IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Gua Sokong Kenaikkan Harga Minyak...!!!!

>> Friday, December 03, 2010

Ekk...ekk leeee.... naik 5 sen jer.... petrol RON95..., gua ingatkan nak naikkan ke RM5 hengget ke apa..., setakat 5 sen jer... apa barang beb.. nak kecoh2...

Yang si Najib ni pulak bangang ke apa...??? Bodoh melantun2 laaa... 

Lain kali kalau nak naikkan harga minyak.. naikkan laaaa.. tinggi2 sikit.. RM5 hengget ke... RM10 hengget ke... barulah selaras harga kenaikkan dengan kutukan yang di terima. Naik 5 sen buat lekat celah gigi jer....


PETALING JAYA: Harga petrol RON95 akan meningkat sebanyak 5 sen mulai tengah malam ini menjadikan harga baru bahan api itu kepada RM1.90 seliter.

Setiausaha Akhbar kepada Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Ruhaidini Abdul Kadir ketika mengesahkan perkara ini kepada mStar Online sebentar tadi berkata, kenaikan itu bertujuan mengelakkan jurang harga besar antara RON95 dan RON97.

“Keputusan kenaikan harga petrol RON95 sebelum ini RM1.85 seliter dibuat ekoran kenaikan harga minyak di pasaran dunia,” katanya.

Harga petrol RON97 naik sebanyak 15 sen kepada RM2.30 seliter bermula pada 1 Disember lalu yang mengekalkan harga RON95 pada RM1.85 seliter.

Kenaikan kedua-dua harga RON95 dan RON97 yang dibuat kerajaan itu berdasarkan pelarasan subsidi petrol dan mengapungkan harganya dari semasa ke semasa.

Kerajaan pada 1 November lalu menaikkan harga petrol RON97 sebanyak 5 sen kepada RM2.15 seliter namun masih mengekalkan subsidi petrol RON95. - mStar.

Kalau sebelum ini alasan harga kenaikkan minyak kerana pasaran dunia dan pelarasan, tapi kali ini kerana nak mengelakkan jurang harga antara 2 jenis RON tersebut... hahaha... Rosmah On Najib... belasah jelah selagi boleh beb...

Wooiiitttt... Najib Razak... lu macam takda kote jer.... lain kali kalau nak naikkan harga minyak, naikkan RM5 hengget seliter... ini naik sikit2 menyusahkan orang jelah... lu sengaja jer... menambahkan dosa rakyat dengan mengutuk dan maki hamun pada lu and the gang...

Gua sokong kalau lu naikkan harga minyak lagi tinggi... RM10 hengget seliter pun takpa... banyak kebaikkan dari keburukkannya Najib Razak ooiiii...., antaranya kurang kemalangan di jalanraya, jalanraya menjadi lengang dan tak sibuk dengan jem pelbagai.... kurang kes kematian akibat kemalangan jalanraya.. emmm banyak lagi arrr... malas gua nak fikir... sebab gua nak pergi beratur dan menyesakkan stesyen minyak.

Najib Razak...!!!! Betul cakap lu... Rakyat di Utamakan.... gua sokong kenaikkan nih... lagi seminggu lu naikkan lagi tau... cecah RM5 atau 10 hengget... wa caya sama lu bro.... Pemimpin berjiwa Rakyat... perghhhh...

Gula pun naik harga...??? Bagussss... kurang sikit pesakit kencing manis
Diesel...???.. pun bagus jugak... lepas nih takda orang yang seludup diesel lagi...
Apa lagi yang akan naik... ??? cepat2 naikkan harga sebelum tahun baru 2011...

p/s: amacam permohonan gua nak jadi Setiausaha Sulit atau Pemandu lu... boleh tak...??? Gaji lu and the gang pun tak banyak macam diorang kan...???

16 IkutSukaLu...::

Pakwe Friday, December 03, 2010 8:21:00 PM  

kenaikan harga minyak tidak akan membebankan rakyat-

idrisjala,pemberita tv3,buletin utama,tv3...

ahahahahahahahahahaahahhahaaha mana la diorang ni belaja.....kolej fazley kot...ahahahaha

warta 365,  Friday, December 03, 2010 9:36:00 PM  

salam bodek 1 rosmoh,
bro,nih haaa, manusia terbijak @ CEO PEMANDU LORI TAIK UMNO/BN cakap-


PEMANDU NAJIB - walaupun ada kenaikan lima sen, harga jualan RON95 dan juga LPG serta diesel dan gula masih rendah berbanding di Indonesia.- ceo PEMANDU,Deris jala.

so, syukorrrrrrrrrrrrr kepada APCO..minyak kita masih murah berbanding zimbabwe,mali, madagascar,artik tenggara,hulu alaska, barat laut mongolia

Marhaen Kacak Friday, December 03, 2010 9:47:00 PM  

hahahahaah..... mohla kita berjimat cermat.... bantu negara supaya tidak bankrupt.... 1RM boleh!!! hahahahaha...

gua pakai ngv tarahal....huhu..

PM Kita Buta Sejarah? Apa Nak Jadi?

Isa Friday, December 03, 2010 10:07:00 PM  

Pakwe;

Itu alasan standard bro... layan jelah..

Isa Friday, December 03, 2010 10:08:00 PM  

warta 365;

Bro..., naik sampai RM10 hengget sekalipun, ianya tetap rendah lagi bro...

hahaha...

bunbinban,  Friday, December 03, 2010 10:08:00 PM  

ha ha ha.. hasil dari lebeh 50 tahun umno memerintah, maka masih banyak lagi rakyat yg bodoh termasuk idris yala dan juga penyokong2 umno tegar yg hidup kais pagi makan pagi kais petang makan petang yg sepanjang masa di bodohkan oleh ketua bahagian masing2. ha ha ha...tolol

Isa Friday, December 03, 2010 10:09:00 PM  

Marhaen Kacak;

Jom kita pakat2 derma sorang RM10 kat kerajaan malaysia... kita kan rakyat yang pemurah...

sheikh teluk intan Friday, December 03, 2010 10:14:00 PM  

Hidup Najib dan Rosmah UMKO!

Cadangan Isa kepada kera..jaan Umnogok/BN supaya harga petrol naikkan di antara RM5.00 sehingga RM 10.00 seliter adalah masih dikira diparas rendah. Rakyat marhean sanggup membeli petrol dengan harga lebih dari itu.

Kenaikan sehingga RM100 seliter adalah boleh dikatakan bersesuaian dengan pendapatan isi rumah warga marhean di negara ini yang rata-ratanya berpendapatan kurang lebih sejuta rupiah.

Sebagai rakyat marhean , kita amat menyanjung tinggi kenaikan harga petrol kali ini dan kenaikan seterusnya. Dan sebagai tanda penghargaan kita di atas kenaikan harga petrol, gas dan gula,maka Najib , Rosmah, UMNOgok dan BN akan kita apungkan dilaut China Selatan pada PRU 13 nanti.

Tentu puak mustakbirin ini akan berasa amat gembira adanya!!!!!!!!

Isa Friday, December 03, 2010 10:14:00 PM  

bunbinban;

Siapa yang lu maksudkan rakyat yang bodoh..???

Kalau rakyat yang pangkah BN... diorang cerdik bhai, sebab terlalu cerdiklah diorang pun terpalit sama2 susah macam kehidupan rakyat yang menolak BN..

hahaha...

AmenoWorld Friday, December 03, 2010 10:31:00 PM  

Kkikikikik kokokokok kekekekekekek besttttnya minyak naik!

armal Friday, December 03, 2010 10:41:00 PM  

Terimakasihlah Najib.... Lepas ni ko nak naikkan apa lagi. Naikkanlah jangan segan2..... Kenapalahhhh orang macam ko ni hidup kat Malaysia ni?

warta 365,  Friday, December 03, 2010 10:45:00 PM  

syukorrrr kepada AMNO/BN , harga nasik belauk di PASAR SITI KHADIJAH, KB masih murah berbanding di ULAM BATOR,MONGOLIA, di PORT AU DE PIRNCE, HAITI, di jawokarta, indonesia - PEMANDU LORI TAIK NAJIB

Isa Friday, December 03, 2010 11:06:00 PM  

AmenoWorld;

Lu nak buat kenduri kesyukuran harga minyak naik esok kan...

Tak nak jemput gua ke... hahaha...

Isa Friday, December 03, 2010 11:07:00 PM  

armal;

Setakat terima kasih jer.. tak cukup bro...

Lu kena hantar jambangan bunga ucap tahniah bro...

Isa Friday, December 03, 2010 11:08:00 PM  

warta365;

PEMANDU Najib semuanya bijaksana beb...

Anonymous,  Friday, December 03, 2010 11:12:00 PM  

BESTNYA BARANG NAIK...
HAHAHAH KAYA KAYA KAYA

YANG SENTIASA TURUN... BIASALAH BUAH DADA MAKIN LAMA MAKIN TURUN...

BERSYUKUR SANGAT2 SEMUA BARANG NAIK...
BAGI NAIK LAGI...
GUA TAK KISAH...
GUA BANYAK DUIT...
GUA MAKIN KAYA BEB...
NEGARA MAJU KATAKAN..

MAMPUSLAH KORANG MISKIN...
SAPA SURUH JADI MISKIN..

HIDUP BN... PENYOKONG SETIA BN SELAMANYA... CAYALAH BN... 9897

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP