IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ini Penghinaan Atau Cabaran..???

>> Friday, December 10, 2010


Tak perlu gua perjelaskan darimana sumber ini di perolehi.
Dari pembacaan lu orang semua gua yakin lu orang pun boleh buat tekaan yang tepat. Cuma apa yang gua nak kemukakan di sini adalah... apakah ini satu penghinaan atau sebagai kebenaran yang perlu dinafikan oleh rakyat Malaysia.

Fikir-fikirkan....

10 Fakta Kebodohan Negara Malaysia

1. Merasa dirinya developed country, padahal GDP/capita hanya 5000 USD(angka inipun sudah dimanipulasi oleh Kerajaan Malaysia), experts memperkirakan angka yg benar adalah sekitar 1500-2000 USD/kapita/tahun.

2. Punya program luar angkasa,tapi tak punya teknologi pembuatan roket.

3. Bangga dengan kemampuan memperkerjakan tenaga kerja asing, sementara uang mereka diperas dikirim ke negara asal pekerja2 tersebut dan banyak warga mereka yg menganggur karena kalah bersaing.

4. Merasa universitas mereka terhebat di Asia.. baru terbuka matanya setelah keluar ranking baru bahwa merekalah yg paling rendah... setara dengan Somalia dan Sudan, agak sedikit di atas University of East Timor saja.

5. Bangga dengan Menara Petronas yang dibangun oleh Korea Selatan.

6. Mengeluarkan banyak uang untuk tourism marketing tapi memukuli dan menyiksa turis yg masuk... mana ada lagi orang yg mau datang.

7. Bangga sebagai negara yg banyak kedatangan turis. Lupanya dia bahwa turis yg masuk ke negaranya sebagian besar adalah orang Singapore yg mengunjungi family dan orang Indonesia yg hendak cari kerja... jadi bukan turis yg sebenar2nya.

8. Tidak bisa memanfaatkan potensi besar bangsa China dan India sebesar2nya karena rasa iri hati sehingga menggunakan NEP dan lain2 policies untuk membatasi perkembangan kekuatan bangsa China dan India.

9. Tidak mampu menciptakan budaya sendiri sejak nenek moyangnya hingga sekarang[/b]. Orang Amerika saja mampu menciptakan budaya sendiri yg berbeda dari orang Eropa.

10. Tingkat buta huruf masih mencapai 17% dari total populasi.

Ada komen2 yang kononnya dengan semangat patriotik membela negara, marah apabila negara di hina sebegini. Hakikatnya ianya seperti apa yang diperkatakan, mengapa harus menafikannya, walau ianya pahit tetap harus di telan juga.

Secara peribadi yang tersirat di sebalik penghinaan tersebut, Kerajaan yang dah memerintah selama 50 tahun ini harus dipersalahkan kerana membuka ruang untuk rakyat asing mengutuk dan menghina kedaulatan negara.

Siapakah Kerajaan itu...??? Lu orang pun tau jawapannya...

Bagi gua 10 fakta tersebut ada kebenarannya, dan gua anggap sebagai satu cabaran untuk membuat perubahan terhadap negara tercinta ini. Supaya tidak mudah di perkotak-katikkan oleh warga luar.

So... apa komen puak2 umnoapco dan sekutunya dengan penghinaan tersebut.., masih nak meneruskan kebangangan lu orang.... hahaha... di sebabkan sifat bangang lu oranglah yang memberi sokongan kepada umnoapco/bn... maka negara menjadi bahan lawak dan hinaan negara luar...

4 IkutSukaLu...::

ReJaM© Friday, December 10, 2010 1:58:00 AM  

Betullah bro!
Kasik tapau UMNOAPCO biar 1 Malaysia dia balik ke negara asal Israel!

crayon Friday, December 10, 2010 2:52:00 AM  

terasa cam loser plak baca apa orang tulis pasal kita.. haha

Anonymous,  Friday, December 10, 2010 11:20:00 AM  

salam bro...
gua nak cadang sama lu..
banyak da gua cr tapi tak jumpa...

pertama...
PERLEMBAGAAN SEBENAR MAS MULA2 DULU PERLEMBAGAAN DIBUAT

kedua...
PASAL MAHATHIR PINDA HAK RAJA2 MELAYU...

kedua...
PASAL KELULUSAN RANG UNDANG DIMANA BILA SULTAN TAK PERKENAN SELAMA 7 HARI UNDANG2 ITU TETAP JUGA DILULUSKAN PADA HARI KE 8.

TQ BRO...
gua nak hebahkan maklumat nie...
ramai tak tahu perlembagaan sebenar yang telah dipinda menjadi sekarang...

Kerajaan Rakyat Friday, December 10, 2010 3:44:00 PM  

Salaam semua,

Kerana mu Umno,
Biarlah rakyat sengsara

Kerana mu Umno,
Biarlah perasaan terpenjara

Kerana mu Umno,
Biarlah nusa dihina nista!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP