IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ha... Ha... HA.... Felda Dah Goyang...!!!!

>> Thursday, December 23, 2010


Aris yang juga Setiausaha Lajnah Pembangunan Tanah PAS Pusat mempertikaikan, kenapa baru kini iaitu selepas peneroka menang saman di Felda Kemahang 3 dan Felda Sungai Koyan timbul tawaran menyelesaikan lambakan permasalahan peneroka melalui kaedah Timbang tara.

“Sebelum ini Anak sendiri pernah menghantar memorandum kepada Pengerusi Timbang tara iaitu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tetapi jangankan kata penyelesaian, respons pun tidak ada. Bahkan kalau kita dengar baru-baru ini bagaimana PM dengan angkuhnya menempelak siapa kata Felda bankrap adalah pengkhianat. Bolehkah orang seperti ini mahu dirujuk sebagai penimbang tara?

“Bukan itu saja, baru-baru ini Anak telah menyerahkan memorandum 20 perkara berkaitan masalah peneroka kepada Timbalan Menteri yang menjaga Felda Datuk Ahmad Maslan yang konon katanya nak selesaikan dalam tempoh dua minggu. Tapi sekarang dah hampir dua bulan, respons pun tak dengar.

“Di Pahang ini sendiri, Exco yang menjaga Felda Datuk Tan Aminuddin. Apabila peneroka membangkitkan hak mereka yang diceroboh pada satu ketika dulu, beliau bingkas mencabar mana-mana peneroka yang tak setuju dengan Felda boleh keluar dari tanah rancangan.

Pada saya ini satu kenyataan angkuh seolah-olah peneroka-peneroka ini menumpang dan mengemis sedangkan mereka tuan tanah,” hujahnya.

Sumber: Harakahdaily

Apa sudah jadi beb..... Felda dah kucut tuloq ke...??? Siap buat risalah edaran memujuk peneroka... supaya jangan saman.

Melayu2 Felda pulak jangan jadi bodoh termakan pujuk rayu puak2 lahanat tu.... teruskan saman diorang termasuk PM tu sekali.... mari kita lihat siapa Pengkhianat Felda sebenarnya.... kasi ajar sikit makhluk2 sombong dan angkuh tersebut.... si Ahmad Maslan tu pulak, lu orang beratur ramai2 kasi luku dahi kepala jendul dia sorang sepuluh kali.... pundek punya makhluk...

Zaman pembodohan umnoapco dan Felda sudah berlalu..... pi mampuih laaaa.... puak2 lahanat pemeras darah rakyat....!!!!

2 IkutSukaLu...::

otaklunyai Thursday, December 23, 2010 5:33:00 PM  

Ni kira2 nak settle belakang lah ni... dah tak boleh buat helah, dah tak boleh lepas, dah terbukti segala kejahatan dan penyelewengan baru nak akur dengan kesilapan. Tetapi jangan tertipu wahai para peneroka, puak2 ni boleh putar belit 1001 macam auta bila dah terlepas nanti. Jangan lepaskan mereka ... mereka dah lama menipu, dah lama mentekedarah duit peneroka, ugut peneroka, bodoh2kan peneroka... mari kita hentikan mereka... saman jangan tak saman... duit felda adalah hak peneroka...

Isa Thursday, December 23, 2010 6:42:00 PM  

otaklunyai;

betul tu bro... mesti ada satu desakan supaya peneroka felda 1malaysia kemukakan saman...

kasi ajar sikit anjing2 tu semua...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP