IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Hari Ini Hati Gua Puas beb.....!!!!

>> Sunday, December 19, 2010

Perghhhh... hari ini hati gua puas sebab dapat belasah keraaaabat raja yang sejak dari bulan 5 (mei) hari tu lagi gua pendamkan dan simpan... tapi hari ini meletup jugak beb.... puas... puas... dan puashati.... Ok... lah sebelum lu orang blur dot com dengan n3 gua nih... biar gua jelaskan serba sedikit background citernya...

Sebelum ini bagi yang mengikuti blog gua nih dari mula lagi pasti tahu yang gua ni cukup menyampah dengan kisah raja-raja nih... pasal sikap diorang yang berlagak, sombong, angkuh dan banyak lagi yang gua rasa lu orang pun tau kan....

Dalam pada gua anti dengan golongan raja2 nih, pada bulan 5 (mei) tahun ini, adik pompuan gua dah menikah dengan sorang kerabat raja selangor... siapa tak perlu gua bagi tau... gua redha jelah walaupun pada awalnya sebelum majlis merisik gua dah hint kat parents gua tapi dah diorang dan tuan punya tubuh nak jugak... mampuih pi kat hangpa laaaa.... akhirnya gua ber... adik iparkan keraaaaaaaabat raja... hahahaha....

Ringkas cerita... hari ini kami sekeluarga menghadiri majlis kenduri cukur jambul salah seorang sepupu gua di Bangi selepas Zohor siang tadi, sesampainya gua di pintu pagar rumah sepupu gua tu... Tok Chik gua dan keluarganya pun sampai dengan 3 biji kereta (termasuk bapak2 dan mak2 saudara ie anak2 tok chik gua laa..), sebagai menghormati otai (orang tua) gua memberi laluan kepada Tok Chik gua jalan di hadapan...

Selesai memberi salam dan masuk kerumah sambil bersalam dengan sanak saudara yang sampai lebih awal, (lupa nak bagitau abah, mak dan adik beradik kandung dan ipar gua dah sampai awal lagi... gua jer yang last)... so masa bersalam tu... sampai jer giliran gua kat adik ipar gua yang kononnya keraaaaaaabat raja nih... gua tak salam... gua skip salam dengan dia... gua sambut salam pak sedara gua yang duduk sebelah dia... hahahaaaaa... padan muka luuu....

Lepas tu gua porting pulak baikkkkk punyeaarrr... sebelah Tok Chik dan Pak Long gua..., rupa2nya tingkah laku gua menjadi perhatian abah gua...., dalam suasana ramai dengan sanak saudara tu... abah gua dah sound sama gua beb.... dia tanya kenapa gua tak salam dengan si mamat raja nih....????

jeng...jeng...jeng.... inilah cerita yang sebenarnya gua nak kongsi dengan lu orang....

Gua pandang abah gua dan jawap.... "Orang biadap kita kena ajar cara biadap"
"Apa yang dia buat biadap kat kau...???" tanya abah gua
"Abah tak nampak ke... masa orang beratur berjalan salam sorang sorang... Tok Chik di depan dah tu dengan bertongkat kena pergi bersalam dengan dia... lepas Pak Long... nombor tiga barulah Along... masa tu apa reaksi dia...???" abah gua pandang sambil menganggukkan kepala sambil menunggu penjelasan selanjutnya... yang lain2 gua tengok semua mata terarah kat gua... so gua pun sambung laaaa....

Sambil memandang kat mamat raja tu.... gua tunjukkan jari telunjuk kat dia "Kau.... lain kali belajar cara adap dan jangan jadi biadap...., kalau kau perasan yang diri kau keraaaabat raja.... (kali ni gua tunjukkan isyrat jari hantu yang satu nih.... lu orang paham2 jelah isyarat apa tu...) bila duduk dalam masyarakat kebanyakan buat cara orang biasa dan campakkan title raja kau tu kat luar pintu pagar tu...." mamat raja tu tak menjawap dan kelihatan merah muka dan terpingga-pingga... gua sambung lagi tazkirah gua... kali ini gua dah memang nekad nak sekolah kan mamat tu.... apa nak jadi-jadi lah... pasal abah gua selalu backing dia... yeaaalah... menantu lelaki sorang... macam anak hantu... a cakap luuu....

"Abah perasan tak tadi... Tok Chik kena pergi bersalam dengan dia dan dia duduk melenggak macam Pak Tuan menyambut salam Tok Chik dan Pak Long.... sedangkan orang lain ada yang bangun... ada yang berdiri atas lutut bangun menyambut salam... pasal tu Along katakan dia ni biadap... sekarang nih abah puashati atau nak reserve perkara ni di rumah jer..., atau abah nak Along teruskan... banyak dalam simpanan nih pasal perangai keraaabat raja nih...takut ada yang malu pulak..."

Dalam menunggu jawapan dari abah gua, tok chik gua menyampuk...

 "sudah la tu... zaman sekarang ni dah terbalik... budak2 sekarang tak macam zaman dulu..., sekarang ni... orang tua kena tunduk pada orang muda... takpa lah... biaq pi la kat depa...."

Gua pandang abah gua... dia hanya bagi tanda isyarat tangan cukup... cukup... so paham lah gua... perbahasan di reserved.... gua takda hal.... gua memang tunggu masa jer... nak letupkan perangai biadap mamat nih dalam family... bukan setakat gua jer... tak puashati.. adik2 lelaki gua yang lain pun banyak tak puashati... masing2 reserve pasal tak nak kecoh2... so... gua dah buka lubang... lepas nih pandai2 diorang laaa.. nak sumbat macam mana pun...

Cukuplah... gua syer... cerita betapa anginnya gua dengan golongan keraaabat nih... gua tak berani nak kata semua golongan keraaabat nih berlagak dan sombong serta tak beradap... tapi gua memang anti beb.... ada jugak keraaabat yang gua berkawan terutamanya Pak Raja Alias yang gua kenali lama... memang cool dan banyak tolong masyarakat dan isterinya ketua wanita umno dalam bahagian PJ Selatan... laki bini baik orangnya..., tapi adik ipar gua nih... ntahlah... memang jenis mak bapak tak ajar cara2 beradap kot.... mungkin pasal Bapak dia dan Datok dia simpan cop mohor selangor kot... pasal tu berlagak lebih.... macam cibai wa cakap luuuu....

Tapi sebelum kita orang blah petang tadi... sempat jugak gua bagi pukulan terakhir pada adik pompuan gua pasal laki dia tuuu... depan2 abah mak dan adik beradik gua....

"Kalau dah terbiasa makan tanggung berak cangkung, itulah jadinya... semuanya harapkan orang sponsor" ayat itu sebagai ayat mereject pelawaan diorang (adik beradik ie family gua) ajak makan sate di kajang... sebab selama ni setiap kali gathering family untuk makan/minum di luar sebulan sekali... gua tak pernah tengok dia campak walau satu sen pun... semuanya kami adik beradik lelaki yang tong-tong buat bayaran, sampai tapau makan untuk bini dia pun kita orang jugak yang kena bayarkan.... apa punya bakhil bin kedekut daaaa....

So... lu orang pahamkan kenapa gua bengang sesangat.... hahaha... macam ayat tadilah... dah terbiasa.... "makan tanggung berak cangkung"... agaknya...

update: terlupa pulak... abah gua selalu pantau blog gua nih... so buat abah, Along minta maaf... sebab abah tanya depan khalayak ramai... jadi jawapannya pun depan khalayak jugalah... hehehe... soriiii bossss... at least abah tau jugak perangai hantu menantu kesayangan abah tuuuuu.... awal tahun depan abah boleh hantar dia pi sekolah untuk belajar adap sopan santun dalam masyarakat... kalau boleh suruh dia buang jelah perangai raja dia tuuuu... bila bercampoq dalam masyarakat mulia macam kita2 dan kejiranan setempat nih.... nanti kita sembang lagi yeaaa... kirim salam kat mak...

19 IkutSukaLu...::

keluhum,  Saturday, December 18, 2010 10:56:00 PM  

Salam Bro..
Gua tabik spring kt lu..
Berani menyatakan kebenaran secara berdepan..
Kerabat klu x tau jaga adab kita pggil Musibat..
Memang gua akui jasa Raja dulu2 yg menerima agama Islam lalu rakyat pun ikut sama menganut agama yg benar ini..
Tp skrg,pihak yg diamanahkan sebagai ketua agama neh dh jd kaki tonggang Arak,kaki pompuan,kaki judi,dan kaki2 yg sewaktu dgnnya..
Tp gua ada kwn dgn seorang kerabat diraja Kedah..
Cukup merendah diri,siap x bg org panggil dia tengku lg..
Gua harap dia menjadi contoh kpd kerabat2 yg poyo tp hidup atas tanggungan rakyat..
sistem fudal neh yg menyebabkan rakyat masih tidak biadab mempertikaikan peranan mereka..
Tp pd yg poyo2 tuh,kamu yg akan disoal awal di Yaumal Mahsyar sbb kamu termasuk dlm golongan pemerintah dan menjaga agama..
Sepetutnya kamulah yg menjadi contoh teladan yg molek utk hamba rakyat bukan hidup dgn budaya Hedonesma..

Anonymous,  Saturday, December 18, 2010 11:03:00 PM  

Laaa, mula gua tgk tajuk entri ingatkan lu hati puas pasai msia ke final...kah!kah!kah!

ISA Saturday, December 18, 2010 11:04:00 PM  

keluhum,

Betul tu bro... akibat sikap keraaaabat2 yang poyo tulah... yang lain2 terpalit sama...

ISA Saturday, December 18, 2010 11:05:00 PM  

Biaqpila;

hahaha... terus terang bro... gua tak pernah ambik pot pasal bola malaysia nih sejak 1997 lagi bro...

Dah menyampah... selagi sultan bola masih bertakhta...

hahaha... sori buat peminat2 bola sekalian...

hj jamaludin,  Saturday, December 18, 2010 11:41:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Salam Bro ISA
Kali ini gua angkat tangan n kaki salute sama lu...Apa apa pun Bro .. gua follow lu .. lu jump i jump la...Hidup Bro Isa .. Hidup Bro Isa .. lain kali makan sate kat kajang cal cal la kekawan boleh tumpang dua kaki .

Watan,  Saturday, December 18, 2010 11:48:00 PM  

Salam...

Rajagobal pun lari klu cenggitu....hahaha...Kavita Singh pun lari .....eeee pun lari juga!

kah kah kah...makan DAH LA tanggung tapi AKAL nya...adohaiii...kah kah kah,  Saturday, December 18, 2010 11:52:00 PM  

bro...wa paham perasaan KEANGINAN lu tu...

dalam diam-diam bro wa perasan KEANGINAN YANG LU LEPASKAN TU kalau omputeh kata laa...I LASTIK THE TWO BIRDS WITH ONE BATU...ada betul ke bro pepatah omputeh tu...kah kah kah

syabas bro syabas

ISA Saturday, December 18, 2010 11:54:00 PM  

hj jamaludin

salam bro, gua dan 2 beradik lagi tak join makan sate kajang tu.. kami boikot...

lain kali boleh kot... gua dail lu punya nbr 012-123456789... calling2 aaarrr....

hahaha...

ISA Saturday, December 18, 2010 11:56:00 PM  

Watan;

Rajagopal...???

At least berjasa juga pada negara... kah..kah..kah...

Daripada puak2 tu... yang gua pun tak pasti apa jasa diorang selain jadi puppet...

ISA Saturday, December 18, 2010 11:57:00 PM  

kah kah kah... (panjang sangat nick lu)

Tau tak perrrr.... hahaha... tapi ini kisah benar beb....

Prof. Era Pasca Sunday, December 19, 2010 1:46:00 AM  

sib baik dia tak bawak kayu golf kalau tak sape nak tolong amuk kat coket,, kahkahkah nak tak nak kene hormat abang ipaq kang melepas adik nya.. kahkahkah

bestoneoffour Sunday, December 19, 2010 3:38:00 AM  

Gua boleh bayangkan kalau lu angin satu badan bro...tentu tukar warna hijau punya.

MOH KEMBARA Sunday, December 19, 2010 10:09:00 AM  

Salam Yob ISA, sib beik zaman ni Raja dah takder daulat (amende tu Yob), kalau tak miker dah kena sumpoh jadi...caddy heret kayu golf! Err btw, girl Turki high manitenance Yob...cari yg dari Timur Timor Oklah.

Anonymous,  Sunday, December 19, 2010 11:10:00 AM  

Salam Bro ISA..

Ganas jugak lu punya angin satu badan nie Bro..Lu punya adik ipar tahu ker lu punya blog nie..?klu dia baca,gua rasa terus tobat nie..kah kah..

tp,sebaik2 nasihat kita terhadap manusia nie,jangan sampai hati dia tersentuh atau terluka beb...biar makan malam tp sendiri mau ingat ..

mhaneffs

Kerajaan Rakyat Sunday, December 19, 2010 11:56:00 AM  

Salaam bro,

Lain kali kalau dia xtion lagi.. lesing sama dia...

Pue,  Sunday, December 19, 2010 11:57:00 AM  

mmg hangin gile2 la...hehe kalau gua jadi adik ipar bro,tobat gua malu nak jmpa bro...bkn stakat sehari atau sebulan...kot2 10 tahun jmpa bro terus tunduk...haha

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP