, December 31, 2010 2:35:00 AM  

Matspy,

hahaha... betul tu bro... sokong lu..

boikot tetap boikot...

Anonymous,  Friday, December 31, 2010 2:40:00 AM  

aku skond Kamarul Aslam

kes ni mmg kecoh dulu..
Kt kuantan bnyk gila cwngn restoran taj. restoran alif pon same.

bukhari Friday, April 22, 2011 8:59:00 PM  

Kalau dah tau tauke Pelita tu hindu Paria kapiaq punya buat apa dok pi beratoq sampai sebatu demi untuk sepinggan nasik yang tak tau dia punya status kebersihannya.Khiaaaaaq Tuuuuihhhhh!!!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP